To je novi KTM 890 Adventure R, ki je serijsko opremljen s slovenskimi komponentami

To je novi KTM 890 Adventure R, ki je serijsko opremljen s slovenskimi komponentami

R kot rally – ali vsaj pripravljen na dirko. Nova različica KTM 890 Adventure R sledi sloganu KTM tudi v leto 2023. V gorah ameriške zvezne države Idaho so prvo velika novost 2023 že razkrili udeležencem Adventure rallyja in pokazali, kaj zmore. Naj spomnim, že takoj ob prihodu na trg, leta 2020 je bil to motocikel ekstremov. Sedaj je samo še boljši in bolj podoben specialki za Dakar.

Tehniko in zasnovo črpa iz stroja za reli dirke

Bistveno bolj podoben Rally specialki in tudi lepši od predhodnika.

Vzmetenje novega 890 Adventure R je bilo uglašeno na podlagi empiričnih vrednosti, ki jih je KTM pridobil s tovarniškim dirkalnim strojem 450 Rally. Natančneje, narobe obrnjene teleskopske vilice in blažilnik, oba iz serije WP Xplor in sta popolnoma nastavljiva. Hod vzmetenja in višina sedeža ostajata ekstremna. Druge vplive dirkalnika KTM 450 Rally pa boste poznavalci opazili v oblikah novega oklepa in posode za gorivo. Optimizirani sta tudi ergonomija in aerodinamika. Vetrobransko steklo je nekoliko nižje kot prej. Visoko nameščen sprednji blatnik in velik ščitnik motorja sta v bistvu nespremenjena.

Nov kokpit z navigacijo s puščicami

Največji napredek je bil narejen na področju elektronike.

Napredni, 5-palčni zaslon TFT z barvnimi piktogrami, intuitivno grafiko in poenostavljeno navigacijo po menijih ter povezavami USB-C je očitno povsem nov. Funkcionalna nadgradnja je tudi integriran navigacijski sistem turn-by-turn, torej s puščicami, v katerem lahko med zadnjimi cilji izberete svoj cilj. Nova funkcija klicanja vključuje možnost priljubljenih z največ 10 številkami in možnost ponovnega klicanja ene od zadnjih 10 klicanih številk.

Nov ABS s 6D senzorjem

Za dvig strojne in programske opreme na višjo raven so uporabili tudi krmilno enoto ABS sistema zadnje generacije. Obdeluje vrednosti iz senzorja 6D, ki ga nenehno obvešča o kotu, naklonu, hitrosti in drugih dejavnikih trenutne vozne situacije, da bi vedno zagotovil točno pravo zavorno silo. Na voljo je tudi dodatni terenski način za ABS, ki je usklajen z načinom vožnje po brezpotjih. V izbirnem načinu vožnje rally se samodejno aktivira terenski ABS.

Pogon, gume in udobje

Mitas Enduro Trail + so originalne pnevmatike, ki jih izdelujejo v Kranju.

V dvovaljnem motorju za leto 2023 se ni nič spremenilo. Ta se lahko pohvali s 105 KM in 100 Nm navora. Nov je enodelni sedež (v novih barvah) in s poudarkom na udobju, vendar brez zanemarjanja pomembnih vidikov svobode gibanja in odpornosti proti zdrsu. KTM 890 Adventure R 2023 je tovarniško opremljen z novo kombinacijo pnevmatik Mitas Enduro Trail+. 

Demo način za prvih 1.500 kilometrov

KTM prvič orje ledino pri prodaji dodatne opreme: tako imenovani demo način ponuja popoln dostop do vseh funkcij vgrajene elektronike v prvih 1500 kilometrih. Nato se morate odločiti, katere pakete opreme ali posamezne funkcije želite prevzeti – in jih plačati. Funkcije, ki takrat niso kupljene, bodo samodejno onemogočene. KTM točnih cen še ni navedel, je pa pričakovati, da bo 890 Adventure R 2023 na voljo od okoli 15.000 evrov.

Peter Kavčič

Foto: KTM