V bistvu je to stvar prestiža! Z močjo 201 KM in 223 kilogramov z opcijo, da postane še lažji je M XR je tretji model M podjetja BMW Motorrad. Temelji na aktualnem superšportnem potovalnem modelu S 1000 XR in superbajku S 1000 RR, ki je predstavljal osnovo za M 1000 XR. Gre za križanca, ki je prilagojen posebnim zahtevam športnega motocikla za dolge razdalje. Dinamika vožnje govori sama zase, tako na podeželskih cestah kot tudi na dirkališču in na potovanjih na dolge razdalje. Osnovni model stane 27.200 evrov.
Novi BMW M 1000 XR: športni motocikel, zasnovan za izpolnjevanje najvišjih zahtev, od dinamične vožnje po podeželskih cestah do potovanj in dirk na dolge razdalje.
Konec leta 2018 je BMW Motorrad že predstavil uspešno strategijo modelne palete M za motorna kolesa in od takrat ponuja posebno opremo M.

M 1000 R roadster: Športni stroj za dolge razdalje M 1000 XR
V letu stoletnice podjetja BMW Motorrad je dinamična filozofija uporabljena tudi pri novem M XR: M je po vsem svetu sinonim za visokozmogljive modele in je namenjen tistim s posebej visokimi zahtevami po zmogljivosti, ekskluzivnosti in individualnosti. Sledili so filozofiji, da je rešitev za vse v večji moči in nižji masi. Še boljši pospeški so rezultat krajših prestavnih razmerij za največji užitek v vožnji po podeželskih cestah in dirkališčih.
Novi M XR ima spremenjen 4-valjni vrstni motor z vodnim hlajenjem, ki temelji na pogonskem agregatu modela S 1000 RR. Njegova največja moč je 148 kW (201 KM) pri 12.750 vrtljajih na minuto, kar je 23 kW (31 KM) več kot pri novem S 1000 XR. Pa še ta je od predhodnika močnejši za 5 KM! Največji navor 113 Nm je dosežen pri 11.000 vrtljajih na minuto. Motor pri M XR se zavrti do neverjetnih 14.600 vrtljajev na minuto. Večjo moč na zadnjem kolesu v vseh prestavah zagotavlja tudi krajše sekundarno prestavno razmerje z uporabo verižnika, ki ima zdaj 47 zob (S 1000 XR: 45 zob). Poleg tega so prestavna razmerja 4., 5. in 6. prestave v primerjavi z modelom S 1000 XR zdaj krajša, kar prav tako ugodno vpliva na oprijem na zadnjem kolesu, pospeševanje in pri prožnosti.
M zakrilca in deflektorji: Zaradi aerodinamične pritisne sile zaviraš pozneje in pospešiš prej
Poleg tehnologije pogona in vzmetenja je bila tudi aerodinamika ključna postavka v specifikacijah za razvoj M XR. Novi M XR je dobil krilca na območju sprednjih stranskih panelov z namenom doseganja še hitrejših časov kroga na dirkališču in najboljše možne stabilnosti vožnje pri visokih hitrostih, Od hitrosti približno 100 km/h dalje pa zaradi ustvarjene aerodinamične pritisne sile zagotavljajo večjo obremenitev sprednjega kolesa. Pri hitrosti 220 km/h se ta poveča za približno 12 kg.

Steza ali cesta?
Vzmetenje je prilagojeno za vožnjo po podeželskih cestah in dirkališčih z dinamičnim uravnavanjem blaženja (DDC), nastavljivim vzmetenjem, nastavljivim blažilnikom krmila, rezkanim vpetjem krmila in bolj naprej pomaknjenim krmilom z laserskim napisom “BMW M XR”. Vzmetenje novega M XR temeljita na modelu S 1000 XR z aluminijastim premostitvenim okvirjem kot osrednjim elementom. Vilice premera 45 mm so opremljene s t. i. zaprtimi vložki s kartušami, ločenimi hidravličnimi sistemi z bati in valji. Druga novost modela M XR je dodatna nastavljivost s sistemom DDC (Dynamic Damping Control). Po M 1000 RR in M 1000 R je novi M XR tretji BMW-jev motocikel z zavorami M. Razvit je bil neposredno na podlagi izkušenj, pridobljenih z dirkalnimi zavorami na tovarniških dirkalnikih BMW Motorrad v svetovnem prvenstvu Superbike. Zavorni čeljusti M imajo modro anodizirano prevleko v povezavi z znamenitim M logotipom.
Skupaj z dvema 320-milimetrskima zavornima kolutoma debeline 5 mm in črno eloksiranimi aluminijastimi nosilci zavornih kolutov zavorni sistem, opremljen z novo radialno ročno zavorno črpalko, trenutno predstavlja vrhunec razvoja zavor na področju cestnih sistemov. Novi M XR je že serijsko opremljen z zelo lahkimi kovanimi aluminijastimi platišči. Kot del paketa M Competition so na voljo ekskluzivna karbonska platišča M Carbon.
Za vse, ki radi uživate v športni vožnji dodamo še podatek, da ponuja tudi funkcijo za driftanje, če ste seveda med tistimi, ki znate to varno početi.
In za konec le še razmišljanje o tem zakaj sploh tak motocikel? Zato ker lahko! BMW je s tem očitno vrgel rokavico in želel krono ko v razredu športno potovalnih motorjev štejejo kilogrami in konji. Več kot ponuja ta BMW trenutno ne obstaja!



