Novi  BMW R 1300 GS že podira prve rekorde, tako visoko še ni bil!

V manj kot 24 urah se je odprava štirih motoristov na povsem serijskih motociklih BMW R 1300 GS zapeljala od nadmorske višine 0 do kar 6027 metrov visok vrh v Čilu. Prizorišče odprave, ki je predstavljala izjemen izziv za motorna kolesa, pnevmatike in voznike, je bil El Circuito de los Seis Miles v puščavi Atacama v Čilu, najvišja veriga aktivnih vulkanov na svetu, ki vključuje Nevado Ojos del Salado in Nevado de Incahuasi. Vsi štirje vozniki na motorjih BMW R 1300 GS so nalogo opravili brez težav a seveda z zelo veliko napora.

Zelo zahteven vzpon za voznike in tehniko je dosegel vrhunec v zloglasni severni steni gore Nevado Ojos del Salado, kjer je odprava v samo 19 urah in 22 minutah dosegla 6006 metrov nadmorske višine in nazadnje dosegla največjo nadmorsko višino 6027 metrov.

Odprava je vključevala aklimatizacijsko pot na Circuito de los Seis Miles na pobočju gore Nevado Ojos del Salado, ki leži točno na meji med Argentino in Čilom.  Z 6891 metri je najvišji aktivni vulkan na svetu, njegov dvojček Nevado de Incahuasi pa je visok 6610 metrov.

Od morja do vrha v manj kot 24 urah

Štartali so 6. decembra ob 15 uri na obali Tihega oceana v Bahia Inglesa in se odpravili na pot čez puščavo Atacama in dosegli Nevado Ojos Del Salado ter v manj kot 24 urah uspešno presegli 6000 metrov nadmorske višine. Cilj je bil dosežen 7. decembra ob 10.22.

Vozniki, ki so bili na povsem serijskih motorjih BMW R 1300 GS, o katerem smo pri Motoavantura.si že pisali, so bili Salvatore Pennisi, Metzelerjev direktor za testiranje in tehnične odnose, Christof Lischka, vodja razvoja BMW Motorrad, Michele Pradelli, italijanski prvak v ekstremnih enduro dirkah in testni voznik za italijansko revijo InMoto ter Karsten Schwers, testni voznik in novinar za nemško revijo Motorrad.

Salvatore Pennisi, direktor testiranja in tehničnih odnosov pri podjetju Metzeler, je izjavil: “Ta ekspedicija nam je omogočila, da potrdimo trdno povezavo med podjetjema Metzeler in BMW Motorrad, predvsem pa pokažemo vrednost dveh strogo standardnih izdelkov, ki ju lahko kupi in uporablja vsakdo tudi v najzahtevnejših razmerah. Vzpon na 6000 metrov je bil izjemno naporen, še posebej za našo posadko, ki je morala opraviti zahtevno fizično pripravo, preden se je usedla na motorje.

Med drugim je treba poudariti, da je bil ta rezultat dosežen z 19-palčnimi sprednjimi in 17-palčnimi zadnjimi kolesi, kar odpira novo obdobje v svetu pustolovske vožnje.

Bazni tabor za aklimatizacijo

Izjemen izziv tako s tehnološkega kot človeškega vidika!

Na gori Nevado Ojos del Salado so bili motorna kolesa, pnevmatike in vozniki dejansko podvrženi zelo zahtevni preizkušnji v ekstremnih razmerah. Od več kot pet tisoč metrov nadmorske višine do mraza in znižanega atmosferskega tlaka, kar je zahtevalo popolno elektronsko upravljanje mešanice goriva in zraka ter zanesljivost vsake komponente motocikla. Morali so prečkati vse vrste terenov, kamnito podlago, prašne ceste, neskončne površine peska in z zavedanjem, da bodo na poti odkrili sneg in led.

Ledeni pekel na 5000 metrih nad morjem

Udeleženci odprave so morali vložiti veliko telesnih in psihičnih naporov. Ne le zato, ker je bil vzpon, ki se je začel v mestu Bahia Inglesa blizu pristanišča Caldera na Tihem oceanu v regiji Atacama, opravljen v manj kot 24 urah, kar je zahtevalo skrbno in naporno aklimatizacijo v različnih baznih taborih na različnih nadmorskih višinah v dneh pred odhodom, preden so se spustili nazaj na morsko gladino za odhod. Nad 5 000 metri nadmorske višine vstopite v za človeka negostoljubno okolje. Temperature so zelo nizke, podnevi okoli -10 °C, ponoči lahko dosežejo tudi -20 °C, kisik pa je redek.

Pripravam udeležencev odprave je bila posvečena največja pozornost: vsi sodelujoči so opravili usmerjene zdravstvene teste in preglede na univerzi Kore v Enni v sodelovanju s pokrajinsko zdravstveno službo v Enni. Simulacija podviga je bila izvedena tudi na Siciliji na Etni, najvišjim aktivnim vulkanom v Evropi, ki je nudil primerljive visokogorske simulacije vožnje, oziroma vzpona.

S podobnimi podvigi so se na motociklih z visokimi gorami v Čilu že spopadli Chaleco Lopez na enduro motorjih KTM, Pol Tarres z Yamaho Tenere 700 in pred dvema letoma Honda Africa Twin. A s povsem serijskim, torej popolnoma nepredelanim mootociklom tako visoko doslej še niso bili.

#BMWMOTORRAD #BMWR1300GS #BMWGS