Dolgo časa smo čakali, da se bo zgodilo to kar se je na zadnji seji aktualne vlade 16. marca. Potrdili so predlog zakona, ki bo vsem avtomobilistom, ki niso vozniki začetniki omogočil bistveno lažji in hitrejši dostop do izpita A1.
Nova zakonska ureditev ponuja dve možnosti – z izpitno vožnjo in brez nje
Prva možnost je pridobitev vozniškega dovoljenja kategorije A1, pri čemer mora kandidat najprej opraviti zdravniški pregled, nato pa teoretični izpit, za katerega se sicer lahko samoizobražuje, torej se mu ni treba udeležiti tečaja cestno prometnih predpisov. Po uspešno opravljenem teoretičnem izpitu pa mora opraviti najmanj sedem ur vožnje in na koncu še praktični izpit. Po uspešno opravljeni praktični izpitni vožnji bo kandidat pridobil vozniško dovoljenje kategorije A1, s katerim bo lahko vozil motocikel s prostornino do 125 kubičnih centimetrov tako v Sloveniji kot v tujini.
Morda ni odveč spomniti, da je za običajni izpit A kategorije potrebno opraviti vse to in obiskati tečaj CPP ter odpeljati najmanj 20 ur v avtošoli.
Druga možnost pa je, da kandidat v šoli vožnje opravi najmanj šest ur praktične vožnje, kar dokaže z vpisanimi urami v evidenčnem kartonu vožnje, na podlagi česar mu upravna enota (UE) v vozniško dovoljenje vpiše ustrezno kodo z označeno pravico do vožnje motociklov s prostornino do 125 kubičnih centimetrov. A v tem primeru smejo vozniki motocikle s prostornino do 125 kubičnih centimetrov voziti le na območju Republike Slovenije. Pri tej možnosti torej kandidatu ni treba opraviti niti teoretičnega niti praktičnega dela vozniškega izpita.
Od predloga do realizacije v enem letu
Vse omenjene zakonodajne spremembe sledijo pobudi AMZS, ki so jo podali marca lani in s katero je AMZS predlagal, da bi bilo mogoče z vozniškim dovoljenjem B kategorije voziti tudi skuterje oziroma motorna kolesa s prostornino motorja do 125 kubičnih centimetrov.
Po mnenju vodilnih na zvezi je nova zakonodajna ustrezna rešitev in dober korak k spodbujanju novih oblik osebne mobilnosti. Takšni modeli mobilnosti so se v nekaterih evropskih (in drugih) državah že izkazali za smiselne, zaradi učinkovitosti, okretnosti in cenovne dostopnosti skuterjev in 125 kubičnih motociklov. V mnogih primerih so v tujini delno ali v celoti nadomestili osebne avtomobile. Še zlasti v večjih mestih, ki jih pestijo gost promet, zastoji in pomanjkanje parkirnih mest, lahko njihova bolj množična uporaba zmanjša število osebnih avtomobilov na cestah, s tem pa tudi gnečo. Ta prevozna sredstva niso samo cenejša ampak so v primerjavi z osebnimi avtomobili tudi bolj prijazna do okolja.
”V AMZS smo prepričani, da bo poenostavljena in nenazadnje tudi cenovno ugodnejša pridobitev vozniškega dovoljenja kategorije A1 za vožnjo motorna kolesa s prostornino motorja do 125 kubičnih centimetrov prispevala k večji uporabi tovrstnih prevoznih sredstev, kar bo imelo pozitivne učinke tako na promet kot okolje”
je povedal generalni sekretar Avto-moto zveze Slovenije mag. Jure Kostanjšek.
Po doslej veljavni ureditvi je bilo treba za vožnjo motornih koles do 125 kubičnih centimetrov pridobiti vozniško dovoljenje A1 kategorije, kar je pomenilo, da so tudi vozniki, ki so že pridobili vozniško dovoljenje B kategorije, morali še enkrat v šolo vožnje in tako na teoretičnem kot praktičnem izpitu pridobiti vozniško dovoljenje A1 kategorije.
V AMZS so ocenili, da je bila takšna ureditev pridobitve vozniškega dovoljenja A1 kategorije, predvsem za tiste voznike, ki že imajo vozniško dovoljenje B kategorije, neživljenjska, in da so takšni pogoji za vožnjo marsikaterega voznika odvrnili od nakupa in uporabe tovrstnih motornih koles, zato so tudi predlagali poenostavljeno pridobitev vozniškega dovoljenja kategorije A1.
Test 125 kubičnega motocikla, ki ga boste lahko vozili po novem zakonu:
Peter Kavčič