Africa Eco Race 2024: Aprilia Tuareg 660 Rally do zgodovinske zmage. Vodili so od štarta v Monaku, do cilja v Dakarju.

214 ZALA Vaidotas (ltu), FIUZA Paulo (prt), X-Raid Arijus Team, Mini John Cooper Works Rally Plus, FIA Ultimate, action during the Stage 3 of the Dakar 2024 on January 8, 2024 between Al Duwadimi and Al Salamiya, Saudi Arabia - Photo Frédéric Le Floc'h / DPPI

Z današnjim skupinskim štartom na obali atlantskega oceana in ciljem ob rožnatem jezeru se je končala že 15. dirka po poteh afriškega relija Dakar. Vse od začetka januarja do danes smo lahko spremljali napeto dirko med dvema odličnima dirkačema. Bitka za zmago je potekala med Alessandrom Botturijem na Yamahi Tenere 700 in Jacopom Ceruttijem na Apriliji Tuareg 660, ki je tudi na koncu ohranil prednost skozi celotno dirko in zmagal na dirki Africa Eco Race 2023. Cerutti je celotno dirko odpeljal brez ene same tehnične težave.

Jacopo Cerutti veliki zmagovalec dirke Africa Eco Race v Dakarju

Aprilia Tuareg 660, zasnovana za puščavske dirke, ki jo je razvil tekmovalni oddelek Aprilia Racing v sodelovanju z GCorse bratov Guareschi, izkorišča odlične terenske zmogljivosti serijskega Tuarega, iz katerega tesno izhaja. Motocikel, zasnovan za terenska potovanja je tudi v napornem afriškem okolju potrdil odličnost.  

Absolutno zmagoslavje na naporni dirki, dolgi več kot šest tisoč kilometrov, na kateri je vedno vodila italijanska ekipa. 

Cerutti in Tuareg sta bila prva v skupnem seštevku celotne dirke, že na prvi etapi. To je izjemen rezultat za Aprilio Tuareg, ki je ob svojem absolutnem debiju na velikih afriških relijih tako dominirala v konkurenci med ekipami in tekmovalci, ki so se lahko pohvalili z odličnimi izkušnjami in pripravljenostjo na afriških dirkah. Naj omenimo, da na Africa Eco Race tekmujejo tudi dvovaljni in ne samo enovaljni 450 kubični motocikli.  

To je seveda pomembna zmaga za Aprilio Racing oddelek, ki je motocikel razvil s tehničnim sodelovanjem GCorse bratov Guareschi, izhajajoč iz dobre osnove Aprilie Tuareg. Torej, eno leto po prvi predstavitvi, projekt “back to Africa”, ki je bil zasnovan, da bi Aprilio vrnil na velike dirke v puščavi, je dosegel svoj največji uspeh. A ne prvi, saj je v pripravah na Africa Eco Race dvojec Cerutti/Tuareg osvojil naslov italijanskega Motorally prvenstva in zasedel stopničke na Transanatolii, njihovi prvi dirki na velikih relijih.  
Tekmovalna različica Aprilie Tuareg je opremljena z vzmetenjem Öhlins by Andreani, izpuhom iz titana SC-Project in posebnim zračnim filtrom Sprint Filter. 

Zmagovalec dirke JACOPO CERUTTI:

“Moram pohvaliti svoje nasprotnike za poštenost, ki so jo pokazali skozi celotno dirko, res je bilo v čast boriti se z njimi. Za nas je bila dirka zelo napeta. Od začetka sta Alessandro Botturi in Pol Tarres pritiskala na nas, a nam je uspelo. Hvala tudi odličnemu motociklu: Tuareg se je izkazal kot kos zahtevnemu maratonu, kot je ta. Komaj čakam, da slavim skupaj z ekipo!”.

Aprilia Racing, legenda, rojena s terenskimi dirkami

Dirkanje po brezpotjih je bilo Apriliin prvenec v konkurenci. Nič nenavadnega za znamko, ki je svojo terensko dušo razkrila že pri prvih modelih iz sedemdesetih let, kot je Scarabeo. Leta 1974 je bilo Noaleovo prvo dirkalno orožje model 125 za motokros. Že leta 1977 so prišli prvi italijanski naslovi v razredih 125 in 250. Leta 1978 prve stopničke in nastop v konkurenci svetovnega prvenstva v motokrosu. Leta 1985 je Aprilia Racing začela svojo pustolovščino v hitrostnih dirkah z MotoGP, vendar je prvi naslov svetovnega prvaka prišel iz Triala leta 1992. Še sedem svetovnih naslovov je prišlo iz sveta terenskih vozil, od leta 2004 do 2011 pa sta dvovaljni SXV 450 in 550 redno zmagovala v prvenstvu Supermoto, saj so osvojili tri naslove voznikov in štiri naslove proizvajalcev. Po epskem prvem nastopu na Pariz-Dakarju s Tuaregom leta 1989 se je Aprilia leta 2010 vrnila na veliko dirko v puščavi z revolucionarnim dvovaljnikom RXV Rally 450, ki je sodeloval na treh zaporednih izvedbah Dakarja do leta 2012. Spektakularen dirkalnik RXV Rally je leta 2010 takoj dosegel tri etapne zmage in tretje mesto v skupnem seštevku. Do danes naprej je Aprilia zadnji italijanski proizvajalec, ki je leta 2012 dobil eno etapo na Dakarju.

A da bi se vrnili na rally Dakar, ki sedaj poteka v Savdski Arabiji bi morali ali spremeniti pravila in dovoliti dvovaljnikom dirkati ali pa bi Aprilia morala narediti nov dirkalnik s 450 kubičnim enovaljnikom.

This Post Has 2 Comments

Comments are closed.