Avstrijski KTM predstavlja tretjo generacijo njihovega zastavonoše – KTM 1290 Super Adventure S. Temeljito revidiran motor, spremenjena ergonomija in aktivni tempomat, so glavne novosti, ki jih prinaša nova generacija.
Pri KTM-u vsekakor živijo v realnem svetu, zato ne preseneča, da so tik pred začetkom sezone predstavili svoje novo orožje, s katerim bodo konkurirali povsem novemu Ducati Multistradi V4 ter lani prenovljenemu bavarskem BMW S1000 XR. Sicer je v razredu ‘high performance’ športnopotovalnih enduro motociklov z več kot 1.000-kubiki delovne prostornine KTM prisoten že skoraj desetletje, v tem času pa si je upravičeno privozil sloves najboljšega, ko beseda teče o voznih lastnostih.
Vseeno pa je leto 2021 v svetu motociklov poskrbelo za dve pomembni novosti, zaradi katerih je tudi Super Adventure S dobil izdatno porcijo osvežitev. Prva novost je uvedba standarda Euro5, druga pa prihod aktivnega tempomata. Kot eden izmed vodilnih v razredu, KTM za tekmeci ne sme zaostajati v ničemer.
Dobrodošel aktivni tempomat!
Poleg aktivnega tempomata, katerega občutljivost in odzivnost bo mogoče nastavljati v petih stopnjah, med največje novosti modelnega leta 2021 štejemo temeljito revidiran motor. Ta je v primerjavi s predhodnikom lažji za 1,6 kilograma (tanjša stene ohišja motorja in nov mazalni sistem), razvije pa 160 konjev in 138 Nm navora. Številke so vsekakor impresivne, vendar za odtenek skromnejše kot pri Ducatiju in BMW-ju.
No, poznavalci KTM-ov temu dejstvu nebi smeli pripisovati posebne pozornosti, saj vemo, da je KTM na področju prožnosti in eksplozivnosti razred zase. Motor je sicer dobil tudi nove bate, izboljšan hladilni sistem z dvema hladilnikoma, ki sta zaradi izboljšane aerodinamike in usmerjanja zraka še učinkovitejša, pomembno izboljšavo pa predstavlja tudi daljši servisni interval. Po novem bo ta na sporedu šele po 15.000 prevoženih kilometrih. Serijsko bo motor ponujal štiri vozne programe (street, rain, sport, offroad), za doplačilo pa bosta na voljo še peti program Rally in quickshifter.
Nova, izboljšana geometrija in položaj sedenja
Inženirji so se poigrali tudi z ergonomijo in geometrijo okvirja. Vpetje prednjih vilic je zdaj pomaknjeno za 15 mm bolj nazaj, motor pa je znotraj okvirja dobil nekoliko nižjo pozicijo, zaradi česar je za odtenek nižja tudi oddaljenost sedeža od tal. Na novo je ukrojena tudi glavnina bočnih plastičnih pokrovov in 23-litrski rezervoar za gorivo, ki bi ob zmanjšani porabi moral zagotavljati za 400 kilometrov avtonomije. Višina sedeža je nastavljiva v razponu 20 milimetrov, ročke krmila so nastavljive, s spremembo položaja 7-palčnega TFT zaslona in vetrobrana, pa je izboljšana tudi aerodinamika in posledično udobje voznika in sopotnika.
Med pomembne novosti lahko kot rečeno štejemo tudi aktivni tempomat (Adaptive Cruise Control System), s katerim bo Super Adventure S opremljen serijsko.
Pri razvoju so sodelovali z Boschem, ki je poskrbel tudi za povsem novo kalibracijo pametnega ABS-a (cornering ABS) z off-road funkcijo. Vzmetenje je polaktivno, tradicionalno pa ga bo dobavljal WP (serija APEX), nastavitve pa bo mogoče menjavati tudi med vožnjo s pomočjo bližnjičnih stikal na krmilu. Odzivnost in vozne lastnosti bo tako voznik brez težav sproti in hitro spreminjal, pri tem pa bo ves čas osredotočen na cesto.
Matjaž Tomažič, Foto: KTM