Alpinestars je napihnil svojo ponudbo airbagov za motoriste

Alpinestars je napihnil svojo ponudbo airbagov za motoriste

V Las Vegasu je v sklopu sejma CES, vodilni italijanski proizvajalec motoristične opreme Alpinestars pokazal novo linijo airbag zaščitnih sistemov za motoriste. Modelu Tech-Air 5 so se pridružili Tech-Air 10, Tech-Air 3 in Tech-Air Offroad V2.

S tem so jasno nakazali kam gre smer razvoja zaščitne opreme. Če nas je še pred nekaj leti ob padcih ali nesrečah ščitila izključno plastika z različnimi mehkimi vložki, ki so na tak ali drugačen način absorbirali sile in s tem zaščitili motorista, bo v prihodnje to počel airbag.

Tech-Air 3 bo moč zložiti in spraviti pod sedež skuterja ali v torbo.

Airbag ali zračna blazina, če se izrazim bolj pravilno seveda ni novost na trgu zaščitne opreme, a če je bila do sedaj rezervirana zgolj z tiste z debelejšo denarnico in dirkače se bo to sedaj spremenilo. Še posebno zanimiv je jopič Tech-Air 3, ki ga lahko nosimo vsak dan med vožnjo v prometu oziroma v mestu. Ker je lahek, brez trde zaščite, ga lahko enostavno zvijemo in spravimo v torbo ali nahrbtnik, oziroma pod sedež skuterja. Uradna cena še ni znana, obljubljajo pa da ne bo drag in bo dostopen vsem.

Za najhitreješe motoriste so naredili Tech-Air 10.

Za najhitrejše, ki lovijo stotinke sekunde na dirkališču so naredili sistem, ki spominja na zaščitni kombinezon. Alpinestars Tech-Air 10 poleg zgornjega dela telesa zaščiti tudi boke. Pogoj za uporabo A-stars airbaga pod dirkaškim kombinezonom je, da nudi dovolj prostora, da se airbag lahko napihne. To pomeni, da mora imeti v okolici ramen in prsnega koša 4 centimetre prostora, na bokih pa 2 centimetra.

Touring model Tech-Air 5 ostaja nespremenjen, torej se ga še vedno nosi pod jakno.

Dosedanji model med vožnjo v prometu nosi tudi Marc Marquez.

Kako iz dirk tehnika hitro napreduje v opremo za vse nas je na najboljši možni način prikazano tudi na medelu Tech-Air Offroad V2. Gre za airbag, ki so ga razvili s tovarniškimi ekipami KTM in Honde na reliju Dakar, njegova posebnost pa je, da v sebi skriva najbolj zapleten alogaritem proženja zračne blazine. Med hitro vožnjo po terenu namreč nenehno prihaja do nenadnih sunkov, pospeševanj in pojemkov kar je še posebej težka naloga za tehniko. Airbag se namreč ne sme sprožiti pri skoku, pri padcu pa seveda mora opraviti svojo nalogo.

Tech-Air Offroad V2 so razvili v puščavi s tovarniškimi dirkači Honde.

Kako deluje airbag?

Gre za zapleten sistem, ki seveda deluje podobno kot pri airbagih v avtomobilih a je dosti bolj kompleksen. Algoritmi, senzorji in telemetrija imajo še bolj zapleteno nalogo kot pri avtomobilih. Modul sestavljajo žiroskopi, tipala za merjenje pospeškov in sistem GPS, vsi trije pa med seboj komunicirajo 1000-krat v sekundi. Ko se zgodi padec ali trk, sistem to zazna in sproži zračne blazine, ki so všite v jopiču. To pomeni, da motoristu zaščiti zgornji del telesa, torej prsni koš in vrat ter ramenski obroč. Po padcu se tudi hitro izprazni, v vsakem primeru pa je airbag možno popraviti tudi če je strgan. V vsakem primeru pa je celotne sisteme potrebno redno preverjati in servisirati.

Tu lahko vidite kako je zgrajen airbag, ki ga oblečemo pod jakno.

Več o o tej temi, torej o airbag zaščiti za motoriste sem pred časom pisal na spletni strani Vsebovredu.triglav.si kjer si lahko preberete še več os samem delovanju in zgodovini te zaščitne opreme, ki je za čelado postala drugi najpomembnejši varnostni pripomoček, ko govorimo o učinkovitosti pri preprečevanju poškodb.

Peter Kavčič

Foto: Alpinestars