KOVE 800X PRO – test najlažjega potovalnega motorja v svojem razredu

You are currently viewing KOVE 800X PRO – test najlažjega potovalnega motorja v svojem razredu

To je motocikel, ki ustaljena razmerja moči v zgornjem srednjem segmentu potovalnih enduro motorjev piše na novo. KOVE 800 X PRO je motor, kot ga še ni bilo.

Od vseh tekmecev se razlikuje po izjemno nizki masi: govorimo o 190 kg v voznem stanju s polnim rezervoarjem goriva (178 kg brez bencina), vključno z zašito motorja, cevnimi zaščitami in prtljažnikom, kar je od 20 do 50 kg manj kot pri neposrednih tekmecih z enako opremo.

Kako se pelje KOVE 450 Rally si lahko preberete s klikom na to povezavo!

Ko se pogovarjamo o vožnji je teža ključna sestavina dinamike motocikla, zlasti ko zapuščate asfalt in se spopadate z zahtevnejšimi odseki.

Nižja teža motocikla po tem kar sem videl v živo na motociklu zagotovo ni bila dosežena z varčevanjem pri sestavnih delih – upoštevajte le popolnoma nastavljive vilice KYB z 48 mm in 240 mm hoda, kar je precej nad povprečjem segmenta, temveč predvsem z uporabo visokokakovostnih materialov, zmanjšanjem nebistvenih sestavnih delov in ustvarjanjem zelo kompaktnega motocikla.

Drugo temeljno dejstvo za razumevanje potenciala modela 800X PRO je razmerje med maso in močjo, ki znaša le 1,88 kg/konjsko moč (v voznem stanju brez goriva), kar je neprimerljivo z njegovimi neposrednimi konkurenti, tudi tistimi z večjo prostornino, ki morajo v povprečju za vsako proizvedeno konjsko moč potisniti od 0,12 do 0,91 kg več.

In tako pridemo do motorja, kompaktnega vzporednega dvovaljnika s prostornino 799 kubičnih centimetrov, 8 ventili, dvema odmičnima gredema in 270-stopinjskim vžigom, ki ni slučajno že nekaj let najbolj priljubljena konfiguracija, saj združuje težo, prostornino in nizko ceno z enostavno namestitvijo v okvir, najboljšo centralizacijo mase in optimizacijo težišča ter zmanjšanim oddajanjem toplote med noge voznika sicer značilno za V-dvovaljnike.

Dvovaljni motor z 95 KM

Kompakten motor omogoča minimalno oddaljenost od tal dobrih 275 mm (višja od vseh konkurentov), ne da bi pri tem dvignil težišče in višino sedeža, ki pri 875 mm ostaja povprečna, zaradi česar je motocikel dostopen večini voznikov. Predvsem pa je navdušujoče koliko različnih opcij višine sedeža ponujajo pri KOVE.

Motor zmore 94,5 KM pri 9000 vrt/min in 79 Nm navora pri 7500 vrt/min, z možnostjo izbire dveh nastavitev: ECO ali SPORT, za najboljši izkoristek v vseh okoliščinah. Opremljen je z nastavljivim in izključljivim nadzorom oprijema.

Menjalnik je seveda 6-stopenjski, sklopka pa je ”antihopping” oziroma protizdrsna.

Kolesa so v klasični enduro velikosti 21” spredaj in 18“ zadaj, ki uporabljajo Akrontova platišča brez uporabe zračnic. Zelo pohvalno je tudi, da so serijski motocikel opremli s pnevmatikami Pirelli Scorpion Rally STR, ki predstavljajo odličen kompromis med asfaltom in terensko podlago in so dejansko med najbolj razširjenimi pnevmatikami, ko govorimo o prvovgradnji v tem segmentu. Zaradi velikosti 90/90-21 spredaj in 150/70-18 zadaj pa lahko izbirate med neskončnim številom alternativ, tudi agresivnejših.

Poskrbeli so tudi za zmogljive zavore, ki so opremljene s parom 4-batnih radialnih čeljusti Taisko, ki grabijo v 320 mm plavajoče diske, zadaj pa so nameščene enobatne čeljusti, ki grabijo v disk premera 240 mm.

Zmogljiv in nadzorovan sistem je seveda opremljen z ABS, ki ga je mogoče z dvema preprostima klikoma v meniju izključiti samo zadaj ali tudi spredaj, ko postanejo poti zahtevnejše in je za vožnjo (in zabavo) potrebno tudi blokirati zadnje kolo.

Vse to podpira močan jekleni okvir, ki s pomočjo motorja predstavlja uravnoteženo mešanico togosti in prožnosti, v kombinaciji z dolgo in lahko aluminijasto nihajno roko.

Digitalni zaslon s ključnimi podatki v rally slogu

Če preidemo na instrumente, najdemo velik 7-palčni barvni zaslon TFT, ki prav tako sodi v vrh svojega razreda in je opremljen z vsem zaželenim, vključno z opozorilom o tlaku v pnevmatikah in navigacijo GPS, ki uporablja zrcaljenje Bluetooth iz pametnega telefona prek namenske aplikacije, ogled pa je olajšan zaradi navpične usmerjenosti zaslona.

