Nova Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026 – več opreme in elektronika za varno vožnjo

World Raid s 500 km dosega na cesti ali izven nje.

Motor, ki poganja Ténéré 700 World Raid 2026, je posodobljen a ostaja zvest tisti dobri stari preizkušeni dvovaljnik kljub temu, da CP2 s prostornino 689 cm3 zdaj ponuja še bolj linearen in uporaben navor ter natančen nadzor, zaradi česar je bolj primeren za pustolovščine na cesti in terenu.

Agregat je bil posodobljen, da ustreza najnovejšim predpisom o emisijah Euro5+, vendar je namesto zmanjšanja zmogljivosti, zahvaljujoč preoblikovanemu dovodu zraka, pridobil navor pri nizkih vrtljajih za boljše pospeševanje pri nizkih hitrostih – kar je še posebej uporabno za terensko vožnjo pri nizkih hitrostih.

Masivni dvojni aluminijasti tank sprejme kar 23 l goriva

Ténéré 700 World Raid je bil vedno ustvarjen za najdaljša potovanja. Najnovejši model še dodatno poveča doseg z večjim udobjem za voznika in posodobitvami, ki zagotavljajo, da boste kar najbolje izkoristili velik dvojni rezervoar, po čemer se ta razlikuje od osnovnega modela Ténéré 700.

Tako kot pri osnovni Ténéré 700, sedaj tudi World Raid z elektronskim nadzorom moči

Da bi kar najbolje izkoristili moč agregata CP2, Ténéré 700 World Raid odpravlja kable za plin in uporablja Yamahin sistem Chip Controlled Throttle (YCC-T), z njim pa sta na voljo dva načina moči: Način “Sport” za dinamično dovajanje moči na živahnih cestnih vožnjah in “Explorer” za bolj gladko reakcijo plina, za vožnjo po terenskih odsekih ali drsečih in mokrih površinah. Vozniki lahko na poti preklapljajo med načini moči z zaprtim plinom, s stikalom »Mode« na desni strani krmila kar seje izkazalo za zelo enostavno in praktično. Kako deluje smo preizkusili letos poleti med testom modela Tracer 7.

Maksimalna moč54,0 kW (73,4 KM) pri 9000 vrt./min
Maksimalen navor68,0 Nm (6,9 kgf-m) pri 6500 vrt./min

Ne glede na to, kako dobro je moč podana na podlago, je uporabna le, če jo obvladujemo – in da se v vsakem trenutku na tla prenese ravno prava količina moči, je Ténéré 700 World Raid opremljen s 6-osno IME (inercijska merilna enota). Nenehno meri pospešek in kotno hitrost motocikla v smeri nagiba, vrtenja in zasuka, da določi sile, ki vplivajo na motocikel. Ti podatki delujejo sinhronizirano s sistemom za nadzor oprijema, občutljivim na nagib (TCS), sistemom za nadzor zdrsa (SCS) in sistemom za nadzor ABS/zaviranja motornega kolesa ter pomagajo novim ali manj izkušenim voznikom, da hitro pridobijo samozavest.

World Raid so pri Yamahi naredili za raziskovalce

Za prave ljubitelje terenske vožnje: lahko izklopite vsa elektronska pomagala!

TCS in SCS, občutljiva na nagib, uporabljata podatke iz IME za prilagajanje moči agregata ter nadzor nad količino oprijema in drsenja, ki ga je voznik izbral. Oba sistema imata tri načine – STREET, OFF ROAD in OFF – ki voznikom omogočajo, da izberejo raven podpore sistema in dosežejo optimalno raven oprijema in zdrsa, ne glede na to, ali se vozijo po cesti ali izven nje. Do načinov lahko dostopate z gumbom MODE na desnem stikalu.

Za nadzor ABS/zaviranja je na voljo poseben gumb za izbiro med načini ABS. Ko je ABS vklopljen, se lahko aktivira sistem zaviranja za zagotavljanje ABS-a v zavojih, medtem ko terensko usmerjena načina REAR OFF in OFF omogočata zaklepanje zadnjega ali obeh koles za popoln nadzor v terenskih razmerah. Zavorno moč in konstantni občutek na ročici zavore zagotavljajo nove zavorne cevi iz jeklene pletenice, ki vodijo do sprednjih čeljusti Brembo, ki grabijo v 282-milimetrska zavorna koluta.

Druge posodobitve vključujejo nov položaj delovanja sklopke, ki je bil premaknjen naprej (35° v smeri urinega kazalca), novi pokrov sklopke pa zdaj omogoča več prostora za voznikovo desno nogo, ne glede na to, ali sedi ali stoji, kar ponuja več svobode in prilagodljivosti za premikanje na motociklu.

