Prvi mož KTM: Motoristi ne kupujejo električnih motociklov!

You are currently viewing Prvi mož KTM: Motoristi ne kupujejo električnih motociklov!
11th Round MotoGP 2019 - Red Bull Ring (AUT)

Pred kratkim je Stefan Pierer, prvi človek največjega evropskega proizvajalca motociklov KTM v intervjuju govori o prihodnosti znamk KTM, Husqvarna in GasGas, o povezovanjih s CF moto in kitajski ter seveda o modelih, ki prihajajo v naslednjih nekaj letih.

Prihodnost za KTM je globalizacija

Stefan Pierer opisuje bližnjo prihodnost znamke KTM takole: ”V prihodnosti bodo v glavni tovarni v Mattighofnu izdelovali samo še modele, ki jih poganjajo V2 motorji.” Gre torej za modele Super Duke in Super Adventure s 1.301 ccm, ki ju je Pierer poimenoval kot premium modela. Šef KTM-a ni komentiral prihodnosti tehnično podobno zapletenega velikega enovaljnika serije 690, ki ga vgrajujejo v enduro in supermoto motocikle znamk KTM, Husqvarna in GasGas.

V naslednjem koraku bo aktualne vrstne dvovaljne motorje serije 790 in 890 v celoti proizvajal CFMoto na Kitajskem v novi tovarni v Hangzhouju.

Čez 2 leti bo indijski Bajaj skupaj izdelal manjši motor 790 LC8C s 690 ali 650 kubičnimi centimetri prostornine samo za indijski trg. Kot je bilo do sedaj običajno, bodo prodajno paleto sestavljali tudi modeli od 125 do 390 kubičnih centimetrov.

KTM in električni motocikel

Na vprašanje o elektromobilnosti Pierer odgovarja zelo jasno! Vsega kar je nad 11 kilovatov moči in 48 voltov ne bo, in zavrača celo že prikazani e-skuter Husqvarna. Je tudi proti velikim električnim motociklom in trdi, da je vse to neumnost!

KTM in e-gorivo

Ni presenetljivo, da je Pierer odprt za temo e-goriv ali sintetičnih goriv za zmanjšanje izpusta toplogrednih plinov. Pohvalil je odprtost nemških in italijanskih ministrov v bližnji preteklosti za nove tehnologije in verjame, da je to prava pot. Kljub temu, da bo cena teh goriv najverjetneje višja, Pierer e-gorivo imenuje popolna rešitev in še pravi, da motoristi ne kupujejo električnih strojev.

Posredno zavrača trenutno trendovsko temo polnjenja s čistim vodikom, saj bi bila potrebna infrastruktura in tehnologija preveč zapletena in draga.

Pierer ima ob vsem tem tudi nekaj dobrih novic: Prihaja popolnoma nov RC 390. In superšportnik z dvovaljnim motorjem med 950 in 990 kubičnimi centimetri. RC 890, prihaja leta 2025.

Prihodnost Husqvarne

Stefan Pierer ni veliko povedal o prihodnosti Husqvarne in prihodnjih modelih. Le to, da bodo proizvodnjo modelov z vrstnimi motorji, trenutno Enduro Norden 901, popolnoma preselili na Kitajsko. Podobno kot pri KTM-u.

Prihodnost GasGasa

Najmlajši član skupine Pierer mobility, GasGas nagovarja predvsem mlajšo populacijo. Hiter prodor španske znamke s prenovo celotne ponudbe enduro, cross in supermoto motociklov je znotraj skupine kjer sta že bila KTM in Husqvarna ustvaril večjo konkurenco. Zato bo GasGas v kratkem pokazal nove supermote in naked motocikle, napovedal pa je tudi modele na platformi z dvovaljnim motorjem.

KTM, CFMoto in Kitajska

Od leta 2013 KTM in CFMoto vodita skupno podjetje, v katerem CFMoto izdeluje motocikle KTM srednjega razreda in sme uporabljati tehnologijo KTM za svoje izdelke. To partnerstvo bodo razširili z izgradnjo nove tovarne za 50.000 motociklov na leto. Poroča o sodelovanju s kitajskimi kralji kopiranja, kot jih imenuje Pierer sam: »Kdor danes na Kitajsko pripelje intelektualno lastnino, ji mora najprej dati ceno.«

V isti sapi je šef KTM-a navdušen nad hitrostjo, s katero je CFMoto uspelo doseči visoke proizvodne standarde, zgraditi stabilne dobavne verige – in kako hitro kopirajo tujo tehnologijo.

Ko je komentiral nedavni razvoj motorjev CFMoto V4 in V2, povezanih s KTM-om, je dejal: “Pojma nimam, od kod so dobili te modele – ne od nas.”

KTM, Bajaj in Indija

Še prej kot vezi s CFMoto je KTM stkal vezi z indijskim proizvajalcem Bajaj. S katerim sodelujejo že od leta 2007. Modeli z motorji prostornin 125 in 390 ccm v celoti prihajajo iz Indije, pred kratkim pa je s tekočega traku zapeljal milijonti primerek. Stefan Pierer želi razširiti to sodelovanje in zgraditi novo paleto modelov samo za Indijo okoli zmanjšanega vrstnega dvovaljnega motorja. Obenem celo pozdravlja sodelovanje med Bajajem in Triumphom kot dobrodošlo konkurenco.

KTM in ostali svet

Pierer v intervjuju precej odkrito govori tudi o širitvenih načrtih za KTM: v kontekstu novih indijskih modelov omenja države Nepal, Šrilanko in Indonezijo, ki jih očitno vidi kot trenutno največji potencial za razvoj trgov in povečano prodajo. V isti sklop pa dodaja tudi Avstralijo. Zanimivo, na vprašanje o trgih v Južni Ameriki Pierer ni omenjal kakšnih načrtov.

Peter Kavčič

Foto: KTM

#KTM #Husqvarna #GasGas #CFMoto