Novi BMW R 1300 GS: Z novim bokserskim motorjem in novim vzmetenjem, z znatno zmanjšano težo in izboljšavami na vseh področjih za novo originalno zgodbo!

You are currently viewing Novi BMW R 1300 GS: Z novim bokserskim motorjem in novim vzmetenjem, z znatno zmanjšano težo in izboljšavami na vseh področjih za novo originalno zgodbo!

100 let inovacij, navdiha, pustolovščin in pisanja nepozabnih zgodb,… to je zgodba, ki jo že stoletje piše BMW Motorrad.

Z novim BMW R 1300 GS želijo vodilni pri BMW ponovno presenetiti konkurenco. Že v osnovi je (še) bolj vsestranski, hkrati pa zmanjšujejo kompleksnost in težo v kombinaciji  z bistvenim sporočilom, ki ga prinaša  BMW GS z bokserskim motorjem. Obljubljajo, da bo z novim motorjem, izjemno vodljivostjo in impresivnimi voznimi lastnostmi določal tempo tako na cesti kot izven nje. Cena za osnovni model znaša 19.450 evrov!

BMW Motorrad je pred več kot štirimi desetletji z R 80 G/S vzpostavil nov segment potovalnih enduro motorjev. BMW GS z bokserskim motorjem je od takrat nesporen vodja na konkurenčnem področju, kar preprosto dokazujejo prodajne številke. Da bi zagotovili, da bo tako tudi v prihodnje, se je BMW Motorrad odločil za skoraj popolnoma novo zasnovo za novi R 1300 GS, z impresivnim prihrankom teže 12 kg v primerjavi s prejšnjim modelom. To je velika razlika, ki obljubljha zelo zanimive (lahkotne) vozne lastnosti.

Osrednji del je ponovno legendarni dvovaljni bokserski motor. Njegova nova zasnova je zaradi menjalnika pod motorjem in nove razporeditve pogona odmične gredi kompaktnejša kot kadar koli prej. S prostornino natanko 1300 cc proizvede moč 107 kW (145 KM) pri 7750 vrtljajih na minuto in razvije največji navor 149 Nm pri 6500 vrtljajih na minuto. Zaradi tega je daleč najmočnejši bokserski motor BMW, ki je bil kdajkoli izdelan v seriji.

V središču novega vzmetenja je glavni okvir iz  jekla, ki poleg tega, da je znatno optimiziran glede na prostor za namestitev, ponuja tudi višjo stopnjo togosti kot predhodni model. Za zadnji okvir je bila prejšnja cevasta jeklena konstrukcija zdaj nadomeščena s konstrukcijo iz tlačno litega aluminija. Novo vodilo sprednjega kolesa EVO Telelever s fleksibilnim elementom in spremenjeno vodilo zadnjega kolesa EVO Paralever prav tako zagotavljata še večjo natančnost krmiljenja in stabilnost pri vožnji.

Nova elektronska dinamična nastavitev vzmetenja (DSA) kot tovarniška dodatna oprema z dinamično prilagoditvijo blaženja in stopnje vzmeti ter kompenzacijo obremenitve.
Prejšnje elektronsko vzmetenje Dynamic ESA Next Generation je s svojo dinamično prilagoditvijo blaženja in nastavljivim vzmetnim vpetjem zadaj zagotavljalo visoko raven varnosti in zabave pri vožnji na najrazličnejših terenih. Nova elektronska dinamična nastavitev vzmetenja (DSA) gre zdaj še korak dlje, saj združuje dinamično nastavitev sprednjega in zadnjega blaženja z ustrezno prilagoditvijo stopnje vzmeti (»trdost vzmeti«) – odvisno od izbranega načina vožnje, pogojev vožnje in manevri.  To omogoča še bolj vznemirljivo izkušnjo vožnje na vseh podlagah. Ne glede na to, ali solo, v paru ali z veliko prtljage – DSA zagotavlja še višjo raven varnosti, zmogljivosti in udobja pri vožnji.

