Honda namerava do leta 2025 na globalni trg poslati več kot 10 električnih dvokolesnih vozil, do leta 2030 pa skupaj kar 30. To so tako skuterji kot tudi motocikli, vključno s kultnimi koncepti, kot sta Dax e in Cub e. Sledil bi lahko celo električno gnan Hornet.
Honda želi najkasneje do leta 2040 narediti vsa nova vozila ogljično nevtralna. Ta novica je leta 2023 povzročila precejšen razburjenje. Junija 2024 je Honda Španija za SOLOMOTO pojasnila, da se izjava nanaša zgolj na avtomobilski oddelek. Pri motociklih in skuterjih se proizvodnja motociklov z motorji z notranjim zgorevanjem ne bo ustavila, povečala pa bi se proizvodnja električnih vozil. Honda želi do leta 2025 na trg poslati vsaj 10 električnih dvokolesnikov. Do leta 2030 naj bi bilo skupno 30 električnih modelov, nato pa Honda načrtuje proizvodnjo 4 milijonov električnih dvokolesnikov na leto.
Honda načrtuje električno prihodnost do leta 2030
Honda je 29. novembra 2023 predstavila najnovejše ključne podatke o svoji električni strategiji. Japonski proizvajalec je popravil predhodno načrtovan obseg proizvodnje dvokolesnih modelov na električni pogon za leto 2030 s 3,5 na 4 milijone letno. V Indiji povpraševanje trenutno še posebej močno narašča in ta močan dejavnik jih je še posebej spodbudil k optimističnemu popravku napovedi navzgor. Zavedati se moramo, da za Hondo evropski trg pomeni le en del celotne proizvodnje in fokusa razvoja, pa čeprav se je tako v ZDA kot v Evropi prodaja električnih avtomobilov močno upočasnila. Povpraševanje po električnih motociklih v zahodnem svetu pa je prav tako zelo skromno. A ne pozabimo,…Honda je globalni proizvajalec.
Poleg tega je Honda sporočila, da želi znižati stroške in cene dvokolesnih modelov na električni pogon za 50 odstotkov. Honda namerava do leta 2030 v to področje vložiti 500 milijard jenov, kar je približno 3 milijarde evrov.
Lahko pričakujemo tri električne motocikle od Honde do leta 2025?
Del Hondine električne strategije so tako imenovani »Fun EV«, pri čemer to niso skuterji, ampak motocikli. Na seznamu so trije modeli iz prejšnje kategorije do 125ccm. Morebiti tudi Hornet – e, za evropsko vozniško dovoljenje razreda A1 do 11 kW trajne nazivne moči ali celo za razred A2 do 35 kW (48 KM). Honda bi rada električno ponudbo razširila z majhnimi modeli za otroke. Na voljo bodo tudi na Japonskem, v Evropi in ZDA.
Električni crosser Honda CR-E
Električni motokros motor Honda CR-E se je pojavil oktobra 2023. Zagotovo bo kmalu sledila tudi serijska različica CR-E saj prototip pospešeno testirajo tudi na dirkah. Poleg tega pa se ta trg postavlja predvsem na račun proizvajalca Stark Future, ki že prodaja konkurenčen motokros električni motocikel.
Zanimivost: Honda ukinja 50 ccm na domačem trgu
Po informacijah japonskih medijev od maja 2025 Honda na japonskem trgu ne bo več prodajala majhnih “mopedov s 50 kubičnimi termični motorji”. Vendar to ne pomeni konca za druge trge. Povsod, kjer to dovoljujejo emisijski predpisi, bodo še naprej na voljo nespremenjeni Hondini modeli z delovno prostornino do 50 kubičnih centimetrov. Vendar pa se povpraševanje po tem razredu vozil po vsem svetu zmanjšuje, saj so električni modeli v kategoriji »majhnih motociklov, oziroma mopedov in skuterjev« privlačni in cenovno dostopni, doseg pa običajno ni problem.
Za občutek – Test električnega motocikle Energica