Pametni telefon in/ali akcijsko kamero je mogoče preprosto napajati prek vtičnic USB in USB-C, ki so na voljo na armaturni plošči.

Nato pridemo do nadgradenj, ki so prikupne in minimalistične, zasnovane predvsem zaradi svoje funkcije, vendar sprednji del močno spominja na 450 Rally. Nadgradnja je izdelan iz plastike, odporne proti udarcem, vetrobran, ki ni nastavljiv nudi solidno vetrno zaščito.

Rezervoar za gorivo, ki je prav tako izdelan iz plastike in se razteza navzdol, kar pripomore k znižanju težišča, nikoli ne ovira vožnje naprej, v ovinek in v klanec, prav tako kot sedež z najbolj linearnim možnim obrisom in ozkimi stranicami, ki olajša gibanje telesa, hkrati pa nudi potrebno udobje tako vozniku kot sopotniku.

Na voljo sta dve barvi: povsem mat, ki združuje črno z „vojaško“ zeleno, in bolj elegantna, ki združuje mat črno s sijajno antracitno.

Pa pojdimo k opremi, ki je vsa v zasnovana imenu lahkotnosti, začenši z litijevo baterijo, trdnim in lahkim aluminijastim prtljažnikom z vgrajenimi ročaji za sopotnika, domiselnimi stranskimi zaščitnimi palicami, prav tako iz aluminija, ki zaradi luknje skozi ohišje zagotavljajo največjo moč ob minimalni teži in vizualnem učinku.

Iz aluminija debeline 3 mm je izdelana tudi robustna zaščitna plošča, pa tudi zavorne in prestavne ročice, stopalke za izpušni plin/potnika, stranska stojala in celo stranska ogledala so narejena tako, da zmanjšajo težo, kjer je to mogoče.

Za udobje in varnost so namestili tudi blažilnik krmila, ki je zelo učinkovit.

Omeniti je treba tudi vpetje krmila, ki omogoča premikanje krmila za 2 cm naprej ali nazaj, nastavljivo zavorno ročico na krmilu, pa vse do odstranljivih gumijastih zaščit na izrezanih stopalkah za voznika.

Kove navaja tudi največjo hitrost okoli 210 km/h in uradno porabo goriva, ki znaša 4,8 litrov na 100 km/ dosegu skoraj 400 km. Na testu je poraba znašala 5,5 l na 100 km in 6 l, ko sem vozil na terenu.

Vzdrževanje je predvideno vsakih 5.000 km, po prvih dveh servisnih intervalih po 500 in 1.500 km, zasnovanih z mislijo na intenzivno terensko uporabo, ki ji je to kolo tudi namenjeno, vendar smo prepričani, da bo s svojim neprimerljivim razmerjem moči in teže ter prvovrstnim podvozjem zagotavljal veliko zadovoljstvo tudi na asfaltnih gorskih prelazih.

Cena po ceniku zastopnika za Slovenijo znaša 9.290 EUR, garancija pa je dve leti.

Tehnični podatki KOVE 800 X

Motor: 270-stopenjski vzporedni dvovaljnik, 799 cm3, DOHC, 8 ventilov, elektronski vbrizg goriva, tekočinsko hlajenje

Največja moč: 69,5 kW (94,5 KM) pri 9000 vrt/min

Največji navor: 79 Nm pri 7500 vrt/min

Menjalnik: 6-stopenjski

Največja hitrost: 210 km/h

Okvir: Jekleni diamantni okvir z aluminijasto nihajno roko

Vilice: USD 3 KYB 48-milimetrski nastavki

Hod vilice: 240 mm

Amortizer: KYB mono 3 nastavitve

Hod amortizerja: 240 mm

Prednja zavora: 2D 320 mm

Sprednje čeljusti: Taisko radialne 4-batne

Zadnje zavore: 1D 240 mm

Zadnja čeljusti: Taisko, 1 bat

Pnevmatika spredaj: 90/90-21 Pirelli

Zadnja pnevmatika: 150/70-18 Pirelli

Medosna razdalja: 1510 mm

Višina sedeža: 875 mm

Svetla višina: 275 mm

Prostornina za gorivo: 19 litrov

Teža pri vožnji s polnim rezervoarjem: 190 kg

Možnost izbire opreme:

Sedež: -2cm,-1cm,+1cm,+2cm,+3cm, comfort sedež za dva

Višina vetrobrana ( serijski nje 35cm ) 40,45,50,55cm

Opcije razširitev ali povišanja armaturne plošče zaradi dodajanja telefonov, navigacij….

Sistem stranskih alu kovčkov

Sistem bočnih in zgornjih soft bags.

Različne širine stopalk.

Dodatno rezervoarji za gorivo ( do skupnih 30l )

Foto: Janez Mandeljc