Za obletnico enega najbolj uspešnih in najbolj radikalnih športnih motociklov v zgodovini je na voljo žlahtna različica za tiste najbolj zveste oboževalce: R1 GYTR Pro 25th Anniversary Edition, omejena na 25 kosov po 159.000 evrov vsak. Vendar pozor! Ker so tako močno približani tovarniškim superbike dirkalnikom to pomeni, da niso primerni za cestno vožnjo.
Ampak, ko dobro pomislimo, tak stroj lahko izkoristimo le na stezi, na cesti je zadeva namenjan bolj ”šminikranju”.
Yamaha je skupaj z ekipama Svetovnega prvenstva Superbike (WorldSBK) in Endurance World Championship (EWC) razvila posebne visokozmogljive sestavne dele in ob 25. obletnici s temi originalnimi deli Yamaha Technology Racing (GYTR) Pro Performance opremili le 25 izvodov jubilejne izdaje.
Karbon za oklep in pomožni okvir
Paket GYTR Pro poleg lahkega karbonskega ohišja vključuje enako lahek pomožni okvir iz karbona z rezervoarjem za gorivo, ki je narejen za še boljše težišče. TTX blažilnik in vilice FGR sta trenutni vrhunski komponenti iz Öhlinsa, seveda popolnoma nastavljivi in celo opremljeni s pnevmatsko prednapetostjo vzmeti. Aluminijasta nihajka je vzeta naravnost iz svetovnega prvenstva Superbike.
Drugi aktualni dirkalni deli so komponente zavor Brembo. Poleg krmilne enote motorja Magneti Marelli z obsežnimi možnostmi programske opreme ima Yamaha dodaten modul (GPES) za natančno nastavitev asistenčnih sistemov, ter za pridobivanje in beleženje podatkov.
25 izvodov 25th Anniversary Edition je nadgrajenih s celotno ponudbo delov GYTR Pro. Poleg tega so individualno in skrbno sestavljeni ročno, začenši z okvirjem. Specializirani mehaniki v eni od 25 GYTR Pro Shops v Evropi. Končno bo omejena serija za obletnico dobila posebno barvo in dodatke.
S posebno opremo, ki je “kar se da blizu” tovarniškemu Yamahinemu WSBK dirkalniku, je 25th Anniversary Edition mogoče rezervirati samo prek spleta na spletni strani Yamaha Europe. Kupci se lahko uvrstite na čakalni seznam za rezervacije. Tisti, ki bodo dobili priložnost, bodo za svoj jubilejni R1 odšteli 159.000 evrov.
Da bi zagotovili, da bodo kar najbolje izkoristili svojo jubilejno R1 GYTR PRO, bo vsak od 25 lastnikov preživel dan na stezi z ekipo Yamahinih tehnikov. Po začetni nastavitvi za specifiko steze bodo lastniki šli skozi popolnoma enak postopek, ki ga uporabljajo ekipe Yamahinega svetovnega prvenstva z vozniki, kot je Toprak Razgatlioglu, da natančno prilagodijo motocikel svojemu specifičnemu slogu vožnje.”
Precej pod 200 kilogrami in krepko čez 200 KM
Yamaha ne daje natančnih podatkov o skupni teži in moči motorja. Če pogledamo tovarniške superbike dirkalnike, lahko pričakujemo “precej pod 200 kilogramov” in “precej nad 200 KM”. Vendar brez možnosti uporabe na cesti. 25 primerkov te omejene serije naj bi bilo dostavljenih med januarjem in majem 2024. Takrat bo originalni R1, ki je v dirko vstopil leta 1998, star že 26 let.
Peter Kavčič
Foto: Yamaha
Pingback: Yamaha R1 se poslavlja konec letošnjega leta