S prvimi modeli, ki so prišli na trg že leta 2013 je Yamaha zadela v polno, Družina z imenom MT danes predstavlja nepogrešljiv del ponudbe slečenih športnih motorjev od 125, 300, 700, 900 in 1000 kubičnih centimetrov prostornine. Na vrhu piramide pa kraljuje stroj, ki je nabit z močjo in navorom – zloglasna Yamaha MT-10!
Ko se pelješ s katero od Yamah iz serije MT hitro dojameš, da gre za stroje, ki jih oblikujejo in izdelujejo ljudje, ki se jim življenje vrti okoli motornih koles. Ti modeli v svoji kategoriji Hyper Naked dejansko ponujajo širokemu spektri motoristov novo (zelo športno) izkušnjo vožnje z dvokolesnikom v svojih podkategorijah. Seveda, ko govorim o 125 kubični MTejki ali o MT07 vseeno ne gre za tako brutalna stroja kot pri MT-09 ali MT-10.
Ampak vseeno nekaj je na tej odštekani podobi in imidžu, ki ga predstavljajo. Glede na motorje nabite z navorom, okretnim upravljanjem in divjim videzom je prav vsak model MT zasnovan za športno in vznemirljivo vožnjo, pa če gre za tiste najbolj osnovne izvedbe ali pa za MT-10.
Z Yamahino kolekcijo Hyper Naked, v okviru katere je bilo od prihoda prvega modela na trg pred sedmimi leti v Evropi prodanih več kot četrt milijona motociklov MT, je motociklizem še bolj vznemirljiv, dostopen in privlačen širšim množicam. Tu je Yamaha našla dober recept med vsem kar modeli ponujajo in ceno.
Z več kot 290.000 prodanimi primerki v Evropi so modeli MT na ulice prinesli novo vznemirjenje, šibkejši modeli pa so uspešni pri privabljanju povsem nove generacije ljudi v svet na dveh kolesih.
Yamahina ponudba modelov Hyper Naked, od novega MT-10 do MT-125, je zasnovana tako, da omogoči vsakemu vozniku biti del najbolj razburljivega in dostopnega gibanja v evropskem motociklizmu.
Ena od ključnih atrakcij Yamahine ponudbe MT je ta, da ponuja najširšo paleto modelov Hyper Naked, ki voznikom z različnimi izkušnjami, zahtevami in proračunom omogočajo, da izberejo pravi motocikel. Modeli SP z ekskluzivnimi barvami in poslikavami predstavljajo vrhunec razvoja motorjev ter ponujajo najbolj prefinjene specifikacije, ki so na voljo.
Polaktivno vzmetenje Öhlins serijsko
Novi MT-10 SP je namenjen voznikom, ki želijo najbolj ekskluziven model Hyper Naked z najboljšo tehnologijo šasije, ki so jo pri Yamahi v tem razredu vgradili v serijski model. Še več, to je prvi motocikel na svetu, ki je opremljen z najnovejšim elektronsko krmiljenim sistemom vzmetenja Öhlins spredaj in zadaj.
Čeprav ima Yamaha R1M podoben sistem, je na modelu MT-10 SP nameščena nova generacija elektronsko krmiljenega sistema vzmetenja Öhlins, ki uporablja novo tehnologijo ventilov za blaženje. Ta najnaprednejša tehnologija daje več možnosti nastavitev blaženja in višjo stopnjo odzivnosti.
Voznik lahko spreminja vzmetenje prek nastavitev TRC v meniju ERS. Meni ERS ponuja izbiro treh pol-aktivnih načinov blaženja (A-1, A-2 in A-3) ter treh ročnih nastavitev (M-1, M-2 in M-3).
Če je izbran eden izmed samodejnih načinov, sistem prilagodi povratno in kompresijsko blaženje tako, da ustrezata trenutnim razmeram, in ju nenehno prilagaja, s tem pa poskrbi, da so vedno izbrane najbolj primerne nastavitve. Ročni način omogoča natančno elektronsko nastavitev kompresijskega in povratnega blaženja za sprednji in zadnji amortizer. Vzmetenje, ki se upravlja prek menija YRC, je mogoče prilagoditi, da ustreza slogu voznika ali razmeram.
Avtomatsko prilagajanje delovanja s tremi načini za cesto
A-1 je športni način, ki je zasnovan tako, da daje samozavest in povratne informacije o vijugastih in stranskih cestah, z visoko stopnjo občutka spredaj in zadaj ter dobro stabilnostjo šasije med pospeševanjem in zaviranjem.
Način A-2 je primeren za športno vožnjo po pri višjih hitrostih. A-3 je zasnovan za pogoje za turno vožnjo s poudarkom na udobju in stabilnosti. Ker motocikel v osnovi izhaja iz superšportnega modela Yamaha R1 se seveda zelo dobro izkaže tudi na dirkališču. Za manj izkušene so vsekakor najboljša izbira avtomatske nastavitve, za tiste z veliko znanja pa priporočam ročne nastavitve, da bo vožnja hitra in varna.
Peter Kavčič
Foto: Yamaha