KTM in MotoGP 2025: ”Tu smo, da zmagamo z najboljšo ekipo doslej!”

#image_title

Ob predstavitvi ekipe in motociklov KTM za MotoGP v sezoni 2025 je na vprašanja o trenutni situaciji v podjetju KTM in temu kako naprej odgovarjal prvi človek za Motošport. Po zmagi na rallyju Dakar in zmagi v ameriškem superkrosu je prav motošport najbolj svetla plat trenutne zgodbe v kateri se je znašel KTM.

KTM je z majhno le tričlansko ekipo uspel zmagati na najtežjem reliju na svetu

Glede na krizo pri KTM-u se je večina vprašanj vrtela okoli krize in zadolženosti avstrijskega proizvajalca. Šef motošporta, Pit Bierer je želel medije pomiriti, da bo KTM nadaljeval v zastavljeni smeri in jasno povedal, da niso tukaj, da bi dirkali le nekaj sezon, ampak da bodo to počeli za vedno. Bierer, ki je nekdanji vrhunski motokrosist in pozna športno mentaliteto, je 55 minut odgovarjal na vprašanja novinarjev v konferenčnem klicu. V naslednjih vrsticah si lahko preberete kaj je povedal.

Pit Beirer

Na kratko o trenutni finančni situaciji:

Obseg prodaje se je zmanjšal za 21 %, 1.800 ukinjenih delovnih mest, zmanjšana proizvodnja, negativni denarni tok…Stefan Pierer je v okviru prestrukturiranja zapustil vodstvo skupine.

Zabeležili so 29-odstotni padec prodaje. Zdaj vemo nekaj več o obsegu razmer, saj je družba PIERER Mobility AG svojim vlagateljem pred kratkim predstavila predhodne ključne rezultate. Skupina je v letu 2024 prodala 292.497 motornih koles blagovnih znamk KTM, Husqvarna in GasGas, od tega skoraj 60.000 prek indijskega partnerja Bajaj. Težava je v tem, da ta številka pomeni 21-odstotno zmanjšanje prodaje skupine, ki je leta 2023 prodala 372.511 motornih koles. Skoraj 110.000 motornih koles je bilo prodanih v Evropi, ki predstavlja 38 % prodaje skupine, pred Severno Ameriko (24 %), Indijo in Indonezijo (21 %, Bajaj) ter drugimi trgi (17 %).

KTM ima najmočnejšo ekipo v MotoGP doslej

O ponovnem začetku športne dirkaške sezone in o dirkah MotoGP

”Ni dvoma, za nami je zapletena zima, zdaj pa se lahko končno vrnemo k pogovoru o dirkanju. Očitno sem navdušen, da bom to sezono začel s štirimi fantastičnimi dirkači: Binderjem, Acosto, Bastianinijem in Vinalesom. Na papirju je to najmočnejša ekipa, kar smo jih kdajkoli imeli, in komaj čakam, da se sezona začne. To so štirje vrhunski profesionalci.”

Kot vemo, so tri podjetja Pierer Mobility v prisilni poravnavi, koliko to vpliva na dirke KTM?

”To je preizkušnja – test kot naš Dakar, vsako srečanje je vaja in na zadnjem srečanju prejšnji petek je bilo potrjeno, da lahko nadaljujemo s prisilno poravnavo do 25. februarja. Ta del je minil, zdaj moramo opraviti še naslednjega, močno verjamemo v naše menedžerje. Rad bi se zahvalil tudi menedžerju, ki se ukvarja s stečaji, ki je razumel, kako pomemben je dirkaški oddelek za naše podjetje, ne le za dirke, ampak tudi in predvsem kot poslovni model, saj za dirkami stoji naš komercialni oddelek in v teh letih smo rasli skupaj kot ena družina.”

Več o zadnjih mesecih in insolventnosti

”Jasno, zima je bila zapletena, vendar si vsi želimo, da bi se to podjetje in znamka ohhranila, saj je naša strast in naše življenje. Podjetju KTM sem se pridružil pred 20 leti in tukaj sem zato, da nadaljujem delo s svojimi sodelavci. Izvedli bomo nekaj zmanjšanj, saj bomo morali biti ‘lažji’, če želimo biti močni, vendar bo 25. februar dober dan za nas, to je težko obdobje za celotno podjetje in zagotovo ga še ni konec, vendar lahko zagotovim, da imamo zelo dober načrt za prihodnost tega podjetja. Tukaj nismo zato, da bi delovali le nekaj sezon, ampak da bi to delovali še naprej in za vedno.”

