Obe izvedbi priljubljene Honde bomo v salonih videli že letos. Z modelnim letom 2024 pa prinaša več navora, več opreme in novo vzmetenje za Hondo CRF 1100 L Africa Twin kot tudi 19-palčno sprednje kolo za Adventure Sports.
Več navora in boljši pospeški za Africo Twin
Medtem ko vrhunska zmogljivost preverjenega vrstnega dvovaljnega motorja ostaja nespremenjena s 1.084 kubičnimi centimetri – 102 KM (75 kW) pri 7.500 vrtljajih na minuto – se največji navor poveča s prejšnjih 105 Nm na 112 Nm. To je vsaj 7 njutonmetrov več, poleg tega pa bo 270-stopinjski twin v prihodnosti dosegel svoj vrh navora veliko prej, pri 5.500 vrtljajih na minuto namesto prejšnjih 6.250 vrtljajih na minuto.
V praksi bi moralo to pomeniti opazno močnejši navor v pomembnem srednjem območju vrtljajev.
To so Hondini tehniki dosegli takole: Optimizirali so tako sesalni prostor, vključno z zračnim predalom, kot tudi izpušni sistem, ki je postal tudi nekoliko lažji. Prilagodili so tudi profile odmikačev in programsko opremo za nadzor motorja ter povečali kompresijo z 10,1:1 na 10,5:1. Motor ostaja z odmično gredjo v glavi in 4 ventili.
CRF 1100 L Africa Twin ES z vzmetenjem Showa EERA
Dodatna okrajšava ES za elektronsko vzmetenje pomeni posebno opremo Showa EERA na Hondi CRF 1100 L Africa Twin od leta 2024. To je elektronsko krmiljeno, polaktivno vzmetenje s 4 načini vzmetenja: srednje, trdo, mehko in terensko. Prednapetost in blaženje vzmeti je mogoče konfigurirati tudi ločeno in individualno. Različica ES ima tudi ogrevane ročice in 12-voltno vtičnico.
Africa Twin Adventure Sports z 19-palčnim sprednjim kolesom
Honda Africa Twin in Africa Twin Adventure Sports se bosta od leta 2024 vozila na kolesih brez zračnic z aluminijastimi platišči in naperami iz nerjavečega jekla. Kar je presenetljivo novo, je sprememba v različici modela Adventure Sports iz formata prednjih koles 90/90-21 na 110/80-19. Standardni Africa Twin ohranja tudi terenski vožnji namenjeno ozko 21-palčno sprednje kolo, medtem, ko dimenzija 150/70-18 za zadnje kolo pri obeh različicah ostaja nespremenjena. Obstajajo rahli premiki v ključnih podatkih o geometriji medosne razdalje, kota krmilne glave in kolesa.
Spremenjen hod vzmetenja za Africa Twin in bistveno nižji sedež za Adventure Sports!
Medtem ko ima Africa Twin z 230 milimetri giba vzmetenja spredaj in 220 milimetri giba zadaj še vedno višino sedeža 850 ali 870 milimetrov (nastavljivo v dveh stopnjah), Honda Adventure Sports ni nižja le z manjšim 19-palčnim sprednjim kolesom, vendar tudi z nekoliko skrajšanimi hodom vzmetenja. Ta sedaj znaša 210 milimetrov spredaj in 200 milimetrov zadaj. Posledica tega je konkretno nižja višina sedeža in sicer 835 ali 855 milimetrov.
To pomeni, da bo Adventure Sports lažje dostopen, samo upravljanje pa bo bolj okretno med vožnjo – vendar bolj na asfaltu in morda na račun smerne stabilnosti, zlasti na terenu. Podvozje Showa EERA bo v prihodnje del osnovne opreme Adventure Sports, prav tako kot luči, ki svetijo v ovinek kot del dnevnih luči.
V 2024 z več opreme
Napredna oprema za oba modela vključuje 5-stopenjsko po višini nastavljiv vetrobran, USB vhod, tempomat in lahko litijevo baterijo. In posodobitve za elektroniko: S 6-osnimi senzorji sta ABS in nadzor zdrsa optimizirana za kote nagiba. Na voljo sta tudi funkciji, kot sta Wheelie Control in Rear Lift Control, ki sta nastavljivi. Od programov delovanja motorja so na voljo: Tour, Urban, Gravel in Offroad kot štirje osnovni načini.
Africa Twin od 231 kil navzgor
Glede na modelno različico in opremo bo Honda CRF 1100 L od leta 2024 po tovarniških informacijah tehtala najmanj 231 kilogramov (s polnim 18,8-litrskim rezervoarjem za bencin). Kot različica ES z elektronskim vzmetenjem 233 kilogramov in z menjalnikom z dvojno sklopko DCT, ki je še vedno na voljo kot opcija, 242 kilogramov, kot ES z DCT 244 kilogramov. Pri Adventure Sports ES znaša teža 243 kilogramov – s polnim 24,8-litrskim rezervoarjem za bencin – in 253 kilogramov pri DCT.
Okvir, nihajka in zavore ter voznikov prostor, vključno z barvnim zaslonom in povezljivostjo, ostajajo nespremenjeni.
To so že znane nove cene za izvedbe vse izvedbe za leto 2024
CRF1100A v rdeči ali črni barvi – predvidena cena ostaja 14.990eur
CRF1100A3 z elektronskim vzmetenjem – v rdeči, črni ali beli HRC ( NOVA VERZIJA ) – predvidena MPC 16.690eur
CRF1100D z DCT v rdeči ali črni … predvidena MPC ostaja 16.190eur
CRF1100D3 z DCT in elektronskim vzmetenjem – v rdeči, črni ali beli HRC ( NOVA VERZIJA ) – predvidena MPC 17.890eur
Africa Twin Adventure Sports (na voljo bo v beli HRC ali črni )
CRF1100A4 z elektronskim vzmetenjem… predvidena MPC 18.990eur
CRF1100D4 z DCT in elektronskim vzmetenjem… predvidena MPC 20.190eur