Trikolesni skuter Piaggio MP3 je prava ikona urbane mobilnosti in vodilni na trgu, ki ga je pravzaprav ustvaril sam in poskrbel za revolucijo. Uporaben je kot običajni maksi skuter in varen (skoraj) kot avto. Zato ni presenetljivo, da je prodajni hit v evropskih velemestih, kjer se vozniki ob vsakodnevni mobilnosti srečujejo z nepopisno gnečo na cestah. Sedaj je popolnoma prenovljen in poln tehnoloških novosti zapeljal tudi na naše ceste. Po prodajni statistiki smo Slovenci v samem vrhu Evrope glede na to koliko teh skuterjev se vozi po naših cestah v primerjavi z ostalimi trgi. Bili smo zraven, ko so ga preizkusili slovenski trgovci pod okriljem zastopnika PVG. Cena za osnovni 400 kubični model znaša 10.599 evrov, najdražji 500 kubični stane 12.990 evrov.

Poleg izboljšanega udobja, varnosti ter visokotehnološke opreme in funkcij je takoj opazen povsem nov športni dizajn. Nov je velik 7-palčni TFT zaslon, zagon motorja je urejen po sistemu ”keyless” torej brez ključa. Vaš pametni telefon je tudi povezljiv z navigacijo, da bo iskanje lokacije za sestanke še lažje in varnejše. Pri različici 530 hpe exclusive za maksimalno udobje na relacijski vožnji skrbi celo tempomat, pohvali pa se lahko celo z vzvratno kamero in funkcije vzvratne vožnje.
Na voljo so tri različice, ki jih poganjata dva motorja: 400 hpe z več kot 35 KM in povsem novi 530 hpe z več kot 44 KM
Začetek zgodbe Piaggio MP3 sega v leto 2006!
Pisalo se je leto 2006, ko je Piaggio predstavil vozilo, ki je za vedno spremenilo podobo urbane in metropolitanske mobilnosti: Piaggio MP3 je bil prvi in neponovljivi trikolesni skuter na svetu z ekskluzivnim patentiranim sistemom vzmetenja, ki ju povezuje in združuje varnost avtomobila s preprostostjo in praktičnostjo skuterja ter zabavo dinamične vožnje z motorjem po ovinkasti cesti.

Piaggio MP3 je v resnici ob prihodu poskrbel za revolucijo in ustvaril nov tržni segment, kjer je zaradi stalnega tehnološkega razvoja ostal nesporen vodja. Gre za šestnajstletno zgodbo o uspehu, merjeno z več kot 230.000 prodanimi vozili do zdaj, ki pa je še toliko bolj osupljiva, če upoštevamo, da je predvsem osvojil srca voznikov avtomobilov, ki iščejo bolj praktično in vedno varnejšo alternativo – Piaggio MP3 lahko namreč vozite z vozniškim dovoljenjem B kategorije. Danes tak trikolesni skuter vozijo predvsem ljudje, ki ne želijo izgubljati časa z iskanjem parkirišč po mestih in ki so sposobni izkoristiti prednosti in tehnične lastnosti tega edinstvenega vozila.
V sezono 2022 je zapeljal povsem nov
Piaggio MP3 je v novo poglavje svoje zgodbe zapeljal popolnoma prenovljen z dizajnom, ki je zdaj bolj športen kot kdaj koli prej in še bolj navdihnjen z avtomobili, medtem ko inovativne visokotehnološke funkcije dvigajo udobje na nov nivo in je trenutno brez direktne konkurence.
Piaggio MP3 je prvi skuter na svetu z naprednimi sistemi za pomoč voznikom ARAS z inovativnim naborom funkcij za pomoč vozniku, ki temelji na tehnologiji Imaging Radar 4D, ki so jo razvil pri Piaggio Fast Forward, torej v podružnica skupine Piaggio za robotiko, ki deluje v Bostonu v ZDA. Trikolesnik sicer izdelujejo v Italiji v Piaggiovi tovarni Pontedera, kjer jih opremljajo s sodobnimi pogonskimi agregati iz družine hpe: Piaggio MP3 400 hpe in Piaggio MP3 400 hpe Sport si delita različico 400 cc z več kot 35 KM, medtem ko ima Piaggio MP3 530 hpe Exclusive povsem nov enovaljni agregat z rekordno izhodno močjo za ta razred in znaša več kot 44 KM.









