KTM 1390 Super Adventure R:  Velike posodobitve terenske zveri

#image_title

Veliki KTM 1390 Super Adventure R predstavlja vrh ponudbe v segmentu. S posodobitvami okvirja in vzmetenja, in armaturne plošče ter 50 kubičnih centimetrov več in novo tehnologijo motorja ”camshaft” za bolj gladko vožnjo pri nizkih hitrostih in večjo moč na zgornjem koncu dobil bolj terensko usmeritev. Motor s 1.350 ccm zmore 170 KM (navora ne navajajo) in ima tovarniško specificirano porabo 6 l/100 km. Tank je velik 23 l. Teža brez goriva znaša 231 kg. 

”KTM 1390 Super Adventure R je na vrhu prehranjevalne verige terenskih pustolovščin in izniči vse izzivalce,” pogumno trdijo pri KTM-u. Tej izjavi je težko oporekati, to je gotovo, in z najnovejšo različico motorja LC8 je to po vseh merilih zverinsko motorno kolo. Ali v resnici potrebujemo tako močne in zmogljive stroje je pa že drugo vprašanje.

Model KTM 1390 Super Adventure R, je poleg bolj cestnih različic S in Evo, za leto 2025 na voljo v povsem novi zunanji izvedbi, nova je osvetlitev LED, krajše je vetrobransko steklo, ki je bolj usmerjeno v terensko vožnjo, in več je tudi prostora za shranjevanje drobnarij.

 

Nekdanji zmagovalec relija Dakar Sam Sunderland v akciji.

KTM se je ukvarjal tudi s posodobljenim vzmetenjem ter okvirjem. Slednji se ponaša s povečano togostjo ter izboljšano vodljivostjo in stabilnostjo – oboje potrjuje precej drzno usmeritev fotografij, ki so zelo osredotočene na terensko vožnjo. Model R odlikujejo običajne 48-milimetrske vilice WP XPLOR z deljeno kartušo in amortizerji WP XPLOR Progressive Damping System (PDS), ki skrbijo za zadnje naloge, namesto elektronskega pomožnega kompleta pri sorojencih. Tudi to je boljša nastavitev za terensko vožnjo in kaže na osredotočenost modela R

Enaka zasnova motorja z večjo vrtino agregata LC8

Prostornina motorja se je povečala s 1300 na 1350 cm3, proizvede neverjetnih 170 KM pri 9500 vrt/min in 145 Nm pri 8000 vrt/min ter ima „povsem novo tehnologijo Camshift“, ki po besedah KTM izboljša vozne lastnosti pri nizkih vrtljajih in omogoča bolj gladko odzivanje na dodajanje plina na cesti.

Kaj je tehnologija Camshift in kakšne prednosti prinaša?

Nova tehnologija Camshift pri tem modelu pomeni spremenljivo časovno razporejanje ventilov z dvema individualnima profiloma odmičnih gredi. Pri višjih vrtljajih se del gredi za nizke vrtljaje pomakneta vstran, ventili pa se odprejo dlje in višje za večji pretok plinov v glavo valja. To „drastično poveča zmogljivost“, pravijo, medtem ko imata pri nižjih vrtljajih odmični gredi zmanjšan čas in dvig ventilov za zgoraj omenjeni učinek, ki je blažji in prijetnejši za vožnjo po terenu.

Pri KTM pravijo, da je rezultat opazno bolj vozen motocikel tako v običajnih cestnih razmerah kot tudi na terenu in na hitrejših odprtih cestah.

Nova 8-palčna navpično nameščena armaturna plošča v rally slogu

KTM 1390 Super Adventure R je opremljen tudi z novim paketom KTM-ove najnovejše elektronike. Vse menije in nastavitve lahko spremljamo in nastavljamo s pomočjo povsem nove 8-palčne, navpično nameščene armaturne plošče z „induktivno tehnologijo“ za enostavno upravljanje. Zaslon ima tudi inovativno prevleko proti odsevu, prstnim odtisom in bleščanju, ki izboljšuje splošno berljivost, voznikom pa omogoča tudi dostop do novih načinov vožnje, vgrajene navigacije in funkcij povezljivosti. Na voljo so tudi številni napajalni deli in dodatki.

Nov okvir za večjo togostjo

Čeprav je večina arhitekture okvirja prevzeta iz prejšnje generacije modela KTM 1290 SUPER ADVENTURE, so bili spremenjeni premeri in debeline sten cevi, motor pa je bil uporabljen kot obremenilni element. Okvir se ponaša s spremenjeno togostjo na naslednjih področjih: V vzdolžni smeri: + 13%, bočna smer: + 23%, torzija: + 73%.

S tem so izboljšali stabilnost pri vožnji naravnost in v ovinkih, hkrati pa dosegli boljšo povratno informacijo ter ohranili značilno agilnost in športno vodljivost. Prenovljena cevna zaščita, ki je serijsko nameščena na modelu R, ima izboljšano točko pritrditve in zagotavlja boljšo zaščito zaradi dodatne roke v smeri nosilca motorja. Zaradi tega je bolj robustna in zagotavlja boljšo zaščito v težkih terenskih razmerah.

Dobave in cena

KTM pravi, da bo KTM 1390 Super Adventure R z avstrijske proizvodne linije zapeljal leta 2025 … kar se zdi, da je trenutno njihova mantra. Kdaj točno, ni jasno, in ker so proizvodne linije ustavljene ali v najboljšem primeru zmanjšane, bi to lahko vplivalo na dejanski datum uradnega začetka prodaje – oziroma dobave.

author avatar
Peter Kavčič