Tako nora je cena motorja z MotoGP aerodinamiko – Aprilia RSV4 X ex3ma

You are currently viewing Tako nora je cena motorja z MotoGP aerodinamiko – Aprilia RSV4 X ex3ma

Morda se o tem kako je nek motor lep res lahko pogovarjamo, ampak ta stroj fantastičen. Aprilia RSV4 X ex3ma je poklon preteklosti in sodobni MotoGP dobi.

A najprej nekaj podatkov, ki te osupnejo. Cena znaša 97.600 evrov z ddv in je namenjena le za uporabo na stezi! Naredili bodo le 30 primerkov, zmore pa toliko moči kot še nikoli doslej, ko govorimo o serijskih motociklih. Legendarni štirivaljni motor v obliki črke V s 65° in prostornino 1099 cm3 so pripravili strokovnjaki za motorje Aprilia Racing in zdaj doseže največjo moč 230 KM pri 13.500 vrtljajih na minuto in največji navor 131 Nm pri 11.000 vrtljajih na minuto. Teža znaša samo 165 kg.

Max Biaggi: „razvijanje rsv4 ex3ma je bilo, kako da se ustavlja dirkalni prototip. Na stezi je to eksplozija čustev“.

Aprilia Racing, najuspešnejši evropski dirkaški oddelek v zgodovini MotoGP z 298 osvojenimi dirkami, je imel vedno med svojimi najžlahtnejšimi nalogami razvoj dirkaških tehnologij na najvišji ravni, da bi jih nato dal na voljo širši javnosti ljubiteljev motociklov. Od aktivne elektronike za upravljanje motocikla do umetnosti ustvarjanja vrhunskega podvozja, prek aerodinamičnih rešitev, ki so revolucionarno spremenile sam koncept dirkalnih motociklov – vse tehnične rešitve, zaradi katerih je Aprilia zaslovela, so bile razvite v dirkaškem oddelku, ki je osvojil 54 naslovov svetovnega prvaka. Tudi zato sta bila lastništvo in vožnja z Aprilio vedno znak najbolj razvitih in kompetentnih motoristov.

Aprilia RSV4 X – zgodba se nadaljuje

Aprilia Racing nadaljuje svoje poslanstvo deljenja vrhunskih tehnologij s predstavitvijo modela RSV4 X ex3ma, najbolj izpopolnjenega RSV4, kar jih je bilo kdaj koli izdelanih. Gre za četrto dejanje edinstvenega projekta, ki se je začel leta 2019 z modelom RSV4 X in nato Tuono X, nadaljeval pa leta 2022 z bolj razvitim modelom RSV4 X Thirty. Resnično edinstvena modela, ki ju odlikuje tisti „X“, ki predstavlja maksimum v smislu tehnologije in zmogljivosti, za katerega si je trenutno mogoče prizadevati pri motociklu, namenjenem javni prodaji.

Aprilia Racing je bila prva, ki je aerodinamične študije v MotoGP pripeljala do skrajnosti, razumela njihov pomen in uvedla inovativne rešitve, s katerimi je prototip Aprilia RS-GP v tem pogledu postal najnaprednejši motocikel na stezi.

Podobnost z MotoGP dirkalnikom je očitna.

Aprilia RSV4 X ex3ma predstavlja konkretno stično točko z MotoGP, saj je prvi in edini motocikel na svetu, namenjen javni prodaji, opremljen z aerodinamiko z učinkom pritiska k tlom, izjemno izpopolnjeno tehnologijo, v celoti razvito v Aprilia Racing, patentirano in do zdaj uporabljeno le na RS-GP 24, ki tekmuje v MotoGP.

Posebna stranska oblika oklepa omogoča izkoriščanje zračnega pritiska med tlemi in ohišjem, ko je motocikel v fazi zavijanja, da se poveča oprijem na podlago. Celoten aerodinamični paket, ki izhaja iz MotoGP, vključuje novo oblikovano sprednje krilo, spodnje krilo (običajno imenovano „žlica“), nameščeno pod nihajno roko, in zavojna krila, nameščena v spodnjem delu sprednjega krila. Celoten oklep je izdelan iz karbona pri podjetju PAN Compositi po enakih postopkih, kot se uporabljajo za MotoGP, in v primerjavi z že razvitim modelom X Thirty omogoča petkratno povečanje navpične obremenitve z zračnim tlakom v ravni črti, kar povečuje stabilnost in natančnost vožnje in jo potroji, ko je motorno kolo nagnjeno, kar ima velike prednosti pri oprijemu v ovinkih.

