Radikalni BMW R 18 Magnifica – stroj ob katerem ne moreš ostati ravnodušen!

Radikalni BMW R 18 Magnifica – stroj ob katerem ne moreš ostati ravnodušen!

BMW R 18 Magnifica je dokaz kako je lahko predelava motocikla ekstravagantna in unikatna.  Jasno, vsake oči imajo svojega ”malarja” a ko vidiš ta stroj v takšni odbiti podobi ne moreš ostati čisto ravnodušen! V tej ekstremni interpretaciji nemškega maxi cruiserja, se v tem edinstvenem in fascinantnem motociklu srečujejo razkošje, izdelava in plemenitost uporabljenih materialov. Razvoj tega projekta po naročilu podjetja Officine Riunite Milanesi, ki se ukvarja z ekstravagantnim gostinstvom, je bil zaupan geniju. Zakaj? Ker ob pogledu na ta motocikel enostavno nimamo druge besede kot genijalno! Andrea Radaelli iz podjetja Radikal Chopper je namreč ustvaril nekaj kar lahko samo gledaš in se čudiš. In kar je absolutno pomembno, motocikel totalno ”paše” v zgodbo naročnika, ki je očitno obseden s tehniko in starimi avtomobili ter motocikli.

BMW R 18 Magnifica – unikaten in zelo drugačen!

Na tem motociklu ni ene same samcate stvari, ki ne bi bila predelana in ročno obdelana!

Ročna izdelava, obrtniško znanje in uporaba plemenitih materialov, kot so medenina, aluminij in les, z dizajnom, ki ni podoben nobenemu drugemu po meri je tisto po čemer se ta cruiser loči od ostalih.  Zamisel o izdelavi kolesa po meri na osnovi BMW R 18 je zasluga Raffaella Polchija, lastnika podjetja Officine Riunite Milanesi in navdušenca nad motornimi kolesi. Pristop pri izdelavi motornih koles Radikal Chopper je resnično radikalen in tudi zasnova modela R 18 Magnifica ni drugačna. Andrea pravi, da “mora biti motocikel moja lastna stvaritev, ne zdi se mi, da bi poglabljal ali spreminjal koncept, ki so ga že postavili in zelo dobro naredili drugi”. Navdih za zasnovo BMW R 18 Magnifica se spogleduje s starinskimi motornimi kolesi iz 20., 30. in 40. let prejšnjega stoletja, še posebej z BMW R 37, predmeti, ki “imajo neverjeten čar, ki ga še danes številna sodobna motorna kolesa ne morejo ponoviti”.

Les je na motociklih danes redkost

Uporaba materiala, kot je les, močno spominja na motorna kolesa iz daljne preteklosti, ki so ga uporabljali za ročke. Uporaba tega materiala je tudi odgovor na željo, da bi na motorno kolo namestili nekaj “živega”. Poleg tega se les skladno ujema z oblikovanjem modela R 18 Magnifica in daje eleganten, retro in hkrati tudi sodoben učinek.

Sedež je narejen iz žlahtneg amahagonija.

Ročno kovani iz plemenitih materialov

Sodobne tehnologije pri tej predelavi nimajo kaj iskati. Zato se mojster za snovanje unikatnega stroje ni odločil za CAD ali render s katerim bi si olajšal delo, temveč le skico po kateri je delal: vse ostalo je bilo odvisno od ustvarjalne domišljije Andrea Radaellija. ”Model R 18 je bil sprva zasnovan brez vseh elementov, potrebnih za serijsko proizvodnjo, nato pa je bil ponovno premišljen ob upoštevanju razmerij med sprednjim in zadnjim delom kolesa, da bi dosegli harmonično vizualno logiko. Nič na kolesu R 18 Magnifica ni kupljeno, vse (ali skoraj vse) je bilo premišljeno in izdelano ročno.” Izjema so platišča, ki so izdelana iz polizdelkov in obdelana CNC stroji, vendar vedno po načrtu podjetja Radikal Chopper. Tudi inovativni zavorni diski in zavorne čeljusti so bili izdelani posebej. Rep in sedež sta enodelno vzmetena in dajeta občutek, da lebdita v zraku. Zadnji del je iz mahagonija s sredinskim delom iz poliranega nerjavnega jekla.

Ročno izdelane umetnine iz nerjavečega jekla in medenine.

Vilice imajo enak naklon kot originalne, vendar videz spominja na tiste na starodobnih motornih kolesih, v notranjosti pa so popolnoma sodobne. Električni sistem ni bil spremenjen; vse je popolnoma funkcionalno, prav tako ABS in sistem za nadzor zdrsa zadnjega kolesa kar pri tem največjem bokserskem motorju ni nezanemarljiv podatek.

Dimenzije, platišča in pnevmatike so ostale zveste originalnim: motorno kolo je popolnoma uporabno. Pod ekstremno retro estetiko se skriva tehnološko sodobno motorno kolo, ki je olajšano za približno 100 kg: BMW R 18 Magnifica dejansko tehta približno 250-260 kg v primerjavi s 345 kg originalnega modela. O ceni ne sprašujte!

Sicer pa samo da spomnim, tudi pri nas imamo odlične mojstre predelav, ki so se že podpisali pod unikatne stvaritve. Eden takšnih je tudi Tomaž Capuder – Capl, ki je izdelal osupljiv stroj na osnovi BMW R18 – Empathy! Več o tem projektu si lahko preberete na tej povezavi!

BMW R18 Empathy, ki jo je izdelalo podjetje Dreamachine.

Peter Kavčič

Foto: BMW Motorrad

BMW R 18 – osnova za predelave je na voljo s 5-letnim jamstvom in financiranjem brez obresti ter stroškov odobritve!

BMW R 18 poudarja zgodovino in kultne lastnosti, ki so jih pri tem nemškem proizvajalcu dosledno razvijali skozi celo stoletje. Dediščina, ki jo v smislu #SoulFuel peljejo naprej skozi serijo motociklov v družini heritage je poklon tradiciji, tistim prvim modelom, ki jih danes lahko gledamo samo še v muzejih. BMW je z zgodbo o R18 oživel klasiko, oblikovalske linije in detajle, ki so vtisnili močan pečat v zgodovino motociklizma. Rezultat je značajen potovalni motor s kar 1.800 kubičnim bokserjem z največjo delovno prostornino, ki so ga kdaj koli naredili, in brezčasnim dizajnom.

BMW R18 Classic.

Financiranje z 0% obrestno mero, brez stroškov odobritve.*Ob atraktivnih pogojih financiranja, lahko izberete tudi posebne
ugodnosti ob sklenitvi AO in AK zavarovanja pri Zavarovalnici SAVA. #BMWmotorrad #BMWR18

R18 od 21.250 €* 
od 249 € mesečno** s financiranjem 3asy Ride

Vsebino omogoča BMW Motorrad Slovenija