S 95 % novih sestavnih delov je ponudba modelne palete enduro motociklov KTM EXC 2024 še bolj napredna kot kdaj koli prej. S povsem novim okvirjem, revolucionarnim vzmetenjem z zaprtimi kartušami, izpopolnjenim okvirjem, žarometi LED in sodobno tehnologijo, ki opredeljuje industrijo, je najnovejša generacija strojev KTM še boljša kot kadarkoli doslej.
Z več kot tremi desetletji dirkaških izkušenj in več kot 126 naslovi svetovnega je KTM ostal izbrano orožje, ko je treba premagati najtežje dirke na svetu.
Popolnoma nov okvir, oblikovan s hidroformiranjem, lasersko izrezan in robotsko varjen, tvori hrbtenico serije KTM enduro za leto 2024. Ta prinaša nove parametre vzdolžnega in torzijskega upogibanja za izboljšano povratno informacijo vozniku, absorpcijo energije in stabilnost pri vožnji naravnost, hkrati pa predstavlja temelj, na katerem je zgrajena paleta modelov 2024.
Izboljšano, polno nastavljivo vzmetenje
Modeli EXC-F se zdaj ponašajo s povsem novimi vilicami 48 mm WP XACT Closed Cartridge, ki jo odlikuje nov koncept bata s srednjim ventilom, ki optimizira pretok olja v kartuši.
Zadaj so še naprej opremljeni s preizkušenim sistemom amortizerjev PDS, ki je za leto 2024 posodobljen in optimiziran za tekoče delovanje z novim konceptom okvirja. Ta je povezan z novim zadnjim amortizerjem WP XPLOR PDS.
Prvič v panogi ostaja vzmetenje na obeh koncih v celoti nastavljivo za kompresijo in dušenje z ročnimi ”klikerji” torej ne da bi bilo potrebno kakršno koli orodje, na zadnjem pa je mogoče enostavno nastaviti prednapetost.
Popolnoma nov lahek dvodelni pomožni okvir, izdelan iz kombinacije poliamida in ojačenega aluminija naj bi zagotavljal izjemno vodljivost in povratne informacije za voznika ter izjemno robustnost. Vse to je na terenu, ko motor poleti po klancu navzdol in se poleg tega še kotali vsekakro pomembna lastnost. Vse elektronske komponente, vključno s povsem novo krmilno enoto Offroad, so v celoti integrirane v podokvir za lažji dostop in boljšo zaščito.
Nova je tudi plastika in izboljšan trikotnik voznika za boljši stik motocikla s koleni, zlasti pri vožnji stoji na stopalkah.
Nov dizajn sprednjega blatnika ima zdaj tudi rebra za odvajanje blata, ki preprečujejo, da bi umazanija in blato zadelo voznika ali hladilnike. Nova je tudi posoda za gorivo. Ta je 8,3-litrska (štiritaktni modeli) in 8,9-litrska (dvotaktni modeli) prozorna, polietilenska (XPE), ki omogoča enostavno spremljanje ravni goriva.
Nova, sodobnejša elektronika
Spremljanje elektronike omogoča popolnoma neodvisna OCU pod sedežem, ki nadomešča uporabo elektronskih varovalk in relejev. V primeru okvare katere koli električne komponente se izhodi izklopijo posamezno, stanje napake vsake enote pa je označeno z rdečo ali zeleno lučko LED. To omogoča hitro in enostavno odpravljanje težav na poti.
Kar zadeva motorje, je dvotaktna modelska serija z novo elektronsko tehnologijo ”Throttle Body Injection” ponovno prevzela vodilno mesto v paddocku dvotaktnikov. Ta tehnologija, imenovana na kratko TBI, zagotavlja skorajda enako raven izjemno gladkega dovajanja moči kot pri uplinjaču, hkrati pa odpravlja potrebo po ponovnem nastavljanju na različnih nadmorskih višinah.
Tudi ohišje lamel je bilo pomembno oblikovno posodobljeno, saj so na zunanji strani ohišja nove plastične lopute za boljše tesnjenje sesalnega trakta. Ta nova zasnova preprečuje presežek goriva na ekstremnih vzponih ali spustih, ki bi lahko privedel do bogatega dovoda goriva.
Koristen stranski učinek novega elektronskega vbrizgavanja goriva in ECU-ja je izvajanje novega elektronskega nadzora izpušnih plinov, ki omogoča dva različna načina delovanja motorja, ki ju je mogoče izbrati z izbirnim stikalom Map Select.
Ponudba dvotaktnih motorjev za leto 2024 bo ponovno sestavljena iz naslednje modelne linije:
● KTM 150 EXC
● KTM 250 EXC
● KTM 300 EXC
Štiritaktna modelska paleta zagotavlja najbolj strnjeno ponudbo modelov. Vsi modeli v ponudbi štiritaktnih motorjev so zasnovani tako, da zagotavljajo velik navor pri nizkih vrtljajih in eksplozivno moč pri višjih vrtljajih.
Izboljšano težišče je bilo doseženo z nagibom motorja za 2° nazaj in prestavitvijo sprednjega zobnika za 3 mm nižje, s čimer sta se močno izboljšala vodljivost in okretnost. Skupaj s prednostmi centralizacije mase in zmanjšane mase je bilo bistveno izboljšan efekt počepanja motocikla ob dodajanju plina, kar omogoča boljši oprijem na ekstremnih naklonih in vožnjo iz ovinkov.
Modeli KTM EXC-F 2024 debitirajo tudi z opcijskim dodatkom nadzora oprijema in prvič v zgodovini na stroju za enduro tudi s funkcijo ”quickshifter.” Slednja omogoča prestavljanje iz 2. v 6. prestavo brez sklopke, kar voznikom omogoča, da med prestavljanjem ohranijo odprto plin in tako izboljšajo pospeševanje. Te funkcije je mogoče vklopiti ali izklopiti z izbirnim in na novo zasnovanim stikalom za izbiro mape.
Ponudba štiritaktnih motorjev KTM EXC-F za leto 2024 obsega naslednje modele:
● KTM 250 EXC-F
● KTM 350 EXC-F
● KTM 450 EXC-F
● KTM 500 EXC-F
Popolnoma nova serija 2024 #ktmexc in EXC-F bo na voljo pri pooblaščenih prodajalcih KTM od junija dalje. Za več informacij obiščite ktm.com
Peter Kavčič
Foto: KTM