Varnost motorista se začne pri zaščitni čeladi. Ta je najpomembnejši del opreme. V zadnjem času so vedno bolj priljubljene hibridne čelade, ki jih najdemo pod oznako ‘adventure’ in so nekakšna kombinacija motokros čelade s cestnim vizirjem. Te se cenovno gibljejo v razponu od 120 do 800 evrov ker je seveda velika razlika. Arai Tour-X4 sodi v sam vrh tako po kakovosti kot tudi ceni.
Gre za vrhunski izdelek, kar mi je postalo jasno takoj, ko sem jo prijel v roke. Nivo kakovosti izdelave, detajli, grafika in kako tekoče ter mehko delujejo mehanski deli pri zapiranju vizirja je najboljše kar se da dobiti.
Navdušil me je velik vizir, ki nudi izjemno dober pregled, sploh moram izpostaviti da omogoča očem dober periferni pregled. Med počasnejšo vožnjo in vožnjo po terenu je to poleg odlične zračnosti zelo pomembna lastnost. Odprtina pred obrazom je zelo podobna kot na čeladah za motokros. Tudi zato je pogled pred kolo dober tudi, ko je treba natančno usmeriti sprednje kolo prek ovire in terenska vožnja ne predstavlja težave. Kljub temu, da gre za zelo zračno čelado kar je med vožnjo po trenu ključna prednost pa je za hladnejše vreme nujen vložek Pin-lock. Školjka je narejena iz kompozitnih materialov po posebni metodi, ki jo uporablja le Arai. Opremljena je tudi z najboljšimi materiali v notranjosti, v vročem vremenu se pod njo nisem veliko potil, pa tudi sicer je oblazinjenje nekaj boljšega kar sem preizkusil. Za zračenje skrbijo odprtine na čelnem delu, predbradnem delu in na zgornjem robu velikega vizirja. Ventilacija je vrhunska. Nimam ene same pripombe. Poleg vsega pa je kljub ščitniku spredaj med vožnjo še sprejemljivo tiha.

Zanimivo, čeprav gre v bistvu za touring čelado je zapenjanje urejeno po ‘dirkaško’ z dvojnim D obročkom kar je seveda najboljši način. A ima svoje minuse. Z debelimi rokavicami za hladnejše vreme je pašček praktično nemogoče spraviti skozi oba obročka, medtem ko s tanjšimi kros rokavicami to ne predstavlja teža. Torej za zapenjanje svetujem, da najprej poveznete čelado na glavo, potem pa nataknete rokavice. Velik plus je tesnost prileganja paščka.

Za vožnjo v hladnem vremenu je nujen vložek Pin-lock, čeprav je čelada zelo zračna in aerodinamično pametno zasnovana, tako da sem lahko vozil tudi do 120 km/h pri rahlo priprtem vizirju. Školjka je narejena iz kompozitnih materialov po posebni metodi, ki jo uporablja le Arai. Velikost M tehta 1680 g, kar niti ni malo. Med vožnjo se izkaže izjemno dobro uravnoteženostjo in ne utruja vratnih mišic. Med vožnjo je šumenja zaradi ščitnika presenetljivo malo. Vožnja tudi pri 200 km/h ni s to čelado nobena težava. Vizir lahko tudi povsem snamemo in se vozimo le z motokros očali, ki se odlično prilegajo na obraz. S temnim vizirjem in brez motokros ščitnika pa izgleda hudo dobro tudi na slečenih ‘naked’ motociklih.

Velikost M tehta 1680 g.
Cena za to grafiko znaša 749,00 EUR. Zastopa in prodaja Pintar Racing Service