Kateri potovalni enduro izbrati?

Kateri potovalni enduro izbrati?

Izbira novih in rabljenih motorjev je v današnjih časih zelo bogata. V bistvu lahko že za 5.000 evrov najdemo soliden rabljen motor s katerim se lahko zapeljemo na naše epsko potovanje, ki vključuje tako cesto kot teren. Nova Yamaha XTZ 700 Ténéré, ki je najcenejša in v bistvu zelo dobra izbira, stane 9.995 evrov.

Zakaj je pomembno, kako izberemo motor po naših željah in potrebah? Najprej se moramo vprašati kakšno je naše znanje vožnje z motorjem po neurejenih podlagah. Ali imamo težave z visokimi motorji? Kje se bomo vozili, kam gremo in koliko denarja smo pripravljeni za to investirati? Na koncu boste našli tudi naš izbor desetih najboljšim motorjev za avanturistična potovanja in koliko stanejo. Cene se začnejo malo pod 10.000 evri in končajo malo čez 20.000 evrov. Z vsak okus in žep.

Vse se je začelo z Yamaho XT500

Sodobne ‘Adventure’ motorje poznamo nekako od začetka osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Največji razmah so doživeli v ZDA kjer so na motor za v blato in prah nataknili luči in povečali rezervoar. V Evropi so takšni motorji zasloveli na račun velike avanturistične dirke od Pariza do Dakarja. Večina udeležencev je vozila na Yamahah XT 500.

Yamaha XT 500. Foto: Yamaha

Kmalu za tem je sledila Honda z modelom XL 500 in BMW z R 80 GS. Vsi so ponudili zelo uporabno in pregovorno neuničljivo prevozno sredstvo za vse, ki so se odpravili na raziskovanje širnih puščav kar je bilo v tistih časih sila popularno. Prečenje Sahare na motorju je bilo nekaj o čemer so sanjali takratni motoristi željni avanture. Japonski proizvajalci so hitro zaznali poslovno priložnost in razvili modeli kot so Honda Africa Twin, Yamaha Ténéré in kasneje Super Ténéré, Suzuki pa je svojo zgodbo gradil na velikem enovaljniku z imenom DR Big. Italijani so tedaj stavili na Cagivo Elephant z Ducatijevim motorjem. Danes praktično ni proizvajalca motociklov, ki ne bi imel v svoji ponudbi velikega avanturističnega motocikla. V iskanju občutka svobode so se nekateri tega lotili zelo radikalno in ponujajo modele, ki so zelo resni terenci, spet pri drugih je vse skupaj bolj za izgled. Ker je danes izbira tako bogata je dobro vedeti kaj želite in kaj je za vaše želje najboljši nakup.

Kako izbrati pravega

Povsem preprostega odgovora na to vprašanje po moje ni. Moj najboljši nasvet, ki ga lahko dam je, da izberete motor na katerem se dobro počutite in ki bo vsaj približno ustrezal avanturi na katero se nameravate podati. Bolj pomembno je, da poznate meje svojega motorja in jih upoštevate. Ne sme biti prevelik ali pretežak za vašo postavo kajti včasih ga bo treba kam poriniti tudi na roke. Na njem se moraš počutiti suvereno, ga obvladati, poznati kako se pelje po cesti, kako, ko je pod cesti makadam ali pesek. Z velikim 250 kilogramskim motorjem in 150 konji na zadnjem kolesu res nima smisla riniti nekam na zahteven teren. Za kaj takega so boljši lažji in manjši motorji.  Dober kompromis za precej resno terensko vožnjo in dovolj dobro uporabo na cesti so večji enovaljni potovalni enduro motocikli. Z novo Hondo Africa Twin in z BMW-jem F 800 GS Adventure ali Suzukijem V-Strom 650 in 1000 XT, z Yamaho Tenere 700 in KTM-om  790 Adventure so se motoristom odprle nove razsežnosti vožnje po cesti in po terenu.  Prava izbira je motor, ki ima vsaj nekaj terenskih lastnosti. Močan okvir, daljši hod vzmetenja, široko motokros krmilo in udoben položaj, kjer lahko sproščeno stojiš ali sediš. Zelo pomembne so tudi gume. Z dobrimi cestno terenskimi gumami boste prišli daleč tudi če motor ni najbolj primeren. S slabimi cestno terenskimi gumami pa tudi na dobrem motorju ne boste prišli nikamor ko po pod kolesi zmanjkalo asfalta in urejenega makadama.

Gume so izredno pomembne za avanturistično potovanje, ki vključuje slabe ceste in brezpotje. Foto: Honda

Vsi večji proizvajalci motorističnih gum danes ponujajo zelo dobre gume z grobim profilom. Te nudijo zanesljiv oprijem na asfaltni cesti, ko pa zapelješ na makadam, pesek ali celo blato pa zagotavlja dovolj ostrih robov in prostora med bloki tekalne površine, da je oprijem dober in da se guma ne zavrti takoj v razno. Terenska guma na terenu pomeni več kot vsi konji, ki jih brez dobre  obutve ne morete spraviti na podlago. Še ena pomembna zadeva – gorivo! Večji rezervoar je nujen saj potrebuje motocikel vsaj 300 kilometrov avtonomije.  Za ne preveč zahtevno avanturistično popotovanje z nekaj manj zahtevne terenske podlage so zelo simpatični tudi novi scramblerji, ki so trenutno izredno priljubljeni med motoristi in tudi motoristkami. Fino je tudi ker so manjši in lažji, tako jih bolj suvereno obvladujemo, ko postane cesta ali potka bolj zahtevna.

Ducati Scrambler Desert Sled je zelo dober na terenu. Foto: Ducati

Top 10 Adventure motorji za cesto in teren srednje in težke kategorije

*Yamaha XTZ 700 Ténéré: 9.995 EUR

  • KTM 890 Adventure R: 14.190 EUR
  • Honda CRF 1100 L Africa Twin: 13.690 EUR
  • BMW F 850 GS: 12.750 EUR
  • Husqvarna Enduro 701 LR: 12.175 EUR
  • Suzuki V-Strom 1050 XT: 13.390 EUR
  • KTM 1290 Super Adventure R: 19.090 EUR
  • Ducati 1260 Multistrada Enduro Touring: 21.990 EUR
  • BMW R 1250 GS: 17.300 EUR
  • BMW R Nine T-UrbanG/S: 14.084 EUR

Foto: proizvajalci