Nova Generacija samo za stezo: Yamaha R1 2025

You are currently viewing Nova Generacija samo za stezo: Yamaha R1 2025

Krilca v slogu MotoGP, novo vzmetenje KYB, izboljšana ergonomija in fokus na zmogljivosti na stezi. To je nova Yamaha R1 za dobo, ko se je legendrani superšportnik poslovil s cest.

V zadnjem desetletju se je evropski trg motornih koles bistveno spremenil, saj so se potrebe voznikov razvile, s strožjimi predpisi o emisijah pa je kategorija Supersport ubrala novo smer.

V skladu s tem bosta prihodnost in razvoj modela R1 v celoti osredotočena na dirkanje in uporabo dirkališč v Evropi.

2025 R1 RACE je utelešenje te zaveze. Dirkalni model R1 je še korak bližje motociklu YZR-M1 Grand Prix, ki je navdih za estetski videz in tehnologijo modela R1, odlikujejo pa ga aerodinamična krilca po vzoru razreda MotoGP, nadgrajeno vzmetenje in povsem nov zavorni sistem Brembo, ki prinaša vrhunsko izkušnjo vožnje na dirkališču.

Opremljena R1 po superbike specifikaciji s kitom GYTR.

Aerodinamična krilca, navdihnjena z MotoGP

R1 RACE ima aerodinamična krilca v slogu MotoGP, nameščena na vrhu glavnega oklepa. Nova krilca, ki so zasnovana in razvita na podlagi tehničnih povratnih informacij ekipe Yamaha Factory Racing MotoGP, povečujejo učinke elektronike R1 proti dvigu na zadnje kolo, poleg tega pa izboljšujejo občutek sprednjega dela ter povratne informacije pri zaviranju in zavijanju.

Krilca so prišla tudi na R1.

Izdelana iz ogljikovih vlaken, ki dodajajo čim manjšo težo, hkrati pa zagotavljajo trdnost in togost, krilca ne ustvarjajo le potisne sile, temveč ponujajo tudi večji občutek stabilnosti in popeljejo videz R1 korak bližje sodobnemu slogu MotoGP, ne da bi pri tem ogrozili aerodinamično in prepoznavno zasnovo R1. 

Nova generacija sprednjih vilic KYB

Nove 43-milimetrske obrnjene sprednje vilice KYB so na dirkalnem modelu R1 popolnoma preoblikovane ter imajo zdaj posamezne nastavitve za povratno in kompresijsko blaženje na levi in desni cevi vilice. Vsako lahko nastavite posamično, pri čemer je desna cev mišljena za povratno blaženje, leva pa za kompresijo, in sicer pri visoki in nizki hitrosti.

Vsak krak vilice ima zdaj osnovni ventil, ki je zasnovan tako, da optimizira tlak v valju z omejevanjem ali popolnim preprečevanjem pretoka olja v spodnji del vilic. Ta nova postavitev ima za posledico izboljšan odziv na blaženje, izboljšan občutek stika in boljšo stabilnost v vseh smereh. 

Nov premaz Kashima potemni zlato/bronasto barvo z resnično mero estetike.

Zavorna zmogljivost Brembo, ki temelji na dirkah

Za izboljšanje zmogljivosti R1 je R1 RACE opremljen s popolnoma novim sprednjim zavornim sistemom, ki ga sestavljajo glavni valj Brembo in monoblok čeljusti Brembo Stylema. Te odzivne in visokozmogljive nove zavore zagotavljajo višjo raven zavorne moči modela R1. Radialni glavni valj ima bat, ki se premika v smeri, vzporedni s hodom zavorne ročice, pri čemer izvaja pritisk na linearen način, ko voznik potegne ročico, kar ima za posledico prefinjen občutek nadzora.

Lahke čeljusti Stylema proizvajajo zavorno moč s štirimi 30-milimetrskimi bati in so zasnovane tako, da omogočajo optimiziran pretok zraka za učinkovito hlajenje, hkrati s tem pa zmanjšanje pojenjanja zavor na stezi.

