Kdo danes vozi Harley – Davidson? Portorož je dal vse odgovore!

Kdo danes vozi Harley – Davidson? Portorož je dal vse odgovore!

Portorož z okolico je od 9. do 12. junija gostil 29. evropsko srečanje H.O.G. Rally, ki predstavlja vrhunec dogodkov na Harley-Davidsonovem koledarju. Srečanja se je udeležilo več kot 40.000 navdušencev in voznikov motociklov Harley-Davidson. Bili smo poleg.

Že leta 2016 so Harlejaši prvič zavili v Portorož in bilo jim tako všeč, da so se odločili ponoviti dogodek na slovenski Obali. Sicer je bil načrtovan za lansko leto a je organizatorjem račune pokvarila pandemija. Zato so se letos vrnili še v večjem številu. Harley Davidson ima sicer med motoristi status ikone, oziroma legende, ustanovljene v ZDA leta 1903. V skoraj 120 letih so ga bolj kot ne povezovali z (navideznim) družbenim uporništvom, svobodo, glasno rock glasbo in ameriškim načinom življenja. Ja, vse to je bilo moč doživeti tudi na slovenski Obali. Središče Portoroža je bilo zaprto za promet, ceste so bile preplavljene z dvovaljniki, bobnenje strojev je preglasilo celodnevno rockovsko glasbo, kjer je skupaj nastopilo dvajset skupin na več prizoriščih. Obiskovalci z motocikli (ali brez njih) so prišli praktično iz celotne Evrope, videli smo jih nekaj celo iz oddaljenejših dežel.

Priznanje Slovencu iz rok pravnukinje Harley-Davidsona

Ob hotelu Marko so potekale demonstracijske vožnje, na portoroški plaži so bila v maloprodajni vasi (»shopping village«) na prodaj oblačila in ostali izdelki Harley-Davidson, obiskovalci pa so lahko obiskali tudi legendarno razstavo predelanih motociklov Custom Bike Show, ki je bila na ogled v petek, 10. junija, v nekdanjem skladišču soli Grando. Tam je z uspehom nastopilo tudi slovensko podjetje za predelavo motociklov Dreamachine, ki je prejelo nagrado iz rok Karen Davidson, pravnukinjo enega od štirih ustanoviteljev podjetja Harley-Davidson, Williama A. Davidsona. Po poklicu je modna oblikovalka in od leta 1989 oblikuje oblačila in dodatke znamke Harley-Davidson. O dogodku je povedala: »Čudovito je, da lahko po pandemiji ponovno vozimo skupaj. Portorož je izjemen kraj ob Jadranskem morju in vsi so nam izkazali zelo prijetno dobrodošlico.«

Vrhunec srečanja 

Posebno zanimivo je bilo sobotno dogajanje, z revijalno parado kot vrhuncem srečanja in posebno pašo za gledalce in ki se je je udeležilo več kot 2500 motoristov. Ti so iz Lucije krenili  proti Sečovljam, mimo Dragonje po Šmarski cesti v Koper, mimo Žusterne ob morju proti Izoli in se vrnili nazaj v Portorož.

Kdo so sploh vozniki Harley Davidsonov?

Praviloma so ti moški v zrelih letih, ki jih ne skrbi stanje na tekočem računu, v zadnjem času pa se jim je pridružilo vse več ženskih voznic. Tako ni redkost, da se takšnih dogodkov udeležujeta mož in žena, vsak s svojim Harleyem. Pri tem je njihova oprema uniformirana, kavbojke v kombinaciji s črnim usnjem in z obveznimi našitki, nalepkami, majicami in dodatki, ki potrjujejo pripadnost Harlejaškemu plemenu. Motocikli so predelani in prilagojeni posameznikovim željam in potrebam.  Ti vozniki ne iščejo užitka v doseganju ciljev, njihov užitek je vožnja sama – in to praviloma zmerna. V vsaki državi, kjer je na trgu uradno prisoten Harley-Davidson, so organizirani t.i »chapterji«, franžise združenja lastnikov H.O.G. (Harley Owners Group), ki ga podpira sama tovarna z namenom utrjevanja znamke.

Takšne žure rahlo skazi le dejstvo, da je večina lastnikov Harleyev že osivelih rockerjev, ki v digitalnem svetu kibernetike še kar vztrajajo vztrajajo na analognih užitkih in se z nostalgijo spominjajo časov, ko je bil motocikel pojem mladosti. Današnji mladi pa se na njihovi grozo vozijo z električnimi skiroji in poslušajo neko neprebavljivo glasbeno zvrst, ki ji ne vedo niti imena. Zato pa imajo Harleya, široko cesto in svoj najljubši rock bend.  

Primož Jurman

Foto: Primož Jurman