Novo oklep nudi boljšo aerodinamiko in zaščitno – spremenjeno vzmetenje in več elektronike za potovalni enduro, ki želi biti najboljši Adventure v svojem segmentu je absolutno cenovno dostopen in preverjeno vsestranski. Njegovega predhodnika sem preganjal tako po jadranski magistrali kot na cestah prek Atlasa v Maroku ter makadamih na Počku in čeprav nekoliko poseben po izgledu, nikdar ni razočaral v vožnji! Motor v modelu, ki ga predstavljam tokrat s 105 KM ostaja nespremenjen. Dobave lahko menda pričakujemo že v januarju po ceni, ki bo določena v prihodnjih tednih.
Spremembe in prenova modela KTM 890 Adventure za leto 2023 so podobne kot smo že videli pri bolj specializirani različici “R”. Cilj sprememb je, da bi Adventure iz Mattighofna postal še bolj vsestranski in privlačen za vse, ki radi vozijo, tudi ko pod kolesi zmanjka asfalta.
Predvsem se je spremenila estetika, saj se je oklep zdaj (končno) združil z bočnimi stranmi in je povezan s posodo za gorivo ter se bistveno bolj zgleduje po modelu Rally Replica 450. Nosilci oklepa iz kovanega aluminija so robustnejši, da bi zagotovili večjo podporo morebitnemu stolpu z instrumenti GPS za rally; vetrobransko steklo je na novo razvito po višini z dvojnim namenom: zagotoviti večjo aerodinamično zaščito in manj turbulenc v območju čelade. Nadgradnje se zdijo širše in na splošno se zdi, da nudi več zaščite za voznika. Nov je tudi sprednji blatnik, ki je bolj poenostavljen in lahko med vožnjo odvaja več vode ali blata.
Nov je sedež, ki je narejen v dveh delih in ima drugačno obliko v predelu rezervoarja ter naj bi bil zaradi novega oblazinjenja bolj udoben. Voznikov sedež je kot vedno nastavljiv v dveh položajih (840 in 860 mm), njegovo višino pa je mogoče zmanjšati na 800 mm z opcijskima ozkim sedežem in kompletom za znižanje vzmetenja, ki sta na voljo v katalogu KTM PowerParts, v katerem so na voljo tudi voznikovi sedeži večje ali manjše višine, kot so enodelna sedla v slogu rallyja (825 ali 865 mm od tal) ali celo ogrevanje Ergo v velikosti 850 mm ali 830 mm. Točno tak KTM je po mojih izkušnjah eden najboljših motociklov v svojem razredu za vse, ki iščejo nizek sedež na ADV motociklu.
Motor z močjo 105 KM pri 8.000 vrtljajih in 100 Nm pri 6.5000 vrtljajih je zaščiten s povsem novo prednjo zaščito, ki naj bi preprečevala poškodbe vitalnih delov pri vožnji prek težkega terena. Posodobljena elektronika poskrbi, da so na voljo štirje načini vožnje STREET, OFFROAD in RAIN ter način RALLY (na voljo kot opcija). Zaradi novega 9,3 MP modula ABS v kombinaciji z inercialno platformo se sistem ABS samodejno prilagodi načinu vožnje, ki ga izbere voznik: če je aktiviran način OFFROAD ali RALLY, se sistem ABS samodejno nastavi na način “ABS OFFROAD”, pri čemer se ABS na zadnjem kolesu izklopi, aktiviranje ABS na prednjem kolesu se zmanjša, podatki senzorja kota nagibanja pa se ne upoštevajo več. To omogoča blokado zadnjega kolesa: v tem načinu je ABS za vožnjo v ovinek deaktiviran.
Nova je tudi 5,5-palčna barvna armaturna TFT plošča: zasnovana je z namenom izboljšati vidnost informacij in vozniku omogočiti, da se osredotoči na vožnjo ali pokrajino, s piktogrami, ki takoj sporočajo spremembe nastavitev ali informacije, pomembne za vožnjo. Poleg tega se intenzivnost osvetlitve ozadja spreminja glede na svetlobo okolice, izboljšana sinhronizacija med zaslonom TFT in aplikacijo KTMConnect pa omogoča spremljanje navigacijskih navodil Turn-by-Turn plus, poslušanje glasbe in sprejemanje klicev: mogoče je nastaviti seznam 10 priljubljenih telefonskih številk ali dostop do zadnjih 10 klicanih številk. Za povezljivost pa je treba dokupiti dodatno enoto CU (connectivity unit).
Novi KTM 890 Advneture 2023 je serijsko opremljen z načinom vožnje DEMO: skratka, prvih 1500 km je na voljo celoten elektronski paket, ki bo po pretečenih kilometrih postal opcijski (vključeni so tempomat, MSR, način Rally in prestavna ročica menjalnika s funkcijo quickshifter). Uporabnik se bo moral sam odločiti, ali in kaj bo kupil glede na svoje potrebe.
Pomembne posodobitve se nanašajo tudi na vzmetenje: hod vzmetenja (spet WP Apex) ostaja 200 mm spredaj in zadaj, vilice pa imajo zdaj ločene nastavitve kompresije in odboja. Oddaljenost od tal je 233 mm. Zadnji enojni amortizer je bil prilagojen novim nastavitvam vilic. Na tem modelu najdemo zavorni sistem španskega proizvajalca JJuan z radialno nameščenimi sprednjimi čeljustmi. Servisni intervali je planiran na vsakih 15.000 km. Na motociklu so nameščena prava offroad kolesa z dimenzijami, ki ponujajo velik izbor pnevmatikah za cesto in (predvsem) teren: 21- in 18-palčna kolesa imajo sedaj nameščene pnevmatike Pirelli Scorpion Rally STR, spet v velikosti 90/90 in 150/70. Deklarirana suha masa znaša 196 kg, masa s polnim rezervoarjem (20 litrov) pa 215 kg.
KTM 890 Adventure 2023 bo na voljo januarja 2023 po ceni, ki bo objavljena v prihodnjih tednih. #KTM #KTMadventure #KTM890Adventure
Peter Kavčič
Foto: KTM/Rudi Schedl
Pingback: Test - KTM 890 Adventure R