Ali je bilo težko motivirati vse ljudi, ki so delali v teh mesecih? Kako ste prebrodili te težke trenutke polne dvomov?

”Imamo odlično ekipo v tovarni, v boksih in štiri fantastične voznike. Meni jih ni treba motivirati, vsi so osredotočeni na delo, ki ga je treba opraviti.”

Kaj pa Pedro Acosta?

KTM polaga velike upe v mladega dirkača Pedro Acosta je v dolgoročnih načrtih podjetja KTM

”Pedro ima z nami veljavno pogodbo, veliko časa je preživel z nami in v RedBullovem centru za usposabljanje z drugimi vozniki, da bi na začetku sezone prišel v vrhunsko formo.”

Ali je KTM zaradi zmanjšanja stroškov razmišljal o tem, da bi se vsaj začasno odpovedal dirkanju?

”Ne nikakor! Če ne bi mogli tekmovati za zmago, bi ostali doma, v MotoGP ne moreš biti samo tam. Tekmuješ z najboljšimi proizvajalci na svetu, in če bi si vzel samo eno leto premora, bi se iz boja za stopničke prebil na zadnje mesto. Imamo načrt, ki smo ga že predstavili našim partnerjem, sodelavcem in sponzorjem, prepričan sem, da bo šlo vse po sreči.” Lahko rečem da iščemo rešitve kako privarčevati tam kjer lahko Letos bomo imeli v paddocku le en center za sprejemanje gostov in poslovnih partnerjev, kar nam bo omogočilo prihraniti veliko denarja, ne da bi ga odvzeli dirkaškemu oddelku. To nam omogoča, da zmanjšamo število osebja, s tem pa se zmanjšajo tudi stroški in število tovornjakov, ki se premikajo naokoli.”

Dva nova vrhunska dirkača v ekipi Tech3 ki bo uporabljala izključno tovarniške materiale kot pri uradni KTM ekipi

O razvoju MotoGP motociklov Bairer pravi….

”Razvoj se bo nadaljeval, poskušali bomo narediti najboljša motorna kolesa na svetu, kot je bilo razvidno na zadnjem Dakarju. Morali smo žrtvovati dve ekipi (GASGAS in Husqvarna), vendar smo razvili motocikel z novimi tehnologijami, ki so nam omogočile prevlado na dirki. Enako velja za superkros, kjer smo z zmago na prvi dirki takoj začeli najbolje.”

Leta 2027 bodo v MotoGP veljali novi tehnični predpisi in treba bo razviti nov motocikel, kje je KTM?

Glede pravil MotoGP za sezono 2027 še vedno ni jasnega predpisa, zato motocikla še nismo izdelali, vendar so naši inženirji tukaj in delajo na MotoGP motociklu za 2027, zagotovo pa bomo po 25. februarju imeli jasnejšo predstavo o naši prihodnosti in bomo lahko naredili boljše dolgoročne načrte.”

Ali bo KTM še naprej sodeloval v manjših razredih MotoGP?

”Naš načrt je ostati v razredih Moto3 in Moto2, zagotovo pa se bosta tako kot drugi vidiki dirkaškega sveta tudi ti kategoriji zmanjšali. Trenutno smo se že dogovorili o proračunu za leto 2025 in prepričan sem, da noben drug proizvajalec ni naredil proračuna za leto 2026, prav tako kot noben drug proizvajalec nima z Dorno sklenjenega sporazuma, ki bi segal dlje kot do leta 2027. Danes smo tukaj, da dirkamo v vseh kategorijah.”

In še zadnje vprašanje. Ali menite, da imate letos v MotoGP na voljo vse kar potrebujete za zmago, torej dirkače, motocikle, inženirje?

”Da”!

Foto: Sophie Fleischer

author avatar
Peter Kavčič