Preboj v razvoju varnosti! Nič več trkov med motorji in avtomobili?

You are currently viewing Preboj v razvoju varnosti! Nič več trkov med motorji in avtomobili?

Veliki proizvajalci skupaj razvijajo rešitve za večjo varnost motoristov v prometu, vse skupaj pa povezuje platforma CMC.

Ko praktično vse glavne motociklistične znamke združijo moči med seboj in s proizvajalci avtomobilov, je v igri nekaj velikega. Cilj: Preprečevanje trčenj med dvokolesniki in avtomobili prek mreženja. To brez dvoma pomeni več varnosti z novo vrsto povezljivosti.

Kaj pomeni CMC?

Connected Motorcycle Consortium je bil ustanovljen leta 2015 kot neprofitna organizacija. Gre za verjetno največje celovito združenje proizvajalcev, ki sodelujejo pri projektu v vsej zgodovini motociklov. Ustanovni člani so bili BMW , Honda in Yamaha. KTM , Ducati , Harley-Davidson in Suzuki so bili kasneje dodani. Za boljšo predstavo o pomenu tega – teh 8 globalnih proizvajalcev skupaj predstavlja približno 4 od 5 novih motociklov, prodanih v Nemčiji. V razvoj pri CMC so vključeni tudi proizvajalci avtomobilov, kot sta na primer Volkswagen in Lamborghini, raziskovalni inštituti, združenja voznikov ter podjetja iz dobaviteljske industrije in elektronike .

Tukaj je povzetek dveh zadnjih publikacij družbe CMC:

Napovedovanje poti: Objavljena je bila tako imenovana Bela knjiga o napovedovanju poti s pomembnimi ugotovitvami (in opozorilom) o trenutnem stanju na tem področju.

Analiza nesreč: Razširitev študije o analizi prometnih nesreč, ki se je z nemških podatkov osredotočila na evropsko raven.

Novo poročilo kaže, da so splošni trendi veljali tudi za celotno Evropo, hkrati pa so bile odkrite tudi številne zanimive razlike.

Bela knjiga o napovedovanju poti

Napovedovanje poti je ključni steber za sisteme, kot so napredni sistemi za pomoč voznikom (ADAS) ali kooperativni inteligentni prometni sistemi (C-ITS), da prepoznajo nevarne razmere pred vozilom. Pri motornih kolesih bo natančno napovedovanje poti pomagalo zmanjšati število kritičnih situacij in nesreč ter s tem rešiti življenja voznikov motornih koles.

Vzpostavitev študije

Bela knjiga družbe CMC vsebuje pregled možnosti s trenutnim tehničnim stanjem, povezanim z različnimi senzorji in algoritmi (npr. inercialna merilna enota (IMU), globalni navigacijski satelitski sistem (GNSS)). Poleg tega izpostavlja omejitve v zvezi z izračunavanjem ukrivljenosti in napovedovanjem poti na motornih kolesih.

Raven napovedovanja poti je bila raziskana na podlagi dveh ravni:

raven B (z izračunom polmera krivine na podlagi trenutnega stanja vozila, izmerjenega s kombinacijo senzorjev vozila)

raven C (na podlagi informacij, ki jih zagotavljajo sistemi CAM, kot so „referencePosition“, „heading“ in „speed“).

Raven A (naprednejše in kompleksnejše metode, kot so kontekstualne napovedi obnašanja z uporabo strojnega učenja) je bila ocenjena kot preseganje trenutno razpoložljivih tehnoloških standardov in zato v okviru te bele knjige ni bila preizkušena.

Kot scenarij je bila vzeta situacija zavijanja v levo, saj ta primer pogosto vključuje hude posledice.

V obeh primerih se lahko napoved poti in tveganje trka izračunata na podlagi metode „vozila duha“.

Na podlagi zgoraj navedenega je CMC preveril, kako daleč naprej (koliko sekund vnaprej) je izračunana predvidena pot veljavna, in sicer v mejah 2 metrov.

Z orodjem BikeSim so bili raziskani različni scenariji prehoda križišča, pri čemer je bilo preizkušenih pet različnih algoritmov.

Ključni rezultati

V večini primerov med algoritmi ni bilo velikih razlik. Med dejanskim manevrom je bila omejitev teh sistemov predvidevanje poti le do približno 1-2 sekundi naprej. Na ravninah je lahko napoved poti veljavna več sekund, vendar se takoj, ko se pojavi majhna stopnja nagnjenosti (ki je za motorna kolesa naravna tudi na ravninah), ta čas zmanjša na 2-3 sekunde.

Glavni dejavnik omejitve zmogljivosti je, da je v celoti odvisna od trenutne ukrivljenosti. Da bi to izboljšali, bi lahko upoštevali elemente, kot so namera voznika, informacije o zemljevidu in naslednje izboljšave algoritmov; v prihodnosti tudi strojno učenje / umetne nevronske mreže.

Za zdaj pa to pomeni, da voznik nasproti vozečega vozila še ne more biti dovolj zgodaj obveščen o tem, ali motocikel vozi naravnost ali zavija, napovedovanje poti za motocikle pa ni dovolj rešeno. Toda glavno sporočilo, da poteka razvoj v to smer je zelo pomembno. V vsakem primeru pa bo, do tega da bo tehnika predvidevala tovrstne nevarne situacije potrebno še veliko razvoja, znanja in seveda sredstev. Zato se motoristi in motoristke še vedno moramo zanesti najprej nase.