Prestavljanje je zdaj bolj gladko s posodobitvami menjalnika, kjer se je število konveksnih zobnikov in konkavnih zobnikov povečalo s pet na šest za prestave od 1 do 3. Za prestave od 4 do 6 je bil kot zobnika spremenjen za bolj gladko reakcijo na odpiranje in zapiranje plina. Prestavna razmerja in končno razmerje (46/15) ostajajo nespremenjena, da se ohranijo dvonamenske zmogljivosti in udobje motornega kolesa (potovanja in terenska vožnja). Ténéré 700 World Raid je pripravljen tudi za namestitev opcijskega sistema za hitro prestavljanje navzgor in navzdol – za quickshifter.

TEST predhodnega modela:

Izboljšan za vožnjo na dolge proge

Ténéré 700 World Raid 2026 omogoča ne le pustolovščine na dolge razdalje, temveč več udobja. Prenovljena ergonomija in uporabna tehnologija pomagata vozniku ostati v dobri kondiciji tudi na dolgih vožnjah, medtem ko velika dvojna rezervoarja za gorivo poskrbita, da težav z oskrbo goriva ne bo.

Teža (z vsemi polnimi rezervoarji – 23 l)220 kg

Rezervoar za gorivo, ki je sestavljen iz dveh stransko nameščenih aluminijastih rezervoarjev za gorivo je nov. Skupaj je 1,5 kg lažji od prejšnjega modela, hkrati pa ohranjajo skupno prostornino 23 litrov (+7 litrov v primerjavi s Ténéré 700) in zagotavljajo približno 500 km dosega.

Dva ločena rezervoarja zmanjšujeta učinek premikanja goriva, kar izboljšuje vodljivost in stabilnost. Nizek položaj črpalke za gorivo v rezervoarju na levi strani prav tako prispeva k bolj centralizirani porazdelitvi teže.

Novi rezervoarji prispevajo tudi k izboljšani ergonomiji voznika, saj so bile njihove zunanje oblike preoblikovane. Novi enodelni sedež v reli slogu s preoblikovanim sprednjim delom, ki je povezan s spuščenim rezervoarjem za gorivo, omogoča enostaven prehod iz sedečega v stoječi položaj ali premikanje od spredaj nazaj, kar vozniku ponuja večjo svobodo gibanja in krepi dvojni športni značaj motocikla.

Za dodatno udobje med vožnjo po avtocesti je Ténéré 700 World Raid 2026 zdaj opremljen s tempomatom (nastavljiv v korakih po 1 km/h in 10 km/h od tretje prestave naprej). Obstaja tudi omejevalnik hitrosti, ki omogoča enostavno upoštevanje omejitev hitrosti.

Med novosti za udobje sodijo tudi nov vizir in enostavno odstranljive stranske odbojnike, ki zagotavljajo visoko raven zaščite pred vremenskimi vplivi, da so pustolovščine prijetnejše v vsakem vremenu.

Ne glede na potovanje, velike stopalke omogočajo visoko raven nadzora in oprijema. Gumijasti vložki poskrbijo za dodatno udobje na dolgih potovanjih in jih je mogoče odstraniti za boljši oprijem v terenskih pogojih.

Da bi bila vožnja v slabih svetlobnih pogojih in ponoči prijetnejša, novi sklop LED žarometov ponuja izboljšane svetlobne zmogljivosti, tako pri kratkih kot dolgih lučeh. Enostavno nastavitev višine žarometov je zdaj mogoče izvesti z enim samim vijakom, ki je priročno dostopen pod merilnikom TFT. 

Potovanje po asfaltu ali terenu – lahko izbirate sami!

Ténéré 700 World Raid 2026, ki ostaja zvest Yamahinemu izročilu, je pripravljen na vsak teren, takoj po prihodu iz tovarne. Namenski način vožnje Explorer in terenske nastavitve za pomoč vozniku pomagajo samozavestno premagati vsako podlago, nadgrajen okvir in vzmetenje pa zagotavljata zanesljiv občutek in natančen nadzor na terenu. 

Novi popolnoma nastavljiv paket vzmetenja KYB omogoča boljši nadzor in udobje v zahtevnih terenskih pogojih ter izboljšane zmogljivosti pri absorbiranju neravnin in lukenj na cesti.

Spredaj nove visokokakovostne aluminijaste trojne objemke in USD vilice zagotavljajo optimizirano togost. Vilice imajo zdaj večje notranje cevi s premerom 46 mm, v primerjavi s 43 mm, vendar skupna teža sklopa sprednjih vilic ostaja enaka kot prej. S premazom Kashima sta trenje in obraba zmanjšani, medtem ko spremenjene specifikacije vzmeti in blaženja izboljšujejo absorpcijo udarcev ter stik pnevmatik s tlemi, kar ima za posledico večje udobje in samozavest voznika. V ekstremnih situacijah se zmanjša tudi tveganje, da vzmetenje doseže svojo spodnjo mejo. Novi sistem ima mehanizem za prilagoditev prednapetosti na vrhu cevi vilic.