Nezgrešljiv dizajn MP3 se razvija v bolj športen videz
Čeprav ohranja ikonični videz, ki ga dela nezamenljivega, kar zadeva stil, se novi Piaggio MP3 precej odmika od preteklosti. Širša in bolj zaščitna sprednja stran je bila popolnoma preoblikovana in ima zdaj novo vodoravno razsvetljavo s polno LED tehnologijo. Ker je hladilnik premaknjen v spodnji del vozila, med prednji kolesi in podvozje, se na sredini sprednjega dela aerodinamične zaščite odpre manjši in bolj športen dovod zraka, ki ga zaznamuje tridimenzionalna mreža v obliki satja. Pod njim je navpičen spojler, ki je rezultat skrbne aerodinamične študije, katere cilj je bil zagotoviti večjo stabilnost in deluje kot element ločevanja med kolesi. Obrobe koles pustijo kolesa večinoma izpostavljena, blatniki pa so barvno usklajeni s karoserijo. Novo je tudi vetrobransko steklo z obliko, ki zagotavlja največjo zaščito z omejeno količino.
Novi model se ponaša s številnimi značilnostmi, ki so jih navdihnili najnovejši trendi v avtomobilskem oblikovanju
Tu je bolj impozantna, bolj športna sprednja maska in smerniki, vgrajeni v blatnike. Ta trend je še bolj viden, ko pogledate proti zadnjemu delu do zadnje LED luči. Zadnji del je na splošno bolj kompakten z novim nosilcem tablice. V skladu z bolj športnim dizajnom platišča ohranjajo značilno dvojno petkrako zasnovo, vendar z ostrejšimi linijami.

Z voznikovega sedeža je takoj očitna pozornost do detajlov in izjemna racionalizacija krmilnih elementov: popolnoma nov 7-palčni barvni zaslon TFT je v središču, največji v segmentu trikolesnih skuterjev, medtem ko so krmilni elementi popolnoma spremenjeni. prenovljen po motociklistični logiki, vse v korist funkcionalnosti in ergonomije. Druge kontrole so nameščene na armaturni plošči, ki je bila prav tako izpopolnjena s ciljem ustvariti funkcionalno okolje, skrbno preučeno, da je uporabniku prijazno, natanko tako kot armaturna plošča luksuznega avtomobila.
Ergonomija je bila izboljšana na vseh področjih: najprej in predvsem je bil položaj za vožnjo bolj udoben z majhnimi, a pomembnimi spremembami triangulacije sedeža, vznožja in krmila. Krmilo je pomaknjeno nazaj in dvignjeno za 10 mm, medtem ko je podnožje, bolj udobno, znižano za 20 mm. To pomeni bolj sproščen položaj voznika in večji nadzor nad vozilom. Sedež je popolnoma nov, tako za voznika kot za sopotnika, ki ima več vzdolžnega prostora in višji ročaj z udobnejšim oprijemom. Številne ergonomske izboljšave vključujejo tudi nov nadzor ročne zavore. Ročica, ki je nameščena višje na zadnji plošči ščitnika za noge, blizu stikala za vžig, je zdaj bolj priročno nameščena, kar olajša upravljanje.
Vrhunska varnost: tri kolesa, ABS in ASR
Novi Piaggio MP3 še naprej vključuje ekskluzivno patentirano Piaggio tehnologijo za dvojno neodvisna nagibna sprednja kolesa, ki jih regulira edinstveno vzmetenje s štirimi drogovi, ki ga je vodilna skupina v Evropi zasnovala in razvila pred vsemi drugimi proizvajalec na svetu, ki zagotavlja največji užitek v vožnji ob popolni varnosti. Blokirni mehanizem za sprednje vzmetenje, značilnost trikolesnega italijanskega skuterja, spremeni ravnotežje Piaggio MP3 iz dinamičnega v statično. Ob zagonu bo obstal stabilno v poločaju kot ste ga parkirali, ko pa pešite ali uporabite namenski gumb, se sistem odklene in lahko normalno nadaljujete z vožnjo. To pomeni, da vam nikoli ni treba stopiti v tla in lahko parkirate PiaggioMP3 kjer koli , preprosto in brez napora .

Vsi modeli v novi seriji Piaggio MP3 imajo protiblokirni zavorni sistem ABS, integriran z nadzorom zdrsa koles ASR (regulacija zdrsa pri pospeševanju). ASR (ki ga je Piaggio prvi prinesel v skuterje) je mogoče enostavno odklopiti in zagotavlja varnost, saj preprečuje zdrs zadnjega kolesa na nevarnih površinah, kot je moker asfalt. sistem za nadzor oprijema vključuje dve stopnji posredovanja (NORMALNO in SPORT), odvisno od izbranega načina vožnje pri različici s 530 KM, pri različici s 400 KM pa ju lahko izberete ročno s pritiskom na gumb za zagon pri prižganem motorju.
Peter Kavčič, foto: Piaggio, Peter Kavčič