Dizajn posvečen RS 250 GP Maxa Biaggia

Posebna barva Perla Nera črpa iz Aprilijine zgodovine in mitologije motociklističnih dirk. Bleščeče črne in grafične obdelave modela RSV4 X ex3ma so jasen poklon enemu od motociklov, ki so se zapisali v zgodovino športa: RS 250, na katerem je Max Biaggi v razredu 250 osvojil tri zaporedne naslove svetovnega prvaka, od leta 1994 do 1996. Ni naključje, da je Aprilia Racing na nedavni dirki v Silverstonu, ko je ob praznovanju 75-letnice MotoGP vsak proizvajalec dirkal z najbolj kultnimi barvami, izbrala isto barvo. Prav ta dizajn je bil izbran za najbolj originalnega izmed vseh dirkalnikov.

Max Biaggi je pomagal razviti ta ekstremni motocikel

Dizajn in učinkovitost na stezi je potrdil in razvil Max Biaggi.

Max Biaggi je bil sam protagonist razvoja na stezi in končnih nastavitev modela RSV4 X ex3ma: „Sodelovanje pri razvoju motocikla, kot je RSV4 X ex3ma, je bilo, kot bi bil na testnih vožnjah pravega dirkalnega prototipa. Nekako tako, kot bi se vrnil na testiranje pred sezono, ko postaviš tehnične temelje za celotno sezono. Prav tako je bila na stezi prisotna popolna predanost, da bi pripravili motor, ki bo tistim, ki bodo imeli srečo, da ga bodo vozili, omogočilo enake občutke kot dirkalni prototip. In v mnogih pogledih to motocikel res je, saj je bila prvič za navdušeno stranko pripravljena tako popolna nastavitev, ki vključuje številne parametre, ki jih uvaja aerodinamika MotoGP. Res sem zadovoljen z opravljenim delom, motocikel že ob pogledu nanj z barvo Perla Nera, ki spominja na slavno zgodovino, posreduje čustva. Na stezi je bila to eksplozija čustev, v hitrih zavojih lahko občutiš pritisno silo oklepa z aerodinamičnimi elementi z učinkom na tla, kar je čudovit občutek. Na voljo bo 30 edinstvenih primerkov, ki jih bo strogo ročno izdelala Aprilia Racing, zaradi česar je to kolo še bolj ekskluzivno.“

Motor in tehnika

V tehničnem listu je opisan pravi dirkalni motocikel brez kompromisov. Legendarni štirivaljni motor v obliki črke V s 65° in prostornino 1099 cm3 so pripravili strokovnjaki za motorje Aprilia Racing in zdaj izraža največjo moč 230 KM pri 13.500 vrtljajih na minuto (z največjo hitrostjo pri 13.900 vrtljajih na minuto) in največji navor 131 Nm pri 11.000 vrtljajih na minuto. Te zmogljivosti so dosežene zaradi posebne nastavitve motorja V4, ki vključuje tudi povečano kompresijsko razmerje, ter zaradi uporabe visoko prepustnega zračnega filtra Sprint Filter in izpušnega sistema podjetja SC Project narejenega iz titana in se zaključi z dvojnim dušilcem kot nekdaj pri dvotaktnih modelih. Briljantno!

