Kawasaki razvija motocikel, ki bi lahko utrl pot novim tehnologijam, ko govorimo o pogonskem gorivu. Zelo intenzivno namreč razvijajo prototip Ninja H2 HySE z motorjem na vodik, vključno z neposrednim vbrizgom in kompresorjem. Prvi testni prototip se bo začel voziti leta 2024.
Kawasaki Ninja H2 HySE bo predstavljen leta 2024
Sredi decembra 2023 je Kawasaki prvič predstavil prvi motocikel z motorjem na vodik, Ninja H2 HySE, kot prototip, pripravljen za vožnjo, v okviru konference o “Group Vision 2030”. Kawasaki želi to preizkusiti v praksi od začetka leta 2024. Motocikel, gre za predelan model Ninja H2 SX, v modri namesto zeleni barvi in z žarometi LED v obliki črke H – kot povezava na H za vodik.
Motor na vodik s kompresorjem in neposrednim vbrizgom
Kawasaki je na EICMA 2022 že pokazal ustrezno študijo, ki temelji na Kawasakiju H2 s kompresorjem. Ta motor deluje z neposrednim vbrizgom v zgorevalne komore, kar je novost pri motorjih, ki jih poznamo pri motociklih. Vrstni štirivaljni motor z litrom prostornine in kompresorskim polnjenjem zmore 200 KM – z bencinom kot gorivom. Trenutno še ni konkretnih informacij o tem kakšne so zmogljivosti, če ga poganja vodik.
Vodik za Kawasakija
S to CO₂-nevtralno raztopino je Kawasaki resnično zelen le, če je vodik proizveden iz obnovljivih virov in je torej tako imenovani zeleni vodik. Vodik kot gorivo se ne izogne problemu emisij onesnaževal. Nastajajo predvsem dušikovi oksidi, ki bi jih teoretično morali pretvoriti s katalizatorjem SCR. Poleg tega majhne količine ogljikovega dioksida, ogljikovega monoksida in celo ogljikovodikov nastanejo z minimalnimi vnosi mazalnega olja v zgorevanje.
Vizija skupine Kawasaki 2030
Na vprašanje ali in kako bo prvi motor na vodik sploh šel v serijsko proizvodnjo, je odvisen od dobave vodika kot goriva. Kawasaki predvideva, da se bo to zgodilo šele leta 2030 (»Vizija skupine 2030«), pri čemer bo skupina Kawasaki Heavy Industries proaktivno prispevala k razvoju infrastrukture.
Skupaj z drugimi japonskimi proizvajalci motociklov Honda, Yamaha in Suzuki, Kawasaki sodeluje v iniciativi HySE ki pri teh japonskih proizvajalcih raziskuje možnosti za alternativni pogon na vodik . 8. marca 2023 je Kawasaki sam registriral blagovno znamko HySE za zaščito. Vendar Kawasaki ni registriral samo razreda 12 za motocikle in sorodna vozila, ampak tudi razred 7 za tako imenovana ne-kopenska vozila in razred 42 za naprave za testiranje motorjev na vodik. Poleg Ninje H2 HySE testirajo štirikolesni terenski buggy z enakim motorjem na vodik, od leta 2024 pa naj bi sledila tudi letala.