Uf kakšen stroj. To je BMW M1000XR – najhitrejši in najbolj zmogljiv športno potovalni motor s katerim se res težko pelješ počasi. Zaradi tega motorja bi z lahkoto izgubil izpit!
Ampak lepo po vrsti, čeprav je izjemen in s svojo pojavo predstavlja recimo nekaj takšnega kot med avtomobili BMW M3 v tisti najbolj našpičeni izvedbi v resnici zahteva odgovornega voznika, ki bo več kot 200 konjev spustil na cesto po pameti.
Priznam, sam sem se trudil brzdati, voziti odgovorno. Ampak to je pri tem motorju res težko. Stroj od 0 do 200 km/h sicer pospeši v vsega 7. sekundah – pa to nisem preizkušal na cesti ampak na poligonu! Pri tem je najbolj neverjetno to, da sistem za štart poskrbi, da se na asfalt spravi čim večja moč glede na oprijem – kar nadzira elektronika. Še bolj noro je pa to, da niti nimaš občutka kako hitro gre!
Torej ne govorim in ne podpiran cestnega huliganstva. Ni govora o divjanju, ampak preprosto o tem, da je ta BMW tako dober, da se niti ne zaveš kako hitro pelje, dokler ne pogledaš na števec. Ups :)! občutek s kakšno neverjetno lahkoto se zapodiš po ovinkih in kam se zavrtijo številke je osupljiv. S podobnim motociklom BMW M1000RR se podim po pistah, ko jih spoznavam in predstavljam v okviru dirk MotoGP. S tem konkretnim, ki sem ga imel na testu se pa do tja zelo udobno in dinamično pripeljem. No vsaj nazadnje sem naredil tako, ko sem se s tem športno potovalnim motociklom, ki nima konkurence zapeljal v Špilberg. Še nekaj tehničnih podatkov in cena: Osnovni model stene 27.200 evrov, ta testni pa kar 32.690 evrov. Ne ni poceni, ampak, da bi ta motocikel lahko kupil čisto vsak – kje ja pa potem smisel – ekskluziva je vedno drago stala.
Osnovni tehnični podatki BMW M1000XR
Motor: 999 ccm dvovaljni vrstni, tekočinsko hlajen, 4 ventili na valj
Moč in navor: 148 kW (201 KM) pri 12.750 vrt./min in 113 Nm pri 11.000 vrt/min
Menjalnik in prenos moči: Šeststopenjski menjalnik, veriga
Vzmetenje spredaj/zadaj: elektronsko nastavljivo ESA, USD vilice premer 45 mm138 mm / 138 mm
Pnevmatika spredaj in zadaj: 120/70 ZR17 in 200/55 ZR17 Zavora spredaj: zavorni koluti, premer 320 mm, 4-batne zavorne čeljusti Zavora zadaj: kolutna zavora, premer 220 mm, eno-batna plavajoča čeljust
Višina sedeža: 850 mm
Uporabna prostornina posode za gorivo: 20 l
Poraba po tovarniški specifikaciji: 6,5 l / 100 km, na testu 6,8 l/100 km
Teža motocikla pripravljenega za vožnjo, z napolnjenim rezervoarjem: 223 kg
Več o motorju in vtisih pa v videu in na www.motoavantura.si
Foto: Janez Mandeljc