V začetku januarja prihodnje leto, bodo v ZDA začeli z dirkami v superkrosu. Ker so priprave na novo sezono že v polnem teku, ekipe predstavljajo svoje dirkače in seveda tudi motocikle. KTM noče ničesar prepustiti naključji in v sezono 2022 vstopa okrepljen, oziroma s povsem novim dirkalnikom, ki v resnici nakazuje kakšen bo KTM 450 SX-F in KTM 250 SX-F modelno leto 2023.
Kar trije dirkači bodo nastopili v kraljevem razredu: Cooper Webb, ki je aktualni prvak, francoz Marvin Musquin in nov član v ekipi KTM Aaron Plessinger. Vsi bodo dirkali na radikalno spremenjenem modelu, ki so ga zaradi pravilnika v ZDA izdelali omejeni količini 400 kosov.
Radikalno spremenjen
Čeprav se ga od aktualnega modela z letnico 2022 navzven loči po plastikah in seveda grafikah je glavna novost povsem nov okvir. V ta sklop sodita tudi pomožni okvir (subframe), ki je sedaj izdelan iz kompozita tako kot pri motociklih Husqvarna in nihajka. Vse to so naredili izključno zaradi centralizacije mase in posledično izboljšane vodljivosti kar v tekmovanjih na najvišjem nivoju prinaša pomembno prednost pred konkurenco. Dirkači so pohvalili izboljšano vodljivost in vozne lastnosti. Izboljšano je tudi vzmetenje, stopalke in v obeh izvedbah tudi motor.
Elektronski asistenčni sistemi
V svetu motokrosa KTM dominira na štartih, ni prav velika skrivnost, da so nekako našli prednost pred konkurenco prav v nastavitvah motorne elektronike in zelo dobro delujočem nadzoru nad zdrsom zadnjega kolesa (traction control). Se sliši noro kajne?! Počakajte, to še ni vse. Poleg omenjenega sistema ima KTM 450 SX-F Factory edition tudi sistem za štart (launch control) in quickshifter, ki omogoča pospeševanje s polnim plinom od druge do pete prestave brez uporabe sklopke. OK, to da se med pospeševanjem ne uporablja sklopka niti ni tako nenavadno ampak s pomočjo quickshifterja gre to bolj tekoče in predvsem z manj izgubami. Enako kot pri superšportnih motociklih!
Ostre linije nakazujejo izgled modelnega leta 2023
Spremenjen, bolj raven sedež, izboljšana ergonomija in trikotnik med sedežem, stopalkami in krmilom je optimiziran tako, da bo voznik lahko bolje oprijel motocikel s koleni. Samo gibanje naj bi bilo lažje in omogočalo sproščeno vožnjo. Grafike so na las podobne tistim na tovarniških specialkah, Red Bull pa predstavlja glavni motiv.
Žal sta modela KTM 450 SX-F in 250 SX-F Factory edition namenjena le ameriškem trgu. Mi bomo verjetno morali počakati še nekaj mesecev, da bo KTM predstavil tudi uradne modele SX-F z letnico 2023.
Peter Kavčič
Foto: KTM