Test: Dunlop Roadsmart IV je vsestranska guma tako za dobre in slabe razmere na cesti

Dunlop RoadSmart IV so predstavili kot najbolj vsestranska športno-potovalna pnevmatika, ki so jo naredili doslej. Pa je res tako dobra? Naš testni voznik Domen Vodopivec jo je preizkusil in z njimi prevozil 9000 kilometrov na svojem BMW-ju RT. Zaradi daljše poti (3500 km) na katero se je odpravil v začetku jeseni jih je menjal predčasno in ugotavlja, da bi lahko z gumami prevozil še dodatnih 1000 do 2000 kilometrov. 

Kratka predstavitev pnevmatike

 

Dunlop RoadSmart IV združuje Dunlopove inovacije, da bi ustvarili zelo vsestransko uporabno pnevmatiko, ki želi postaviti nove standarde na področju vodljivosti, stabilnosti, oprijema na mokri podlagi in prevoženih kilometrov. Cenovno je ugodna, pri nas komplet stane  okoli 300 evrov (cena lahko v različnih obdobjih sezone niha).

Segment motociklizma kjer je Roadsmart Sport dobra izbira je postal izjemno raznolik, saj se zvrsti motociklov med seboj prekrivajo. V področje kjer ta pnevmatika posega vsebuje naslednje segmente motociklov: roadsterji, crossoverji, cestno usmerjeni avanturistični motocikli, hiper-nakedi in tradicionalni športni terenci so bili vsi v načrtu ob oblikovanju pnevmatike RoadSmart IV.

 

Dunlop je v tej razširitvi segmenta videl priložnost za oblikovanje povsem nove generacije pnevmatik RoadSmart. Ustrezati je morala potrebam voznikov, ki se vozijo na delo, na dolge razdalje in vse, ki motocikel uporabljajo za nedeljski jutranji izlet. Na osnovi raziskave so ugotovili, da si motoristi želijo pnevmatiko, ki bi zagotavljala popolno ravnovesje med izjemno zmogljivostjo na suhem in izjemnim oprijemom na mokrem, nevtralno in stabilno vodljivost ter stalno zmogljivost tudi po več tisoč prevoženih kilometrih. Na podlagi teh navodil se je rodila pnevmatika RoadSmart IV.

 

Tehnologije, ki športno potovalno vožnjo popeljejo na višjo raven

RoadSmart IV ima paket Dunlopovih patentiranih tehnologij, vključno z inovacijami, kot sta JointLess Belt in JointLess Tread, ki so bile razvite v svetu motošporta, kjer je Dunlop najuspešnejša znamka pnevmatik v zgodovini tekmovanja Isle of Man TT, večkratni zmagovalec svetovnega prvenstva FIM Endurance in do lanskega leta ekskluzivni dobavitelj pnevmatik za svetovno prvenstvo Moto2 in Moto3 Grand Prix.

 

Širok razpon in dve različni specifikaciji

Pnevmatika Dunlop RoadSmart IV je bila razvita za 17 od 20 najbolje prodajanih motociklov v Evropi. Dunlopova razvojna ekipa se je osredotočila na izdelavo izjemno vsestranske pnevmatike, ki jo uporabljajo uporabniki avanturističnih motornih koles, kot je BMW R1250GS, crossoverjev, kot je Yamaha Tracer, roadsterjev, kot sta Yamaha MT ali Kawasaki Z, in večjih turnih motornih koles.

V najbolj priljubljenih velikostih (120/70ZR17 spredaj; 180/55ZR17 in 190/55ZR17 zadaj) je Dunlop razvil dve različni različici pnevmatike RoadSmart IV. Različica SP je optimizirana za lažje in bolj športne cestne stroje, medtem ko je različica GT prilagojena tako, da zagotavlja boljše vozne lastnosti večjih potovalnih motornih koles. Takšno so tudi testirali – saj smo jih namestili na težji potovalni motocikel BMW R 1200 RT.


www.motoavantura.si
 test pnevmatike Dunlop RoadSmart IV GT

 Domen Vodopivec, izkušen motorist, ki je velik del svoje poklicne kariere reševalca preživel tudi na motociklu je imel visoka pričakovanja pred testom, saj Dunlop gume pozna še iz službe, nenazadnje je na njih prevozil veliko zelo hitrih kilometrov na urgentnih vožnjah v različnih pogojih in z motociklom, ki je zelo obremenjen s težo zaradi vse opreme.

