Moto Guzzi vstopa v svoje drugo stoletje in ob tem ostaja zvest tradiciji izdelavi motociklov, ki izžarevajo pristnost in ekskluzivnost. Ob tem moramo poudariti, da je Moto Guzzi z modelom Stelvio ponovno dokazal, da imajo dostop do najsodobnejše tehnologije in znanje kako to sestaviti v zelo dober paket. Na salonu v Milanu je bil prav Stelvio ena največjih novosti in eden najlepših ter tehnično dovršenih motociklov!

Potem ko je Moto Guzzi leta 2021 praznoval mejnik 100-letnice, je leta 2022 predstavil doslej najbolj napredni model V100 Mandello, ki smo ga testirali tudi pri Motoavantura.si. Inovativno motorno kolo, zasnovano in oblikovano povsem na novo predstavlja tehnični preboj. Vse so gradili na novi platformi. Motocikel, poln povsem novih tehnologij poganja novi tekočinsko hlajeni 90° prečni V-dvojni motor, ki poganja tudi novi Stelvio.
Stelvio – staro ime a povsem nov motocikel za potovanja
Na takšni sodobni tehnični osnovi Moto Guzzi zdaj predstavlja Stelvio, drugo poglavje začetne mojstrovine. Stelvio je ime izjemnega slovesa, ki ga motoristi, predvsem tisti, ki stavijo na edinstven dizajn in zvok dvovaljnika zelo cenijo in spoštujejo. Moto Guzzi se je zavestno odločil, da ga ne bo povezal z nobeno drugo kratico, s čimer se je zavedal, kako globoko spoštovanje uživa v motociklistični skupnosti. To je natančen vzdevek, ki ga nosi: Moto Guzzi Stelvio, poimenovan po znamenitem alpskem prelazu, ki z 48 legendarnimi ovinki povezuje dve dolini in je nepogrešljiv cilj vsakega motorista na tem koncu Evrope. Če še niste peljali z motorjem čez Stelvio, to vsekakor čim prej naredite!
Moto Guzzi Stelvio je stroj narejen za izkušene motoriste, saj ponuja priložnost, da se v njegovem sedlu povzpnete visoko prek alpskih prelazov.
Ob tem je posebnost tudi to, da ostajajo zvesti edinstveni filozofiji oblikovanja in izdelave Moto Guzzija, značilne tehnične preference in sodoben slog, ki zajema prihodnost.


Osnova je nov motor, ki poganja Mandello V100
Stari zračno hlajeni prečni V-dvovaljnik s prostornino 1200 cm3 in 105 KM, ki je je poganjal Stelvio v letih 2008-2016, so zamenjali s povsem novim “kompaktnim blokom”, tekočinsko hlajenim dvovaljnikom s prostornino 1042 cm3 in 113 KM, ki je bil lani predstavljen v športnem potovalnem modelu Mandello.
Novi Stelvio je še naprednejši in bolje opremljen kot Mandello, saj je prvi Guzzi z radarsko krmiljenim sistemom za pomoč vozniku spredaj in zadaj ter električno nastavljivim zaslonom.
Njegovo srce je povsem nov prečni V dvo-valjnik s tradicionalnim Guzzijevim grednim pogonom, ki je navdušil že v modelu Mandello, od starega pa se razlikuje predvsem po tekočinskem hlajenju, valjih, obrnjenih za 90 stopinj, in kompaktni velikosti, v tem formatu avanturističnega kolesa pa je v bistvu nespremenjen. Največja moč znaša 113 KM pri 7500 vrtljajih na minuto, največji navor pa 77 Nm pri 6750 vrtljajih na minuto. Tako kot pri modelu Mandello bodo predvidoma na voljo štirje načini vožnje, nadzor zdrsa zadnjega kolesa in sistem cornering ABS.


Višji, bolj avanturistični a s sedežem, ki ni previsok
Stelvio ima višje vzmetenje, ki je bolj pustolovsko, zahvaljujoč daljšemu vzmetenju spredaj in zadaj, ki omogoča 170 mm hoda, ter kombinacijo 19 in 17-palčnih platišč z žičnimi naperami in s prečnimi kraki namesto 17-palčnih platišč iz litih zlitin pri modelu Mandello, kar skupaj zagotavlja višino sedeža, ki se je povečala z 815 na 830 mm.
Stelvio ima tudi potovanjem zasnovano ergonimijo z vso nadgradnjo, ki vključuje novo, v vetrovniku razvito sprednje ohišje z novim, električno nastavljivim vetrobranom, ki se po višini prilagodi za več kot 70 mm, in dvema novima stranskima deflektorjema. Povečan je tudi rezervoar za gorivo (s 17 na 21 litrov), ki zdaj sega pod sedež, kar obeta dobro težišče. Nov je tudi sprednji blatnik, spremenjeni so stranski paneli. Tudi krmilo je višje in širše, povsem nov pa je tudi sedež, ki je nastavljiv po višini.

Elektronika in vsi pripomočki za udobje in maksimalno varnost
Njegova nova radarska asistenca je za Moto Guzzi resnično prva. Razvila ga je matična družba Piaggio, imenuje pa se “Piaggio Fast Forward (PFF) Rider Assistance Solution”, na voljo je kot dodatna oprema in uporablja radarske senzorje spredaj in zadaj za pomoč pri tempomatu in zaznavanju nevarnosti. Na voljo bosta dve barvi, cena in razpoložljivost pa še nista bili objavljeni.




Ta pogonski agregat nedvomno zagotavlja športno raven zmogljivosti: največja moč je 115 KM pri 8.700 vrtljajih na minuto, največji navor pa 105 Nm pri 6.750 vrtljajih na minuto, pri čemer je 82 odstotkov na voljo že pri 3.500 vrtljajih na minuto, omejevalnik pa je postavljen pri impresivnih 9.500 vrtljajih na minuto. Ti podatki ustrezno ponazarjajo značaj in robustnost motorja, ki zagotavlja precejšen navor v nizkih vrtljajih za izkušnjo vožnje, ki resnično pooseblja dediščino Moto Guzzi. Sodobna zasnova pa je prinesla tudi motor z nizko porabo goriva (5,1 l/100 km) in ugodnimi obratovalnimi stroški, pri čemer je servisni interval predviden vsakih 12.000 km.



Pingback: Moto Guzzi Stelvio - prijetno presenečenje!