Elektronika in asistenčni sistemi

Razvojni korak modela Aprilia RSV4 X ex3ma se ne ustavi pri inovacijah, ki jih prinašata aerodinamika in posebna priprava motorja; tudi elektronski del sodeluje pri dvigu novega superšportnega motocikla na višjo tehnološko in zmogljivostno raven. Krmilna enota, ki upravlja vse aktivne elektronske kontrole, je znameniti APX by Aprilia Racing, ekskluzivni sestavni del, najnovejša evolucija enega od protagonistov svetovnega prvenstva WSBK, ki sta ga osvojila Biaggi in RSV4. Nadzorna enota se ponaša s strategijami delovanja, ki so enake tistim, ki se uporabljajo pri dirkalnikih RSV4, in ima integriran sistem za zbiranje podatkov, ki ga omogoča vrsta posebnih senzorjev, bistvenih za natančen nadzor dinamike vozila. Sistem APX zlasti omogoča upravljanje kalibracije sistema za podajanje moči in nadzor proti zdrsu kolesa in zaviranja motorja za vsako posamezno prestavo. Vse parametre lahko voznik upravlja tako med vožnjo, zahvaljujoč posebni nadzorni plošči z gumbi, kot tudi med pripravo/nastavitvijo motocikla prek programske opreme vmesnika, ki jo je mogoče urejati na priloženem prenosnem računalniku. Sistem APX dopolnjuje tudi vgrajeni sistem GPS.

Za pravilno upravljanje programske opreme ECU je motornemu kolesu priložen prenosni računalnik Yashi.

Okvir in vzmetenje

Večplastni aluminijasti okvir z dvema prečkama, ki že od nekdaj predstavlja Aprilijino umetnost ustvarjanja okretnih in strogih podvozij, je nadgrajen z mehanskim vzmetenjem Ohlins z namensko nastavitvijo, vključno z izpopolnjeno tlačno vilico, medtem ko zavorni sistem Brembo spredaj vključuje radialni glavni cilinder 19×16 v kombinaciji s zavornimi čeljusti GP4 MS z dirkalnimi oblogami Z04 in 330 mm zavornimi koluti T Drive, zadnji zavorni kolut pa grize čeljusti s površinskim niklanjem.

Ogljikova vlakna za manj teže in boljšo vodljivost

Aprilia RSV4 X ex3ma uporablja komplet karbonskih platišč, ki pripomorejo k zmanjšanju teže in neodpornih mas pri premikanju, kar je v korist vodljivosti, pospeševanja in zaviranja. Na platišča so nameščene enake pnevmatike slick, ki jih Pirelli uporablja v svetovnem prvenstvu Superbike (spredaj SC1 v velikosti 125/70 in zadaj SCX v velikosti 200/65).

Številne drobne podrobnosti odražajo skrb, ki jo je Aprilia Racing namenila temu modelu: oba blatnika sta iz ogljikovih vlaken; stikalo na desnem krmilu je dirkaško od podjetja Jetprime, medtem ko so nastavljive stopalke, ročica sklopke, krmilna plošča s serijsko številko modela, pokrov rezervoarja ter zaščite ročice motorja in ročice prednje zavore izdelani iz predsetega aluminija. Povečani vodni in oljni hladilnik imata dirkaške specifikacije in ju je izdelal specialist za dirke Taleo Tecnoracing, medtem ko končni pogon vključuje zobnik iz titana in olajšano verižico proizvajalca PBR ter dirkaško verigo proizvajalca RK.

Razpoložljivost in cena

Vseh 30 modelov Aprilia RSV4 X ex3ma, ki so za Evropo na voljo po ceni 80.000 evrov brez DDV, bo od septembra mogoče rezervirati izključno prek spleta na spletnem mestu FACTORYWORKS.APRILIA.COM. Srečni kupci bodo svoj primerek lahko prevzeli tudi pri Aprilia Racing, in sicer izključno na dirkaškem oddelku Noale, kjer bodo poleg omejene in oštevilčene različice RSV4 prejeli tudi prenosni računalnik Yashi, personalizirano prevleko za motorno kolo, posebno preprogo in zadnje stojalo.

RSV4 X ex3ma je del programa Factory Works, ki ga je uvedla Aprilia Racing: projekt, ki so ga zasnovali in ustvarili v dirkaškem oddelku Noale, da bi enako tehnologijo, razvito na tekmovanjih, dali na voljo tistim, ki nameravajo tekmovati na najvišji ravni v prvenstvih serijskih izvedenk ali želijo imeti RSV4 ali Tuono V4 z absolutno zmogljivostjo.