Prilagodljiv nadzor višine vozila in športno vzmetenje kot tovarniška dodatna oprema.
Ekskluzivno v povezavi z DSA kot tovarniško dodatno opremo sta za vzmetenje novega R 1300 GS na voljo še dva elementa dodatne opreme: novo prilagodljivo uravnavanje višine vozila in športno podvozje. To je nekaj kar zna biti zelo dobrodošlo vsem, ki so se doslej GS-u izogibali zaradi višine. S prilagodljivim nadzorom višine namreč novi R 1300 GS ponuja popolnoma samodejno prilagajanje višine glede na pogoje delovanja, s čimer zagotavlja največje možno udobje brez kompromisov pri vozni dinamiki in svobodi nagibanja. Z 20 mm večjim hodom vzmeti spredaj in zadaj ter opcijskim čvrstim športnim vzmetenjem, razvitim posebej za GS, je tukaj dobro poskrbljeno za terenske voznike.

 

Štirje načini vožnje so zdaj standardni. Način vožnje “Enduro” za izboljšano izkušnjo vožnje po brezpotjih.
Tudi v standardni izvedbi ima novi R 1300 GS zdaj štiri in ne tri načine vožnje za prilagajanje željam posameznega voznika. Načina vožnje »Rain« in »Road« omogočata prilagajanje voznih lastnosti večini cestnih razmer. Z načinom vožnje »Eco« je mogoče doseči največji doseg z enim rezervoarjem goriva, medtem ko dodatni način vožnje »Enduro« omogoča izboljšano izkušnjo vožnje izven utrjenih poti s posebno nastavitvijo za terensko uporabo .

Matrix LED žarometi z inovativnim dizajnom kot standardna oprema, najsodobnejše LED svetilne enote s smerniki, vgrajenimi v ščitnike za roke, in Headlight Pro kot dodatna tovarniška oprema.
BMW Motorrad velja za pionirja par excellence, ko gre za varnost v motociklizmu in s tem povezane inovacije. V skladu s tem novi R 1300 GS standardno ponuja nov, zelo majhen LED žaromet z novo, značilno svetlobno ikono. Ob dejstvu, da gre za velik odmik od sutaljenega dizajna bo morda ravno ta luč delila mnenja. Meni je po prvotnem šoko, ker nisem pričakoval tako drznega dizajna zelo všeč!

Nov žaromet osvetljuje cesto z do sedaj neprimerljivo jasnostjo in s tem zagotavlja še boljšo zaznavo v prometu. Luči so sestavljene iz dveh LED enot za kratke in dolge luči ter štirih dodatnih LED enot za dnevno luč in stransko luč. Najsodobnejše LED-luči z novo oblikovanimi LED-smerniki pa so vgrajene tudi v ščitnike za roke spredaj, funkcijsko integrirane zadaj ter zaokrožujejo svetlobni koncept novega R 1300 GS. Z dodatno opremo “Headlight Pro”, snop standardnega full LED žarometa se obrne v ovinek glede na položaj nagiba. Na ta način je ovinek skoraj v celoti osvetljen, ker se svetloba premakne tja, kamor je usmerjen motocikel.

Pomočnik pri vožnji z aktivnim tempomatom (ACC), opozorilnikom pred trčenjem (FCW) in opozorilnikom za menjavo voznega pasu (SWW) za varno in udobno vožnjo z motorjem.
Novi BMW R 1300 GS ima novo možnost Riding Assistant, ki jo sestavljajo komponente Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW) in Lane Change Warning (SWW). Aktivni tempomat (ACC) z integriranim nadzorom razdalje lahko uporabite za nastavitev želene hitrosti vožnje in razdalje do vozila spredaj. Opozorilo na trčenje spredaj (FCW) z intervencijo zaviranja je zasnovano tako, da preprečuje trke in pomaga zmanjšati resnost nesreč, medtem ko opozorilo na menjavo voznega pasu nadzoruje pasove na levo in desno ter lahko pomaga zagotoviti varno menjavo voznega pasu, hkrati pa podpira uporabo vzvratnega ogledala.

#makelifearide #BMWMOTORRAD #thespiritofgs #BMWGS #adventure

 

Cena za Slovenijo je že znana, in je seveda nekoliko višja višja od odhajajočega modela R 1250 GS. Za osnovni BMW R 1300 GS bo potrebno odšteti 19.450 evrov! Cene in izračune financiranja pa lahko spremljate tudi na tej povezavi na www.bmw-motorrad.si

This Post Has 3 Comments

Comments are closed.