Z zmogljivejšim motorjem, naprednim vzmetenjem in okvirjem, novima asistenčnima sistemoma Brake Slide Assist in DTC Slide Control ter optimizirano aerodinamiko s krilci in preoblikovanim zadkom so pri BMW Motorrad zmogljivost RR dvignili na novo raven. Cena: 21.100 evrov!
Novi BMW S 1000 RR je še bolj dinamičen zaradi obsežnih inovacij motorja, vzmetenja, podvozja, aerodinamike, dizajna in asistenčnih sistemov.
Novi RR poganja 4-valjni vrstni motor, ki temelji na pogonskem agregatu sedanjega modela S 1000 RR. Največja moč zdaj znaša 154 kW (210 KM) pri 13.750 vrtljajih na minuto, kar je 2 kW (3 KM) več kot pri prejšnjem modelu. Največji navor 113 Nm se ustvarja pri 11.000 vrtljajih na minuto. Kljub povečanju največje moči je uporabno območje vrtljajev motorja novega BMW S 1000 RR zdaj bistveno širše. Zavrti pa se vse do 14.600 vrtljajev na minuto. Suha teža znaša 175 kg (paket M 173,3 kg) brez akumulatorja. Pripravljen za vožnjo, z napolnjenim rezervoarjem pa 197 kg (paket M 193,5 kg)!
Dinamični nadzor DTC z novo funkcijo Slide Control, ki uporablja senzor kota krmiljenja.
Nova funkcija dinamičnega proti zdrsu zadnjega koelsa DTC je funkcija Slide Control. Ta vozniku omogoča, da izbere dva prednastavljena kota zdrsa pri pospeševanju iz ovinkov. Tehnično je to mogoče doseči s pomočjo senzorja kota krmiljenja. Do ustreznega kota nagibanja sistem DTC pri pospeševanju iz ovinka dovoli zdrs zadnjega kolesa in tako omogoči drsenje. Ko je dosežena prednastavljena vrednost kota nagibanja elektronika posreduje, zmanjša zdrs in stabilizira motorno kolo.
Napredni “fleksibilni okvir” ter na novo opredeljena geometrija podvozja in vzmetenja.
Novi BMW S 1000 RR je še vedno narejen na močnem aluminijastem box okvirju, ki je varjena konstrukcija iz štirih gravitacijsko ulitih elementov in kot nosilni element vključuje motor, ki je tako kot pri predhodnem modelu nagnjen naprej za 32 stopinj. Da bi optimizirali vozne lastnosti in delovanje so ga optimizirali z več odprtinami na stranskih delih. Pri razvoju novega podvozja RR je bil poudarek tudi na nadaljnjem povečanju natančnosti vožnje. Kot krmilne glave je bil izravnan za 0,5°, odmik vpetja vilic pa zmanjšan za 3 mm. Z novo geometrijo vzmetenja so dosegli več natančnosti v vožnji, in boljše povratne informacije na sprednjem kolesu.
Sistem ABS Pro z novima funkcijama za nastavitev pomoči pri zdrsu zavor in ABS Pro “Slick”.
Nova funkcija Brake Slide Assist je pomembna in zelo koristna novost za voznike, ki se udeležujejo športnih voženj na dirkališčih. Tako kot pri novi funkciji DTC Slide Control tudi ta novi sistem temelji na senzorjih kota krmiljenja in vozniku omogoča, da nastavi določen kot zdrsa za tako imenovane zavorne drifte med drsenjem v ovinke z ohranjeno hitrostjo.
Zakrilca, preoblikovani sprednji in zadnji del ter tri barvne sheme.
Tako kot pri modelu M RR tudi pri novem RR zakrilca zdaj zagotavljajo najboljši možni stik sprednjega kolesa z asfaltom in preprečuje dvigovanje sprednjega dela med pospeševanjem. Zakrilca ustvarjajo tudi aerodinamični pritisk in s tem dodatno obremenitev kolesa v ovinku in s tem boljši oprijem.
Ko gre za oblikovanje, je bila nova verzija RR deležna prenovljenega sprednjega dela, vključno s krilci, novega, lažjega in bolj športnega videza zadnjega dela ter treh novih barvnih shem: Blackstorm metalik, Style Passion v barvi Racingred in dirkaški Lightwhite/BMW M.
Na kratko o tem kaj je novega na BMW S 1000 RR 2023
– Povečana moč in navor: 154 kW (210 KM) pri 13.750 vrt/min in 113 Nm pri 11.000 vrt/min.
– Krajše sekundarno prestavno razmerje za večji oprijem na zadnjem kolesu.
– Napredni “fleksibilni okvir” z večjo prožnostjo.
– Geometrija podvozja z novimi vrednostmi za kot krmilne glave, odmik, nagib in medosno razdaljo.
– Serijski komplet podvozja M z nastavljivo točko vrtenja nihajne roke in dvignjenim zadnjim delom.
– Dinamični nadzor oprijema DTC z novo funkcijo Slide Control za driftanje med pospeševanjem z uporabo senzorja kota krmiljenja.
– ABS Pro z novo funkcijo Brake Slide Assist, ki uporablja senzor kota krmiljenja za zaviranje driftov pri približevanju ovinkom.
– Nastavitev ABS Pro “Slick”
– Optimizirana aerodinamika z novim sprednjim delom, krilci, visokim vetrobranskim steklom in delitvijo spodnjega trojnega vpetja.
– Serijska lahka baterija M.
– Priključek USB za polnjenje v zadnjem delu.
– Preoblikovan zadnji del in krajši nosilec za registrsko tablico.
– Optimiziran kabelski sklop za odstranitev nosilca registrske tablice.
– Pokrov sklopke in generatorja v črni barvi.
– Enostavnejša montaža zadnjega kolesa.
– Adapter za miško M GPS kot del ponudbe originalne dodatne opreme BMW Motorrad.
– Novo držalo za GoPro kot del ponudbe originalne dodatne opreme BMW Motorrad.
Peter Kavčič
Foto: Bmw Motorrad
#BMWMOTORRAD #BMWS1000RR