Ne gre za rekord, ne gre za športne dosežke, pa čeprav imamo večkratnega svetovnega prvak av motokrosu. Gre za varnost, oziroma za novo aplikacijo DRAJV, ki nam lahko pomaga, da bo vožnja z motorjem zabavna, sproščujoča in tudi varna.
.A tematika je tako kompleksna, da se je v javni razpravi razkrilo več vidikov, ki vplivajo na odločitev nas motoristov.
Seveda ne moremo rešiti vseka takoj a kot je dejal ob koncu razprave izkušen motorist in reševalec Domen Vodopivec, se vse začne in konča pri nas samih. Začne se z zgledom staršev do otrok. Pa naj bo to ko smo doma, v družbi ali v prometu. Na koncu, ko je v resnici že prepozno in smo odvisni od sreče in zaščitne opreme, od tistih nekaj centimetrov polistirenske pene in zaščitne školjke čelade ter plastike na ščitnikih, ki jih imamo na sebi ne moremo pričakovati čudeža. Vsak motorist se naj zato vpraša kaj je pripravljen storiti za svojo varnost. Je dovolj, da samo malo pripremo plin na križiščih, da gremo na tečaj varne vožnje in se kljub dolgoletnim izkušnjam naučimo še česa novega?
Aplikacija za več varnosti brez omejevanja
Zakaj je vožnja z motorjem glede na število prevoženih kilometrov tudi do 100-krat nevarnejša od vožnje z avtomobilom? To je bilo ključno vprašanje posveta Anatomija motoristove vožnje. Na dogodku, ki ga je Zavarovalnica Triglav organizirala v sodelovanju z AMZS, so slovenski strokovnjaki z različnih področij pod drobnogled vzeli vedenje motoristov ter iskali vzroke, zakaj v zadnjih letih beležimo naraščajoči trend umrlih v prometnih nesrečah, ko gre za motoriste. Ob tem so v največji slovenski zavarovalnici predstavili tudi edinstveno novost v našem prostoru – brezplačno aplikacijo DRAJV za motorje, ki bo nagrajevala varnejšo vožnjo motoristov.
Če torej DRAJV uporabljate kot motorist, je merjenje in analiza vožnje prilagojena vožnji motorja, ki je bolj dinamična. Skupna ocena vaše motoristične vožnje z DRAJV-om je odvisna od hitrosti, v manjši meri pa tudi od sil ob pospeševanju, zaviranju in sil v ovinku. Pred vožnjo poskrbite, da bo telefon varno pritrjen v nosilcu na krmilu, lahko pa je spravljen tudi v nahrbtniku ali oblačilih.
Jaka Klement, direktor avtomobilskih zavarovanj pri Zavarovačnici Triglav pravi: ”Naši izračuni kažejo, da imajo uporabniki aplikacije DRAJV za približno 15 do 20 odstotkov nižjo škodno pogostnost v primerjavi s tistimi vozniki, ki je ne uporabljajo.”
A statistika je lahko zavajujoča kar jasno pove inštruktor varne vožnje v AMZS centru varne vožnje na Vranskem – Vojko Safran. Ključ je v znanju, tega pa pridobimo le s treningom!
Z uporabo aplikacije DRAJV lahko motoristi znižamo zavarovalno premijo do 15%. Za nekoga je to znesek za katerega se splača potruditi spet drug bo le zamahnil z roko, da se to ne izplača. Meni osebno se zdi ta aplikacija pravzaprav bolj koristna zaradi nečesa drugega! Zaradi snemanja moje vožnje, ki mi po nekaj dneh ali tednih nastavi ogledalo in jasno pove kakšen voznik sem v prometu, na cesti, v resničnem življenju. Seveda bom zadevo namestil na moj telefon, da vidim kako dobro so svojo nalogo opravili razvojniki pri Triglavu.
S to aplikacijo smo prvi na svetu!
Zbiranje podatkov je pravzaprav nekaj kar nam bo lahko že v nekem kratkoročnem času jasno pokazalo tudi ali so kje ceste, oziroma infrastruktura, kjer se beleži povečano zaviranje v sili ali kaj podobnega kar bi lahko nakazovalo na nevaren odsek. Z razvojem aplikacije DRAJV za motoriste smo Slovenci postali prvi na svetu na tem področju. Lep dosežek, morda pa smo na pragu nečesa res dobrega in bomo vsem motoristom zaradi tega pomagali do večje varnosti.
Ker je telematika področje, ki se v svetu in tudi pri nas vse hitreje razvija, postaja vedno aktualnejše tudi vprašanje uporabe na ta način zbranih podatkov. ”Zbiranje podatkov v telefonu, avtomobilu ali na motorju postopoma dobiva neko materialno vrednost. Kaže se njihova valuta, njihov potencial, ko gre za varnost motoristov,” razloži Andrej Brglez, predsednik AMZS, raziskovalec mobilnosti in izkušen motorist.
Na podlagi lastnih raziskav o vedenju voznikov in podatkov lokacij prekoračitev hitrosti, ki jih v anonimizirani obliki zbira aplikacija DRAJV, so v Zavarovalnici Triglav ugotovili, da so za odgovore, kako do večje varnosti na cesti, potrebni sistematično opazovanje voznikov, zbiranje podatkov, nenehno merjenje učinkovitosti posameznega ukrepa in kontinuirano učenje. Na cestah se namreč vozniki vsakodnevno srečujejo z različnimi, bolj ali manj predvidljivimi situacijami, njihov odziv nanje pa je odvisen od mnogih dejavnikov – tudi od različnih obremenitev in nekaterih osebnostnih lastnosti voznika.
Nevaren ego
Na posvetu so sogovorci soočili še druga mnenja o različnih vidikih varnosti motoristov v prometu. Med najpomembnejšimi poudarki razprave zagotovo velja omeniti tudi dejstvo, da je prav motorist na cesti pogosto hkrati problem in rešitev. Voditelj dogodka Miha Šalehar, tudi sam zaprisežen motorist, je zato ob koncu dogodka poudaril pomen razumevanja njegovih vedenjskih vzorcev: ”Motor je en takšen ego moment in ta ego te lahko večkrat pelje v območja, ki so lahko nevarna.”
Miha v tem kratkem intervjuju zelo jasno in iskreno pove kaj pomeni poznati sebe in poslušati glas razuma, ki ti lahko reši življenje:
Peter Kavčič
#Varnost #DRAJV #vsebovredu #Motoristi #
Pingback: Motoristi za motoriste - nova brezplačna delavnica varne vožnje