Nadgrajeno je bilo tudi popolnoma nastavljivo zadnje vzmetenje KYB Monocross. Zdaj zagotavlja izboljšane zmogljivosti v zahtevnih terenskih pogojih, zahvaljujoč povečanemu hodu blažilnika (+5 mm do 106 mm), posebej zasnovan rele in ojnica pa prispevata k bolj progresivnemu delovanju vzmetenja. Aluminijasti cilinder je lahek in skrbi za dobro odvajanje toplote, medtem ko dodatni rezervoar omogoča večjo količino olja, kar zagotavlja zanesljivo delovanje blažilnika v vseh razmerah. Za optimizacijo zmogljivosti sta olje in zrak ločena, da se prepreči mešanje za bolj dosledno blaženje. Oljna komora je pod tlakom, da se ob raztezanju blažilnika prepreči nastanek negativnega tlaka zaradi zračnih mehurčkov.

Hod koles pri Ténéré 700 World Raid (230 mm spredaj, 220 mm zadaj) je 20 mm daljši spredaj in zadaj, v primerjavi s standardnim Ténéré 700.

Ténéré 700 World Raid uporablja enak nov lahek jeklen cevni okvir z dvojnim nosilcem kot Ténéré 700, kar prispeva k zmanjšanju skupne teže motocikla ter doseganju optimalnega ravnovesja trdnosti in togosti za zmogljivosti na cesti kot tudi terenu.

Zadnji podokvir je zasnovan kot del glavnega okvirja, tako da omogoča vgradnjo dodatne opreme, kot je zgornji kovček ali aluminijasti stranski nosilec. Nosilec izpušnega sistema in zadnji nosilni element sta bila ojačana, pritrdilna točka za prtljažni nosilec pa so razvili v prebojni tip, da bi povečali celotno robustnost konstrukcije.

Nihajna roka je izdelana iz aluminija s postopkom gravitacijskega litja, kar omogoča nizko težo in dobro ravnovesje togosti ter zagotavlja dobre terenske zmogljivosti.

Oddaljenost od tal ostaja 255 mm, merjeno pri zaščiti agregata, kar je 15 mm več, kot ponuja Ténéré 700.

Aluminijasta kolesa ostajajo enake velikosti kot prej, z 21-palčnim kolesom spredaj in 18-palčnim kolesom zadaj. Za dvonamensko uporabo so nameščene pnevmatike Pirelli Scorpion Rally STR, ki ponujajo dobro razmerje 50/50 med cestno in terensko vožnjo, z visokim oprijemom na suhi in mokri podlagi, odlično okretnostjo, stabilnostjo pri višjih hitrostih, solidnim oprijemom v terenskih situacijah ter zmanjšanim hrupom na cesti. Dimenzije pnevmatik ostajajo 90/90 spredaj in 150/70 zadaj.

Novi 16-stopenjski nastavljivi blažilnik krmiljenja vozniku zagotavlja širok razpon občutka in povratnih informacij z možnostjo povečanja blaženja, za večjo podporo pri terenski vožnji. Vpliv vožnje v kolesnicah, poskakovanja čez luknje ali močnega bočnega vetra se nežneje prenaša na krmilo, kar ima za posledico boljše udobje in samozavest voznika ter zmanjšano utrujenost na dolgih pustolovskih potovanjih.

Nov, posodobljen dizajn

Nove linije enodelnega reli sedeža in preoblikovani trdni bočni ščitniki so funkcionalni, kar zagotavlja dobro ergonomijo in svobodo gibanja voznika kakor tudi močno sodobno reli silhueto.

Višina sedeža890 mm

Kot nadgradnja ikonične podobe modela Ténéré, prenovljen sklop LED žarometov ohranja zasnovo svojih predhodnikov s štirimi snopi, zdaj pa ima pravokotne LED enote za kratke/dolge luči velikosti 54 mm x 24 mm, povezane z aluminijasto strukturo, ki motornemu kolesu dodajo svež, zrel in sodoben videz. V skladu s funkcionalnim oblikovalskim etosom ponuja odlično sprednjo osvetlitev s povečano osvetlitvijo okolice.

Območje voznikovega prostora je prejelo pomembno posodobitev, najbolj očiten pa je novi 6,3-palčni barvni TFT zaslon. Ta vrhunski zaslon je navpično nameščen tako, da vozniku zagotavlja najboljšo vidljivost, ne glede na to, ali sedi ali stoji. Zaslon ponuja tri tematske možnosti – STREET, EXPLORER in RAID – s poudarkom na specifičnih informacijah, ki najbolje ustrezajo različnim slogom vožnje in okoljem.

Ključne informacije so prikazane v vseh temah, vključno s hitrostjo, vrtljaji agregata, nivojem goriva, povprečno porabo goriva, indikatorjem prestavljanja, temperaturo hladilne tekočine, temperaturo okolice, števcem skupno prevoženih kilometrov, merilnikom poti in časom.

Barvne možnosti za Ténéré 700 World Raid 2026 so bela Redline White in črna Midnight Black.