BMW Motorrad je z zmagami na reliju Pariz – Dakar začel zgodbo o njihovem prodajno najbolj uspešnem modelu. Bokserski motor z odličnim navorom v kombinaciji s kardanskim pogonom je skozi zgodovino dokazal svojo uspešnost in vzdržljivost.
Vendar, če pogledamo malce nazaj je BMW Motorrad šele leta 1980 v serijsko proizvodnjo prenesel koncept endura z bokserskim motorjem. To je bil model BMW R 80 G/S. Serijsko izdelano terensko motorno kolo, kakršnega do takrat še ni bilo. Za tiste čase je zmogel veliko tako na cesti kot na terenu. Na kratko: kratica G/S („Gelände / Straße“, kar pomeni terenski / ulični) je odlično povzela vsestranske lastnosti novega motocikla.
Poklon tradiciji in bogatem GS izročilu
Novi BMW R 12 G/S spretno nadaljuje zgodbo v slogu modela R 80 G/S in ga s sodobno tehnologijo odlično prenese v današnji čas. Z dolgim hodom vzmetenja, kolesi z žičnimi naperami in majho – retro eduro masko z okroglo lučjo je lepa kopija originala – na sodoben način.


„Z novim BMW R 12 G/S BMW Motorrad ponuja klasični enduro za puristično terensko zabavo. Kratica, izposojena pri legendarnem modelu R 80 G/S, pomeni ‘Gelände / Straße’ (teren / cesta) in sporoča, da novi član družine BMW R 12 obvlada oboje enako. Vemo, da so številni oboževalci že nestrpno čakali na ta motocike.“ je dejal Markus Lederer, vodja serije Boxer.

Novi BMW R 12 G/S je serijsko opremljen z ravnim sedežem (standardna višina sedeža s 17-palčnim zadnjim kolesom: 860 mm / višina sedeža v paketu Enduro Package Pro z 18-palčnim zadnjim kolesom: 875 mm). Raven sedež je idealen za enduro vožnjo – tudi v stoječem položaju. Opcijski paket Pillion vključuje sedež za dve osebi. Višina sedeža voznika se z opcijo Rallye Seat poveča za 20 mm.
Osnovna različica novega BMW R 12 G/S je opremljena s sistemom stopalk, ki je zasnovan predvsem za uporabo na cesti, vendar je zaradi nazobčanega profila primeren tudi za uporabo na terenu. Kot del paketa „Enduro Package Pro“ je R 12 G/S opremljen z vzmetenjem in terenskimi gumami za optimalen oprijem pri enduro vožnji.

Znan motor, navor in zvok
Vse od leta 1923, ko je bilo predstavljeno prvo motorno kolo BMW R 32, so bokserski motorji BMW Motorrad sinonim za nezamenljivo, izvirno in pristno obliko, polno krivuljo navora in edinstven zvok. Enako velja za novi BMW R 12 G/S. Zračno/oljno hlajeni bokserski motor s prostornino 1.170 cm3, z vrtino 101 mm in hodom 73 mm, iz številnih modelov motociklov BMW, zagotavlja 80 kW (109 KM) pri 7.000 vrt/min in največji navor 115 Nm pri 6.500 vrt/min. Levi izpušni sistem z visoko nameščenim zadnjim dušilcem zvoka izpolnjuje zahteve klasičnega endura.
Sodobni asistenčni sistemi
Standardni načini vožnje vsebuje „Rain“, „Road“ in „Enduro“ ter dodatni način vožnje „Enduro Pro“ kot del paketa Enduro Package Pro. Serijski je opremljen s sistemom nadzora zdrsa zadnjega kolesa , gre za dinamični nadzor vleke (DTC) in nadzor navora motorja (MSR).
Opcijsko je tovarniško nameščen Shift Assistant Pro za prestavljanje navzgor in navzdol brez uporabe sklopke za večjo dinamiko, udobje in pospeševanje skoraj brez prekinitve vlečne moči.
Okvir in vzmetenje
Enoplastni jekleni prostorski okvir s cevastim mostom družine R 12 je srce novega BMW R 12 G/S. Zadnji okvir, prav tako izdelan iz jeklenih cevi, je privijačen na glavni okvir. Pri novem BMW R 12 G/S je krmilna glava nekoliko višje in bolj naprej. Veliko 21-palčno sprednje kolo kot standard za optimalno terensko zmogljivost. Opcijski paket Enduro Package Pro z 18-palčnim namesto 17-palčnega zadnjega kolesa za maksimalno terensko zmogljivost. Sprednje kolo je vpeto v popolnoma nastavljive navzgor obrnjene teleskopska vilice s premerom 45 mm in velikim hodom 210 mm.
Tako kot pri drugih modelih iz družine BMW R 12 je zadnje kolo vodeno z nihajno roko Paralever. Za vzmetenje in blaženje skrbi kotna vzmetna prema z 200 mm hoda, blaženjem v odvisnosti od hoda in popolno nastavljivostjo.
Zmogljiv zavorni sistem v povezavi z BMW Motorrad ABS Pro za varno zaviranje tudi v ovinkih.
Prednje kolo novega R 12 G/S je opremljeno z dvojno kolutno zavoro s premerom koluta 310 mm. Na zadnjem kolesu je uporabljena enojna kolutna zavora z 2-batnimi plavajočimi čeljusti in premerom 265 mm. Novi R 12 G/S je že serijsko opremljen s sistemom BMW Motorrad ABS Pro (delno integriran). ABS Pro zagotavlja večjo varnost pri zaviranju v ovinkih, saj omogoča zaviranje s pomočjo ABS pri nagibanju v ovinek.




Poudarki novega BMW R 12 G/S:
– Klasična, puristična enduro zasnova.
– Originalni zračno/oljno hlajeni dvovaljni bokserski motor z 80 kW (109 KM) pri 7.000 vrt/min in 115 Nm pri 6.500 vrt/min.
– Izpušni sistem z enim pretokom na levi strani z visoko nameščenim zadnjim dušilcem zvoka in stožčasto izpušno cevjo.
– Enodelni cevasti prostorski okvir z dvignjenim in naprej pomaknjenim delom glave okvirja. Privijačen zadnji okvir.
– Popolnoma nastavljiva navzgor obrnjena teleskopska vilica spredaj in nihajna roka Paralever z nagnjenim, prav tako popolnoma nastavljivim zadnjim amortizerjem s spremenjenim blaženjem, odvisnim od poti.
– Serijsko 21-palčno sprednje kolo in 17-palčno zadnje kolo. 18-palčno zadnje kolo kot del dodatne opreme „Enduro Package Pro“.
– plavajoče zavorne čeljusti, jeklene fleksibilne zavorne cevi in 310-milimetrski zavorni kolut.
– BMW Motorrad ABS Pro za varno zaviranje tudi pri nagibanju v ovinke.
– Serijski načini vožnje „Rain“, „Road“ in „Enduro“. Dodatni način vožnje „Enduro Pro“ je na voljo kot dodatna oprema.
– DTC (dinamični nadzor oprijema) in nadzor navora motorja (MSR) v serijski opremi.
– Klasična okrogla instrumentna plošča in vtičnica 12 V. Digitalni prikazovalnik je na voljo kot dodatna oprema po izdelavi.
– Zmogljive svetlobne enote LED kot standardna oprema in prilagodljiva „Headlight Pro“ kot dodatna oprema ex works.
– Daljinski ključ kot standardna oprema.