Natančno 22 let po tem, ko nas je prva Hayabusa šokirala s svojo nenavadno pojavo, prihaja na ceste tretja, Gen3 izvedba tega motocikla. Mile so besede, če rečemo da je Suzuki Hayabusa v teh letih postal prepoznaven motocikel. Gre namreč za kult, ki je posvečen hitrosti.
Klub hiperšportnih motociklov, ki jim lahko rečemo lovci na hitrost in so se mirno peljali s hitrostjo 300 km/h je bil pred leti močan, sedaj sta tu le še Kawasaki in Suzuki.
Novi Suzuki Hayabusa kot evolucija
Ko pogledamo novi model hitro ugotovimo, da Suzuki Hayabusa izgleda znano. Prav tako je znana tehnologija pod aerodinamičnim oklepom. Dejansko je prostornina motorja enaka modelu Gen2. Prav tako okvir iz aluminijeve zlitine ostaja nespremenjen. Morda je bolj šokantno to, da je izgubil malo moči in navora na vrhu, medtem ko je pridobil tam, kjer to želi večina motoristov. Torej v srednjem območju. Če je to “manj” v resnici “več” pomeni, da je dejansko novi Suzuki Hayabusa hitrejši od svojih predhodnikov in bi moral biti tudi lažje vodljiv zahvaljujoč pomoči elektronike, nekaj manjše teže in prerazporeditvi mase.
Prepoznavna aerodinamična silhueta motocikla ostaja enaka z modernejšimi detajli in malenkostnimi oblikovalskimi triki. Ostaja dolg in nizek motocikel, ki je narejen za potovanja po nemških avtocestah v šesti prestavi in pri do konca naviti ročici plina. Ker mora pri 300 km/h ostati miren in zanesljiv ostaja eden najbolj aerodinamičnih serijskih motociklov na trgu z najnižjim možnim koeficientom zračnega upora. Najhitreje boste novo ‘buso’ prepoznali po novih izpušnih sistemih in LED lučeh.
Varnost
SDMS- α je oznaka za pametnejšo in varnejšo vožnjo Suzuki, ki vsebuje Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-α) združuje pet naprednih elektronskih nadzornih sistemov, hkrati pa omogoča izbiro posameznih nastavitev za vsak okus. Sistem optimizira lastnosti delovanja in zmogljivosti, da se najbolje prilagajajo različnim cestnim površinam, pogojem vožnje in prednostnim slogom vožnje. Voznik lahko eksperimentira z različnimi nastavitvami in izkorišča povratne informacije, ki jih ponuja elektronika. Vse to za več zaupanja, medtem ko uživate v zmogljivostih motocikla. Poleg treh tovarniških prednastavitev (A, B, C) SDMS-α ponuja izbiro med tremi uporabniško določenimi skupinami nastavitev (U1, U2, U3). Načine in nastavitve lahko spreminjate s stikali na levi strani krmila, trenutne nastavitve pa so prikazane na osrednjem TFT LCD zaslonu. Merilnik vrtljajev in merilnik hitrosti ostajata klasična, torej okrogla z analognim prikazovanjem hitrosti.
Zavore so večje in zmogljivejše
Za ustavljanje tako hitrega in 264 kilogramov težkega motocikla so dobre le najboljše zavore. Pod te se je podpisal italijanski Brembo z modelom Stylema. Zavorne čeljusti so kompaktne, lahke in narejene za visoko zmogljive motocikle. Diska z novim vzorcem hladilnih odprtin sta večja z 320 mm premera.
Posebno pozornost so namenili tudi pnevmatikam. Bridgestone Battlax Hypersport S22 so razvili posebej za visoke zahteve nove Hayabuse. Izboljšali so stabilnost pri visokih hitrostih in v ovinkih ter zmanjšali obrabo. Nova 7 kraka lita platišča prav tako vplivajo na boljšo vodljivost in oprijem motocikla.
Moč, da te sezuje
Legendarna moč in zanesljivost štirivaljnika s 1.340 kubičnimi centimetri, dosega še boljše ravnovesje med zmogljivostjo vzdržljivostjo. Medtem ko prostornina in ročične gredi ostajajo enake, so premični deli v motorju – od odmične gredi do sklopa ventilov in vsega vmes povsem novi. A ne bodite preveč začudeni, če vam razkrijemo, da ima nov motor manj moči.
Hayabusa Gen2 se podpiše s 195 ‘konji’ novi Gen3 pa s 187,7 ‘konji’ kar je sicer manj a ne tam kjer voznik potrebuje največ moči in navora. Največji navor sedaj doseže pri 7.000 vrtljajih na minuto, kar je za 200 vrtljajev manj kot prej. Razlog tiči v novem standardu Euro5.
Suzuki je iskal različne možnosti, testirali so celo šestvaljni motor a na koncu prišli do najboljših rezultatov z aktualnim motorjem, ki mu pomaga vsa najsodobnejša suzukijeva elektronika in sekundarni vbrizg, ki pripomore k boljši atomizaciji goriva kar vpliva na več moči v nižjem in srednjem območju vrtljajev. Kljub temu, da ima manj moči, nova Hayabusa zaradi izboljšanega podajanja moči, šprinta na 200 metrov v 6,8 sekunde, medtem ko je Gen2 to opravil v 6,9 sekunde, Gen1 pa v 7,1 sekunde.
“Obstajala je možnost, da se Hayabusa odpelje v novo smer z novim motorjem,” pravi Naoki Mizoguchi, ki skrbi za razvoj motorjev. “Izdelali smo prototipe z večjo prostornino, turbopolnilnikom in različnim številom valjev. Toda med primerjavo prototipov z modelom druge generacije smo ugotovili, da njegov motor ponuja boljše vsestranske zmogljivosti kot kateri koli prototip.”Pri preskušanju so bile značilnosti izhodne moči motorja s turbo polnilnikom takšne, da so bile dobre le za dolge ravne ceste. Zato smo uporabili motor druge generacije kot osnovo za izboljšanje moči in navora v nizkih do srednjih vrtljajih.”
Dodatna oprema vključuje izpuh Akrapovič
Bi radi prikrojili novo Hayabuso vašim estetskim ali funkcionalnim potrebam? Suzuki je nekaj odgovorov ponudil na začetku. Obstaja višji potovalni vetrobran, legendarna grba na zadnjem sedežu, udoben potovalni sedež, ogrevane ročice, kromiran pokrovček za gorivo, tank torba za rezervoar in, kar je najboljše, komplet čudovitih izpuhov Akrapovič.
Tehnični podatki: Suzuki Hayabusa 2021
Motor: štirivaljni, štiritaktni DOHC, tekočino hlajen, 1340 kubičnih centimetrov
Moč: 187,7 KM (140 kW) pri 9700 vrt / min
Navor: 110,6 Nm pri 7000 vrt / min
Okvir: Aluminijasta box
Rezervoar: 20 litrov
Masa 264 kg
Vzmetenje: Sprednje polno nastavljive KYB obrnjene vilice, zadaj polno nastavljiv KYB monoshock
Zavore: Spredaj 2x radialni monobloki Brembo Stylema z diski premera 320 mm, zadaj Nissin enojna batna čeljust z diskom premera 260 mm
Višina sedeža: 800 mm
Kratek predstavitveni video:
Zanimiv video kako so Hayabuso razvijali in testirali: