Ne scrambler – čisto pravi športni naked motocikel: Husqvarna Vitpilen 801

Husqvarna Mobility razširja svojo ponudbo v srednjem razredu za leto 2025 s predstavitvijo novega cestnega modela, Vitpilen 801.

Ta novi stroj odlikuje športna zasnova, ki izhaja iz obstoječega modela Svartpilen 801. Osnova je torej enaka kot pri scramblerju. Okvir, posoda za gorivo, motor in velik del ostalih komponent je res enaka a vseeno gre za motocikel, ki je namenjen predvsem uporabi na cesti in je temu tudi prilagojen.  Če so pri Husqvarni Svartpilen 801 predstavili kot motocikel z neo – retro izgledom, ki zaradi vzmetenja in nekoliko bolj terenskih gum, lahko dobro opravi tudi z makadamsko podlag pa pri modelu Vitpilen (srebrna puščica – v prevodu) predstavlja motocikel namenjen izključno rabi in uživanju na asfaltu. Cena pri zastopniku za Slovenijo MotoXgeneration znaša 11.520 evrov.

Novi Vitpilen 801 se od modela Svartpilen 801 navzven razlikuje predvsem po novem sprednjem žarometu s projektorskimi žarometi bi-LED in ločeno krožno dnevno lučjo, ki jo Husqvarna imenuje „plavajoča“.

Pogonski agregat je znan in poganja tudi motocikle KTM (Duke, Adventure). Vitpilen 801 je torej enako kot Svartpilen 801 opremljen je z vzporednim dvovaljnim motorjem, s prostornino 799 cm3, ki zmore 105 KM pri 9250 vrtljajih na minuto in 87 Nm pri 8000 vrtljajih na minuto ter je homologiran po standardu Euro 5+. Motocikel z nadgradnjo temelji na okvirju iz krom-molibdenovih jeklenih cevi, z nastavljivim vzmetenjem WP in zavorami J.Juan, pri čemer sprednji sistem računa na par 300 mm diskov s štiribatnimi radialnimi čeljustmi. Paket elektronike temelji na 6-osni enoti IMU in sistemu Ride by Wire, s tremi standardnimi načini vožnje in enim izbirnim ter dvosmernim prestavnim mehanizmom quickshifter.

Brez goriva (16 l) tehta 180 kilogramov kar je za ta razred zelo konkurenčna teža. Sedež je od tal oddaljen 820 mm kar ne bi smelo predstavljati večje težave za večino motoristov in motoristk, ki iščejo vsestranski športni motocikel brez oklepe zelo atraktivnega in predvsem drugačnega videza. Po podatkih sodeč lahko pričakujemo, da se ta Husqvarna pelje zelo lahkotno in da gre za živahen motocikel. Nenazadnje ima v sebi kar nekaj genskega zapisa superagilnega KTM Duke 790.