Sepang – MotoGP testiranja: Hitra Ducati in Aprilia, Honda z novim motociklom lovi svetovnega prvaka!

Sepang – MotoGP testiranja: Hitra Ducati in Aprilia, Honda z novim motociklom lovi svetovnega prvaka!

Po dveh dneh testiranj MotoGP dirkačev v Sepangu je jasno, da so zelo dobro začeli sezono 2022 pri Ducatiju in Apriliji. Pogled na razpredelnico najhitrejših časov pokaže, da je med prvimi petimi le Suzuki, ostala mesta so si razdelili dirkači italijanskih motociklov.

Ali Aprilia pripravlja presenečenje sezone 2022?

Espargaro in Vinales sta z novim dirkalnikom Aprilia GP22 izredno hitra.

S sprostitvijo razvoja dirkalnikov, ki ga je v zadnjih letih zavirala pandemija, oziroma ukrepi povezani z njo se seveda moštva ubadajo s tem, kako čim hitreje in bolje nadgraditi obstoječo tehniko ali pa v MotoGP sezono 2022 zapeljati kar s povsem novim dirkalnikom. KTM je po uspehu v sezono 2020 od lanskega leta pričakoval več. Zato ne preseneča, da so se konec lanskega novembra poslovili od dosedanjega šefa. Z izzivom, kako iz dirkalnika in dirkačev potegniti maksimum, predvsem pa priti do konstantno hitrih časov so zaupali v roke izkušenemu Italijanu. Francesco Guidotti, ki je že sodeloval z oranžno ekipo v letih med 2006 in 2009 in je za sezono 2022 prestopil iz konkurenčne ekipe Pramac Ducati je brez dvoma močna okrepitev. Izkušenj 49 letnemu vodji ekipe zagotovo ne manjka. Kot kaže pri KTM-u ne bodo ponovili lanskoletne napake in v novo sezono štartali z povsem novim dirkalnikom, ampak bodo razvili potencial, ki ga ima aktualni KTM RC16. Zavedajo se, da imajo enega najmočnejših motorjev v paddocku. Po osvojenem naslovu prvakov v razredu Moto2 in Moto3 pa je jasno želja po zmagah še toliko večja. Ali bo Guidotti uspel postopoma s sistematskim pristopom izboljšati dirkalnik bo pokazal, čas. Trenutno so še precej zadaj saj je najboljši KTM šele na 15. mestu z dobre pol sekunde zaostanka. A glede na to, da sta KTM in Ducati v zasnovi zelo podobna dirkalnika ne dvomim, da bodo tudi pri ekipi KTM hitro ujeli tempo.

KTM stavi na veliko krogov in izboljšave, ki bodo zagotovile konstantnost rezultatov in postopen napredek.

Bistveno bolj optimistično so začeli pri Apriliji, ki je v Sepang pripeljala nov dirkalnik. Tako Aleix Espargaro kot Maverick Vinales sta z motociklom zelo hitra, še bolj pomembno pa je morda celo dejstvo, da sta med testiranji tudi izjemno uživala. Seveda prva lastovka še ne prinese pomladi. Toda po lanskoletnih stopničkah Aprilia z MotoGP projektom, ki je daleč, ampak zares daleč najmanjši v primerjavi z vsemi ostalimi v karavani MotoGP, lahko pride še korak naprej in zagotovi pogostejše vmešavanje v sam vrh.

Maverick Vinales se dobro počuti na dirkalniku Aprilia GP22.

Ducati s kar osmimi motocikli v Sepangu!

Zagotovo pa ciljajo na sam vrh pri Ducatiju. V Sepang so pripeljali kar osem motociklov in kot kaže bodo zelo resen kandidat za prvaka. Enea Bastianini je s Gresinijevim dirkalnikom postavil tudi rekord steze in najvišjo hitrost 335,4 km/h. Ducati je testiranja začel z vsaj na pogled zelo podobnim dirkalnikom. Poleg nekaj aerodinamičnih dodatkov je povsem nov izpuh, ki so ga izdelali pri Akrapoviču.

Ducati je med nove izboljšave vključil tudi daljši izpuh, ki najverjetneje poskrbi za več navora v spodnjem in srednjem območju vrtljajev. V mokrem je to nedvomno prednost. V suhem vremenu lahko bolj enakomerno podajanje moči pripomore k manjši obrabi gum.

Honda z revolucionarnim motociklom

Revolucija: desno je stari dirkalnik RC213V, levo je povsem nov motocikel za novo dobo.

Dosedanji dirkalnik, ki je v sami zasnovi od začetka do sezone 2022 ostajal zelo zvest prvemu dirkalniku (ko govorimo o zasnovi in filozofiji pristopa do dirkanja) se bo očitno poslovil. Seveda so vsa leta motocikel dopolnjevali, ga prilagajali in z njim tudi poželi veliko slave, toda očitno je prišel čas, da tudi velika Honda poseže po povsem novi zasnovi. Se pa ob tem sprašujem, je to tudi posledica klavrnih zadnjih dveh sezon? So ugotovili, da poleg Marca Marqueza za krmilom dirkalnika RC213V nihče ne more konkurirati tekmecem? V resnici Honda ne more tvegati in nujno potrebuje dirkalnik s katerim bo hiter tudi kdo od ostalih mladih dirkačev. To kar se je dogajalo z Marcom Marquezom si Honda enostavno težko privošči in mora imeti v ognju še kakšno vroče železo. Ob koncu sezone so se razširile govorice, da so medse skušali privabiti odličnega španca Joana Mira. Dirkač, ki bo lahko uspešen in se vsaj približno kosal s konkurenco je za Hondo tako nujen kot je bil nujen nov dirkalnik.

Marc Marquez z novim motociklom občutke sicer še išče. Španec je v nedeljo testiranja zaključil na osmem mestu, takoj za svetovnim prvakom Fabiom Quartararojem. Odpeljal je tudi veliko število krogov kar je dober znak.

Revolucionarno! Honda RC213V 2022

Hitri so tudi pri Suzukiju, Alex Rins je očitno v dobri formi, dobro pa se je ujel tudi z izboljšavami, ki so jih naredili v ekipi. Najhitrejši dirkač na Yamahi je bil aktualni svetovni prvak Fabio Quartararo, ki je dosegel sedmi čas testiranj. Se pa sprašujem kaj je z ostalimi dirkači. Tako Andrea Dovizioso kot Franco Morbidelli in Darryn Binder so vikend v Sepangu zaključili na repu razpredelnice.

Fabio Quartaro je z naskokom najhitrejši drkač na Yamahi.

Peter Kavčič

Foto: Dorna