Test – Najboljši naked za cesto in dirkališče? Aprilia Tuono V4 Factory

You are currently viewing Test – Najboljši naked za cesto in dirkališče? Aprilia Tuono V4 Factory
DCIM100GOPROGOPR0067.JPG

Aprilia Tuono je lani praznoval 21 let! Že od samega začetka je to motocikel, ki zbuja vznemirjanje in kdor je imel možnost voziti tiste prve modele z litrskim dvovaljnim motorjem ve kaj pomeni ko zajahaš divjo zverino.

Gre za superbike, brez oklepa, ki navdušuje z voznimi lastnostmi. Aprilia Tuno se V4 je zato upravičeno eden najbolj zaželenih motociklov v razredu hypernaked. V izvedbi Factory z aktivnim vzmetenjem Öhlins pa še toliko bolj!

Skozi leta se je Tuono razvijal in upravičeno postal ikona. 

Tuono V4 iz leta 2023 jasno pokaže napredek dvajsetih let. Vse skupaj nadgrajujejo z aerodinamičnim razvojem, tehnologijo okvirja in močjo V-4 motorja, ki ima v tej najnovejši izvedbi novo superzmogljivo elektroniko. Uporabljen je manj agresiven pristop v primerjavi z nekaterimi trenutnimi konkurenti, ampak to je povsem v redu, če nameravate večino časa preživeti na na cesti. Ampak tudi na dirkališču gre z njim zelo, zelo, zelo hitro (in zabavno).

Posodobitve za leto 2023

Aprilia Tuono V4 je bila nazadnje tehnično posodobljena leta 2021. Za leto 2023 ni večjih sprememb, čeprav je na voljo v novih barvah.

Pogonski sklop: motor, menjalnik in zmogljivost

Aprilia trdi, da 1077-kubični motor Tuono V4 proizvede 175 KM in 121 Nm navora. Morda ima “samo” 175 KM – to je na papirju manj moči od italijanske konkurence (Ducati  navaja 208 KM za Streetfighterja V4) – vendar je ta moč uporabna; lahko izkoristite vse do zadnje konjske moči. Vsekakor je hiter, vendar ni pretirano zastrašujoč, elektronski pripomočki za voznika pa so izjemni in naredijo Tuono tako uporabnega. Zdaj je na voljo dodatnih 300 vrtljajev na minuto, s katerimi se lahko poigrate.

Fantastičen zvok

V4 motor ima značilen prepoznaven zvok, ki ga spremlja športno rohnenje ob pretikanju zelo dobrega menjalnik s pomočjo quickshifterja. Zdi se, da je menjalnik ”brezšiven” kot bi vozil stroj za MotoGP.  Pretikanje je hitro, popolnoma usklajeno z vrtljaji. 

Vsekakor je vredno omeniti, da je že z modelnim letom 2021 Aprilia posodobila elektroniko z novim ECU Magneti Marelli. To je štirikrat hitreje od prejšnje ECU kar se pozna tudi pri delovanju, ko motor priženeš do meje in elektronika posreduje pri tem početju ter pazi, da zadeve ne uidejo izpod nadzora.

Aprilia Tuono V4 Factory in RSV4 Factory

Vrhunsko vzmetenje in zavore

Tuono V4 Factory uporablja polaktivno vzmetenje Öhlins Smart EC 2.0, medtem ko osnovni model uporablja ročno nastavljivo vzmetenje Sachs. Vzmetenje in vodljivost sta tako impresivna kot uglajenost motorja. Tuono V4 Factory naredi življenje v visokih vrtljajih smešno preprosto.Njegovo delovanje krepi zaupanje in se vedno zdi, kot da imaš čas odreagirati na vse. Vse je nadzorovano, svoj vrhunec pa pokaže na stezi. Nimaš občutka, da hitiš ali se boriš s fiziko, zato je precej manj fizično zahteven od nekaterih konkurentov. Oba modela Tuono (standard in factory) uporabljata čeljusti Brembo M50 in 330 mm koluta spredaj. Čeprav so čeljusti M50 Brembo in druge mehanske komponente zavor nespremenjene, so bili algoritmi in izračuni, ki aktivirajo sistem, posodobljeni – ABS je bolši, bolj natančen. Novost (od leta 2021) je tudi zaviranje z motorjem Aprilia (AEB), ki prilagaja zaviranje motorja in je neodvisen od izbranih programov motorja.

Na koncu se je treba samo določiti. Tisti, ki mu je motocikel všeč ne bo zgrešil, če je denarnica dovolj debela pa definitivni investicija v izvedbo Factory prinese še boljošo (novo) dimenzijo vožnje s supernaked motorjem.

Osnovni model stane 17.490 evrov

Factory pa 19.990 evrov

This Post Has One Comment

Comments are closed.