Prenovljen sedež ponuja izboljšano izkušnjo vožnje

Pri dirkanju gre za iskanje dodatnih desetink na stezi, zato inženirji iščejo povečanje zmogljivosti na vseh področjih. Zaradi tega je R1 RACE opremljen s povsem novim materialom za prevleko sedeža z novo teksturo, ki ponuja boljši oprijem, hkrati pa vozniku omogoča enostavno prenašanje teže. V ovinkih to pomaga vozniku, da se počuti bolj povezan s svojim R1 in prispeva k občutku stabilnosti šasije.

Preizkušen agregat CP4

Vsem znan agregat CP4 s prostornino 998 ccm z neenakomernim zaporedjem vžiga 270o-180o-90o-180o zagotavlja močan, linearen navor, razvit za dirkanje, zagotavlja optimalne zmogljivosti na dirkalni stezi.

Agregat, ki v konceptu izhaja iz Yamahinega motocikla YZR-M1 razreda MotoGP, proizvaja 200 KM, pri čemer sta ročica plina in zadnje kolo tesno povezana, zato je R1 med dirkači priljubljen, saj je obvladljiv motocikel, ki je intuitiven za vožnjo.

Yamahin elektronski sistem za nadzor plina (YCC-T) s tipalom APSG

Dirkalni model R1 je opremljen s preizkušenim Yamahinim elektronskim sistemom za nadzor plina (YCC-T), pri katerem se še vedno uporablja enota »ride-by-wire« ročice s tipalom položaja pospeševanja (APSG), ki je lahka in vozniku zagotavlja odličen nadzor plina.

Sodobna vrhunska elektronika nudi varno uživanje na stezah.

Tipalo APSG, ki je sestavljeno iz vzmeti, drsnika in zobnika, proizvaja različne stopnje upora tako, da posnema naravno in progresivno odzivnost plina, ki ga ponuja tradicionalna pletenica.

Prefinjen elektronski paket, razvit za dirke

Model R1 je bil eden prvih motornih koles, ki je imel inteligenco, pridobljeno iz razreda MotoGP, v obliki šestosne inercijske merilne enote (IMU). Enota IMU, opremljena z giroskopskim senzorjem ter senzorjem sile pospeška, ki merijo naklon, nagib in odklon – kot tudi merilnik pospeška za merjenje pospeška nazaj-naprej, navzgor-navzdol in levo-desno – 125-krat na sekundo prenese podatke o stanju motocikla v enoto ECU, ki nadzoruje napredne elektronske pripomočke za voznika modela R1, vključno z nadzorom zdrsa (TCS), nadzorom drsenja (SCS), nadzorom zaviranja (BC), nadzorom dviga (LIF), nadzorom med speljevanjem (LCS) in nadzorom zaviranja z agregatom (EBM) s tremi načini. Poleg tega ima R1 RACE tudi Yamahin sistem Quickshift (QSS) in načine izbire moči (PWR).

Tehnične specifikacije: DIRKALNI MODEL R1

  • Nova krilca, navdihnjena z MotoGP
  • Nova generacija sprednjih vilic KYB
  • Novi sprednji glavni valj Brembo in zavorne čeljusti Stylema
  • Nova oprijemljiva prevleka sedeža
  • Popolnoma prilagojen za stezo, z odstranjenimi vsemi cestnimi komponentami
  • 998-kubični 4-valjni agregat z glavno gredjo z zamikom in 200 KM ter z linearnim navorom
  • Prefinjen elektronski paket
  • 6-osna inercijska merilna enota s senzorji Gyro in G za 3D-podatke o gibanju
  • Nadzor zdrsa (TCS) in nadzor drsenja (SCS) glede na kot nagiba
  • Načini zagotavljanja moči (PWR)
  • Nadzor dviga sprednjega kolesa (LIF) in nadzor med speljevanjem (LCS)
  • Sistem za hitro prestavljanje (QSS)
  • Upravljanje zaviranja z agregatom (EBM) in nadzor zaviranja (BC)
  • Aluminijast okvir Deltabox s kratko medosno razdaljo
  • Navzgor ukrivljena ojačana aluminijasta nihajna roka/okvir zadnjega dela iz magnezija
  • Zadnja kolesa iz magnezija in 17-litrski aluminijast rezervoar za gorivo
  • 4,2-palčna TFT instrumentna plošča z načinom Track Mode

Oglejte si video in poslušajte izjemen zvok.