Kdor je poizkusil čar vožnje na dirkališču, mu divjanje po cesti ni več zanimivo. Občutki, adrenalin in vsa moč, ki jo sodobni športni motocikli lahko sprostijo le na dirkališču je fantazija. Če se med moto sezono malo ozremo naokrog, lahko opazimo, da je na cestah vse manj superšportnih motociklov, vse več pa jih je tam za kamor so bili v resnici razviti in narejeni. Za na dirkališče! Kdor ima doma športni motor in še ni šel z njim na stezo, ne ve kaj zamuja. Podpišem, pika!
Evropski motorist dirka na stezi, na cesti uživa in potuje
Seveda lahko vsak, ki mu je hitrost blizu, ki rad občuti adrenalin in uživa v zvoku motorja, ko ta zapoje v najvišjih vrtljajih, najde tisoč izgovorov zakaj mu ne bi šel na stezo. A na koncu mi je za take žal ker ne vedo kaj zamujajo. Trend po Evropi kaže na velik porast športnih voženj na stezah. To so vožnje ali tudi dirke, ki ne spadajo pod okrilje državnega prvenstva in ni pod okriljem nobene športne zveze. Gre za hobi, za šport in zgolj za užitek, za amatersko prvenstvo oziroma vožnje.
In temu trendu, ki se je začel v motoristično najbolj razvitih evropskih državah kot so Nemčija, Italija, Francija, Španija in seveda Anglija, so pred leti začeli slediti tudi pri Slovenia Speed Cup in vsem, ki so želeli z motorjem na dirkališče, omogočili to novo izkušnjo.
Za varnost je poskrbljeno, ob stezi so redarji, če pride do padca je tam rešilec. Skratka vse je tako kot na čisto pravih dirkah. S to razliko, da je bistveno manj je nervoze, pretirane tekmovalnosti, dosti več pa druženja in zabave. To je lahko tudi odličen začetek za resnejše dirkanje.
Na tak športni dan pride tudi po več kot 100 slovenskih motoristov in tudi motoristk.
Aleksander Sušnik predsednik društva in vodja prvenstva Slovenia Speed Cup takole opiše kako so doslej že mnogim motoristom na varen način predstavili izkušnjo dirkališča: ”Turistične vožnje z motorji so zelo priljubljene. Pridejo po cesti, potem pa gredo na dirkališče in so tako navdušeni, da mnogi začnejo ukvarjati z bolj pogostimi vožnjami na dirkališču. Tam ni prometa, ni nevarnosti in to je prvi pristop. Za takšno zadevo je treba odšteti 20 evrov, kar je dovolj za ta prvi stik z dirkališčem. To pomeni med 7 in 8 krogov na stezi, pred tem pa je obvezno predavanje o obnašanju in vožnji na dirkališču. Del tega je tudi razlaga kako se postopoma dviguje tempo in pokažejo linije in točke zaviranja. Verjamem, da smo s tem rešili tudi kakšno življenje, saj udeleženci takšnih dogodkov spoznajo koliko več jim lahko nudi dirkališče kot cesta”
Na voljo kar 15. terminov, od marca do novembra.
V letošnji sezoni organizatorji v sodelovanju s partnerji nadaljujejo uspešno amatersko motociklistično prvenstvo Slovenia Speed Cup, ki se deli v dve skupini. Za tiste bolj izkušene z malo daljšo kilometrino na dirkaških stezah in za začetnike, ki si izkušnje šele nabirajo. Slovenia Speed Cup lahko torej razdelimo na dve skupini, na pokal Cup (izkušeni) in Rookie (začetniki).
Aleksander Sušnik še dodaja, da bodo organizatorjem hitrega in varnega dirkanja željnim motoristom, tudi letos stali ob strani pokrovitelji Akrapovič, Motul, BS Center, Dunlop, Pintar Racing, Inotherm, Elisa in Carbonin.
V vseh kategorijah prvih pet prejme priznanja in praktične nagrade.
Več o Slovenia Speed Cup najdete na tej povezavi: www.speedcup.si
Cena za celodnevno vožnjo in dirkanje se razlikuje od dneva v tednu. V ponedeljek ali petek stane 110 evrov. V soboto ali nedeljo pa 140 evrov.
Koledar dirk na dirkališču Grobnik za Slovenia Speed Cup v sodelovanju z Bobo Racing
SSC WEEKLY – dirke, ki potekajo samo ob ponedeljkih
1. dirka 9. maj
2. dirka:13.-14. junij
3. dirka: 8. avgust
4. dirka: 10. oktober
5. dirka: 24. – 25. oktober
SSC OPEN CUP in SSC ROOKIE CUP
1.dirka: 4.-6. marec
2.dirka: 1.-3. april
3.dirka: 6.-8. maj
4. dirka: 3.-5. junij
5. dirka: 4.-5. julij (Brno)
6. dirka: 8.-10. julij
7. dirka: 8.-14. avgust
8. dirka: 5.-6. september (Brno)
9. dirka: 16.-18. september
10. dirka: 4.-6. november
Peter Kavčič
Foto: Slovenia Speed Cup