Test – Ducati Monster! Motor, ki je z razlogom najbolj prodajan Ducati

You are currently viewing Test – Ducati Monster! Motor, ki je z razlogom najbolj prodajan Ducati

Motor kot je Ducati Monster je ikona! Ta status si ni pridobil hipoma, ampak skozi leta. Prepoznamo ga po značilni okrogli luč in zaobljenem tanku, skupaj z linijo zadnjega dela, ki po besedah ducatijevih oblikovalcev od zgoraj spominjajo na žensko postavo. Tokrat sem testiral zadnjo generacijo, ki pa v marsičem močno odstopa od tradicije.

Nima več okrogle luči in cevnega okvirja! Ker gre za motocikel, ki je zaznamoval zgodovino znamke Ducati kot le redki drugi in je najbolje prodajani model vseh časov je to ogromen odmik od tradicije.

Od predstavitve prvega Monstra, so do te zadnje generacije izdelali več kot 350.000 kosov. 

Recept je tudi pri tej novi izvedbi enak kot tisti iz leta 1993: športni motor, ki pa je primeren tudi za cestno uporabo, v kombinaciji z okvirjem, izpeljanim iz superbike modelov. Ampak pozor, to je vseeno športni motor s skoraj litrom prostornine in zato nikakor ne morem reči, da je še vedno primeren za nove motoriste in motoristke. Pa kakorkoli obrnem. Ne morem se navaditi novega aluminijastega okvirja in elipsaste luči. Ducati Monster poganja dvovaljni motor Testastretta 11° 937 cm3 v obliki črke L z desmo krmiljenjem ventilov in homologacijo Euro 5. V primerjavi s prejšnjim motorjem 821 so mu povečali delovna prostornina, moč in navor ter zmanjšali masa (-2,4 kg), kar prispeva k lahkotnosti in zagotavlja boljše vozne lastnosti. Zdaj zagotavlja 111 KM pri 9.250 vrtljajih na minuto. Zaradi večje prostornine je izboljšan navor pri vseh vrtljajih, še posebej v srednje-nizkem območju, ki se največ uporablja na cesti in med ovinki. To zagotavlja vznemirljivo zmogljivost ter lahkotnost in užitek v vožnji, k čemur pripomoreta tudi nov menjalnik in serijsko vgrajena funkcija Ducati Quick Shift Up/Down. Monster je na voljo tudi v 35-kilovatni različici, ki je primerna za imetnike vozniškega dovoljenja A2. Cena je kar visoka, Ducati Monster stane 12.990 evrov!

Dražji in še boljši je Ducati Monster SP, več o njem najdete na tej povezavi.

Novi Monster je lahek.

Da bi zagotovili lahkotnost v vožnji, je bila pri ustvarjanju novega modela velika pozornost namenjena zmanjšanju teže. Okvir, dodatni elementi in nadgradnje so bili temeljito prenovljeni, da bi ustvarili kompaktno in lahko motorno kolo, ki je idealno tako za vsakdanjo kot tudi za športno uporabo.

Aluminijasti sprednji okvir povzema enak koncept, kot ga najdemo pri modelu Panigale V4. Je kratek in pritrjen neposredno na glave motorja. Ta okvir je s težo le 3. kg za 4,5 kg lažji (60 % manj) od prejšnjega cevnega, kar pripomore k zmanjšanju suhe teže kolesa na le 166 kg. Seveda ob tem razumem, da se je Ducati odločil za to potezo, motorji so vedno lažji in tehnološko bolj napredni,…ampak s tem je Ducati Monster izgubil nekaj svoje ikonične identitete.