Rieju Aventura 500 – potovalni enduro s 1000 kilometri dosega pride k nam aprila, tako ugodna bo cena…

Rieju Aventura 500 – potovalni enduro s 1000 kilometri dosega pride k nam aprila, tako ugodna bo cena…

Na sejmu EICMA 2022 je španska znamka Rieju praznovala svojo 80. motociklistično obletnico in predstavila prvi 500 kubični dvovaljni potovalni enduro z dvojnim tankom: Enduro Aventura 500 Legend.

Rieju Aventura 500 Legend z 2. rezervoarjema za bencin

Rieju Aventura 500 Legend naj bi na tehtnici pokazal razumnih 190 kilogramov. Gre za podatek o teži brez goriva. Zakaj je to tako zelo pomembno? No, zato ker ima Aventura 500 Legend dva rezervoarja za bencin. Ena s prostornino 20 litrov spredaj in drugega s kar 19 litri zadaj. Skupno to pomeni prostornino rezervoarja 39 litrov in doseg do 1000 kilometrov. Ob predpostavki, da porabi približno 4 litre goriva na 100 kilometrov (če ga primerjamo s sorodnim motorjem, ki poganja Hondo CB500X). 

pod sedežem je tank št. 2 z 19 litri prostornine!

Cena: 8.950 eur – pri nas bo aprila

Žal za ta zanimiv motocikel, ki je pokazal zanimivo smer še ni znano vsega. Vsaj glede kokpita je napovedano, da bo imel barvni zaslon TFT in da bo vgrajen prikazovalnik tlaka v pnevmatikah. Tudi sprednje kamere (dashcams) so v razpravi. Vendar žarometi niso LED, kot je zdaj običajna praksa, ampak halogenski, torej žarnice. Toda to bi se lahko spremenilo pred končno serijsko različico in njenim lansiranjem na trg. 

Ob tem je prav, da se vprašamo kdo sploh je Rieju, ki ga pri nas zastopa podjetje Rotoks iz Vrhnike? Leta 1934 sta dva Španca Luis Riera Carré in Jaime Juanola Farres združila svoji imeni v skupno blagovno znamko: Rieju. Začeli so z dodatki za kolesa, a jih je prekinila druga svetovna vojna. Podjetje Rieju je bilo nato leta 1942 ustanovljeno kot proizvajalec vozil , ki ga je overil notar po imenu Dali – oče Salvadorja Dalija.

80 let motociklov Rieju

80 let kasneje španska tovarna motornih koles v Figueresu blizu Girone še vedno obstaja. Rieju je to obletnico praznoval leta 2022, tudi s ponosnim nastopom na EICMA v Milanu novembra 2022. Danes so znani predvsem po motociklih do 125 kubičnih centimetrov, ki jih poganjajo različni motorji, vedno pa so to derivati večjega proizvajalca kot je na primer Yamaha. Prisotni so tudi v hard enduro športu z modeli, ki so nasledniki španskega GasGasa.

Vrstni dvovaljnik je derivat motorja, ki ga proizvaja Honda

Očitno Rieju Aventura 500 Legend poganja vrstni dvovaljnik, ki se v veliki meri ujema s sodobnim dizajnom aktualnih modelov Honda CB 500. Torej z 2 odmičnima gredema v glavi, 4 ventili na valj, vodnim hlajenjem, elektronskim vbrizgom goriva in šeststopenjskim menjalnikom. Izdeluje ga Loncin na Kitajskem, tudi za podobne modele, kot je 500 DSX Loncinove lastne znamke Voge.

14 kubikov več od Honde in 48 KM

Majhna razlika: medtem ko Honda navaja 67 x 66,8 milimetrov za vrtino in gib ter 471 kubičnih centimetrov za prostornino, podatki za Rieju Aventura 500 Legend kažejo 67 x 68,8 milimetrov, kar pomeni 2 milimetra daljši hod. Rezultat je 485 kubikov, torej 14 kubikov več kot Honda. Dvovaljnik v konfiguraciji Rieju z lahkoto razvije 48 KM (35 kW), kar je v skladu z evropskim vozniškim dovoljenjem kategorije A2. Šeststopenjski menjalnik je serijski, popolnih glavnih tehničnih podatkov o pogonu pa Rieju še ni podal.

Rieju Aventura 500 Legend kot pravi enduro

Več informacij je na voljo o okvirju Rieju Aventura 500 Legend. Aventura pomeni v španskem jeziku avanturo. S kolesi z žičnimi naperami, pnevmatikami za terensko uporabo 90/90-21 spredaj in 150/70-18 zadaj je to dimenzija kje rje izbire za terensko vožnjo neomejeno. Pomožni okvir iz jeklenih cevi je privijačen na okvir iz jeklenih profilov, kar omogoča enostavno popravilo. Tudi to je dober znak in podatek, da niso varčevali do zadnjega centa.  Hod vzmetenja se zdi dovolj veliko za terensko uporabo, vendar Rieju vseeno določa višino sedeža na zmernih 820 milimetrov. Je pa super, da so motocikel serijsko opremili z blažilnikom krmila.

Sam komaj čakam, da ga bom lahko prijel za krmilo, glede na to kako navdušen sem bil vedno nad voznimi lastnostmi in vsestransko uporabnostjo Honde CB500X pa pričakujem zelo zanimiv motocikel, ki zna biti zelo uporaben in cenovno dostopnejši od slavne japonske konkurence.

Peter Kavčič

Foto: Rieju

#Rieju #Rotoks #Riejuaventura500legend #adventure #motoavantura