Stark VARG – najmočnejši motokros motocikel za električno dobo

You are currently viewing Stark VARG – najmočnejši motokros motocikel za električno dobo

Smo na pragu električne revolucije v motokrosu? Pri Stark future, novem evropskem proizvajalcu terenskim motociklov že mislijo tako. Današnji dan, 14.12. 2021 smo priča prvemu motociklu za motokros, ki lahko konkurira sodobnim motociklom z motorji na notranje zgorevanje. Stark VARG je le prvi izmed prihajajoče linije motociklov za motokros, enduro in cesto.

Razvoj je potekal v popolni tajnosti, glede na presenetljivo visoki nivo končnega izdelka niti ni presenečenje. V resnici sploh ne izgleda slabo.

Pa je bencinu res odklenkalo? No, ne vem, upam, da še ne. Toda po tem kar vidim na fotografijah in video posnetkih gre za prvo resno zgodbo na elektriko. Elektromotor v programu polne moči zmore osupljivih 80 ‘konjev’ in tehta zmernih 110 kilogramov. Z razmerjem 9 KM na kilogram je to daleč najmočnejši motokros motocikel na trgu!

Preden karkoli rečete, poglejte ta video!

Vozniku omogoča, da izbira med različnimi krivuljami moči in delovanjem motorja. Josh Hill, ki je v preteklosti že nizal uspehe na dirkah kot je Red Bull straight rythm in sicer na električnem MX motociklu Alta (ki je žal medtem že propadla) je pomagal pri razvoju.

Josh Hill

Rezultat je osupljiv. Ob polni obremenitvi baterija zdrži dolžino celotne motokros dirke, če pa motor deluje v milejšem programu za bolj potovalno vožnjo pa celo do 6 ur. Motor je tekočinsko hlajen, upravljamo pa ga lahko prek aplikacije na pametnem telefonu. Baterija se do konca napolni v vsega uri in pol.

Vodno hlajen elektro motor in najsodobnejša baterija ne bi bila nič brez dobrega okvirja in vzmetenja (KYB).

Cena niti ni pretirano visoka, za evropski trg znaša 11.900 evrov.

Kdo je Stark? Gre za švedsko podjetje, ki sega v leto 2019 in ima proizvodnjo v Barceloni. Stark VARG pa v švedskem jeziku pomeni močni volk. Bo volk prinesel revolucijo v terenski motociklizem? Ta vsekakor slej ko prej potrebuje nekaj novega, da se bodo ohranile motokros steze in območja namenjena rekreativni vožnji v naravnem okolju. Morda čez nekaj let, morda čez deset let, kdo ve? Zanimivo bo.

Anton Wass CEO Stark Future.

Peter Kavčič

Foto: Stark future