Deset let po tem, ko je KTM trgu prvič predstavil električni koncept FREERIDE, predstavlja popolnoma osveženi KTM FREERIDE E 2025 naslednji korak v pristopu največjega evropskega proizvajalca k svobodi, praktičnosti in velikemu potencialu terenske e-mobilnosti.
Model KTM FREERIDE E je po avstrijskih gozdovih zapeljal zvezdnik hardendura Manuel Lettenbichler in pokazal kaj zmore v zahtevnih terenskih okoljih in potrjuje njegovo zmogljivost na najvišji ravni športa.

Po besedah odgovornih za ta projekt KTM FREERIDE E ne rešuje le nekaterih okoljskih vprašanj, povezanih s terenskimi vozili (nizke emisije, skoraj neslišni hrup, kar pomeni, da ga je mogoče voziti skoraj povsod), temveč tudi prednosti nizkih stroškov vzdrževanja. Popolnoma novi KTM FREERIDE E je tudi odlična izbira za voznike, ki iščejo zmogljivosti, podobne tistim iz triala, brez omejitev tradicionalnih motociklov za trial, kot so odsotnost sedeža, kratka prestavna razmerja in zvok, ki ga proizvaja termični motor.
Leta 2014 je KTM predstavil KTM FREERIDE E v obliki za enduro in motokros, pozneje pa tudi v cestni homologirani različici za vožnjo po mestu in „igranje“. Desetletje pozneje je tehnologija napredovala, strojna oprema je boljša in lažja, programska oprema pa je postala pametnejša. Ta model je v resnici naravno nadaljevanje že obstoječega seznama novih mini motokros motorjev KTM SX-E, ki predstavljajo idealno učno stopnjo za bodoče motoriste.

Kaj je novega na KTM FREERIDE E?
KTM-ov oddelek za raziskave in razvoj se je ukvarjal z interpretacijo tehnologije električnega pogona na platformi KTM FREERIDE E. Motor, ki se ponaša z 11 kW nazivne moči, 19,2 kW največje moči, več kot 37 Nm navora in najvišjo hitrostjo 95 km/h, je veliko tišja. Motor z baterijo vred je hladnejši in varnejši in je odporen na vodo in prah ter popolnoma integriran v motocikel.
Tri načine vožnje (ECO, NORMAL in SPORT) in tri nastavitve rekuperacije energije (OFF, MID in HIGH) je mogoče sinhronizirati, da se zagotovi prilagodljivost z obsegom in paketom moči motorja KTM FREERIDE E. Nadzor podajanja moči na zadnje kolo je mogoče nastaviti tudi na določeno raven, da se omeji ali poveča kontrolo vrtenja koles. Več varnostnih vidikov zagotavlja tudi tako imenovani „senzor prevrnitve“, ki v primeru trka prekine napajanje.

Nov okvir in vzmetenje
KTM je dal prednost okretnemu in lahkotnemu upravljanju ter razvil novo podvozje. Geometrija je bila spremenjena, medosna razdalja pa razširjena za večjo stabilnost in udobje. Konstrukcija okvirja lahko ostane lahka in tanka, saj je okvir iz krom-molibdenovega jekla obešen na nosilno arhitekturo motorja in baterije. Pričakujte, da bo končna masa, pripravljena za vožnjo, manjša od 112 kg, k temu pa pripomore podokvir iz aluminija in najlona, ojačenega s steklenimi vlakni. Višina sedeža KTM FREERIDE E je 910 mm.
29 kg težka litij-ionska baterija MX50 je bila testirana in preizkušena v najbolj ekstremnih pogojih. Izdelana je tako, da jo je mogoče zamenjati, kar omogoča uporabo drugega paketa med polnjenjem ali povečanje uporabe na potovanjih. Kapaciteta znaša 5,5 kWh, kar je za 1,5 kWh več v primerjavi s prejšnjim modelom KTM FREERIDE E in za 20 % več časa vožnje ali razdalje. Življenjska doba baterije lahko zdrži več kot 1000 ciklov polnjenja, preden se učinkovitost zmanjša na 80 %. Tipičen čas enduro vožnje je ocenjen na 2 do 3 ure.
KTM FREERIDE E je opremljen s 660 W polnilnikom, ki se z običajnim gospodinjskim napajanjem popolnoma napolni v 8 urah. 20-80-odstotno stopnjo napolnjenosti lahko dosežete v 4-5 urah.
Robustno in zanesljivo vodenje je doseženo z najnovejšo nastavljivo generacijo vzmetenja WP s premerom 43 mm. Popolnoma nova zasnova sistema WP XPLOR PDS zagotavlja 250 mm hoda na zadnji strani. Pretok olja je bil optimiziran za bolj enakomeren občutek blaženja 374 mm dolgega amortizerja. Nova ležajna tesnila so podaljšala servisne intervale. Sistem WP XPLOR PDS je opremljen z nastavljivimi klikerji za sprotno spreminjanje brez orodja.
Druge značilnosti vključujejo črna aluminijasta platišča (opremljena z vsestranskimi pnevmatikami Michelin Enduro Medium za modele EU), zavorne sisteme BRAKETEC z 260/240 mm sprednjimi in zadnjimi diski, novo izbirno enoto Switchcube za krmilo ter grafiko in estetiko v kalupu, ki odlično dopolnjuje videz in podobo linij KTM SX in KTM EXC.

KTM FREERIDE E je vsestransko električno motorno kolo s terenskimi zmogljivostmi in zmožnostmi za vožnjo po cesti, saj je homologirano za cesto. Ta lastnost omogoča, da se spopadejo z nedotaknjenimi potmi in nato zakonito preidejo na javne ceste.
2025 KTM FREERIDE E Tehnični poudarki
- Nov model 2025 od temeljev naprej, nov lasten pogonski sklop KTM
- Nazivna moč 11 kW, največja moč 19,2 kW, navor 37 Nm in največja hitrost 95 km/h
- 20 % večji potencial baterije. Čas polnjenja 8 ur z enoto 660 W, 1,5 ure s polnilnikom moči 3,3 kW (zmogljivost 0-100 %) in zmogljivost baterije 5,5 kWh za 2-3 ure vožnje enduro.
- 21„/18“ aluminijasta kolesa
- Nastavljiva in lahka tehnologija vzmetenja WP XACT in XPLOR prenovljen okvir iz kromolijevega jekla, izdelan posebej za platformo, in 112 kg skupne teže
- Odstranljiva baterija v manj kot desetih minutah
Novi KTM FREERIDE E 2025 bo decembra zapeljal z avstrijske proizvodne linije, pri pooblaščenih prodajalcih KTM pa bo na voljo januarja 2025. Za več informacij obiščite spletno stran KTM.com.


Pingback: Husqvarna Pioneer - prvi električni enduro, ki napoveduje nove E motocikle