Na svojem zasebnem motorju pa Dunlopa še ni imel. Testne pnevmatike Dunlop RoadSmart IV GT je namestil konec lanske sezone, nekje v začetku oktobra. Torej dobro leto nazaj. Z njimi pa je kot ste verjetno ugotovili prevozil praktično celo letošnjo sezono. Tole je povedal po testu:

”Že takoj na začetku, po začetnih kilometrih sem vedel, da se je pustolovščina z novimi Dunlop gumami odlično začela. Seveda so prvi kilometri na novih gumah previdni, zaradi zaščitnega sloja, ki omogoča kvalitetno shranjevanje v skladišču. Ko sem dobil občutek, da sloja ni več in so gume postale eno z motorjem, takrat se je pravi test začel. Vozim 18 let starega BMW R1200RT z vsemi kovčki in ženo, ki se rada vozi z mano, saj je tudi njej všeč ta občutek svobode in vetra v laseh.”

Domen je poleg testiranja motociklov za Motoavantura.si zelo rad nabira dinamične kilometre tudi s svojim RT-jem. ”Z gumami sem naredil skoraj 9000km, po različnih cestah, podlagah in vremenskih pogojih. RoadSmart GT mi je zelo všeč in jo bom definitivno še imel na mojem motorju. Še več, tudi priporočil jo bom mojim prijateljem motoristom. Zdrsa ta guma ne pozna, čeprav sem jo dostikrat vozil na limitu. Če se malo pošalim lahko rečem, da mogoče nimava istega limita in so Dunlopke bolj prožne kot jaz. 

Resnično pa me je RoadSmart IV GT navdušila v dežju, saj ga je bilo letos na začetku sezone precej. Počutil sem se zelo samozavestnega in niti v levem, kaj šele v desnem ovinku nisem podvomil v to, da ne bom varno prišel domov k svoji družini. 

Guma daje izjemno dobro povratno informacijo vozniku, dober občutek kaj se dogaja pod kolesi in kdaj je hitrosti preveč. To doseže zaradi mehke zmesi na boku in same konstrukcije. Kljub temu oba skupaj z mojim motociklom nisva najlažja in da se rad vozim zelo dinamično, sem bil zelo prijetno presenečen glede same kilometraže, oziroma vzdržljivosti te pnevmatike. Prevozil sem malenkost pod 9.000 kilometri pa bi lahko iz nje iztisnil še dobrih 1000 ali slabih 2000 km. A sem se zaradi poti v Grčijo odločil, da Dunlopove gume zamenjam za nove. Če bi se vozil le okoli doma, ali v radiju nekaj sto kilometrov, bi jih z veseljem porabil do konca. A zaradi varnosti na dolgi poti, ki je na koncu nanesla prek 3500 in zaradi napovedanega dežja in nižjih jesenskih temperatur, sem se odločil za svež komplet gum. Še namig: Tako kot pri drugih kombinacijah pnevmatik s težjim motorjem, tudi za Roadsmart 4 velja, da je smiselno redno preverjanje tlaka, kar omogoča daljšo življenjsko dobo in enakomernejšo obrabo.

Če smoj vtis zaključim z enim stavkom, lahko rečem, da so Dunlop RoadSmart IV GT odlična izbira za vse, ki iščete zares dober kompromis med oprijemom v resnično vseh temperaturah (nizkih in visokih) ter tudi (in predvsem) v dežju.”

Takole so jo opisali pri največji nemški reviji Motorrad, ki so gume testirali tudi na testni stezi tako v suhem kot mokrem.

Vodilna nemška revija Motorrad je pnevmatiko Dunlop RoadSmart IV na zadnjem testu pnevmatik za motorna kolesa ocenila kot ”zelo dobro” in jo pohvalila predvsem zaradi odzivov na podeželskih cestah.

Dunlopova športna potovalna pnevmatika je na letošnjem spomladanskem testu (številka 06/2024) že tretje leto zapored znova navdušila. Tokrat je bilo šest pnevmatik velikosti 120/70ZR17 spredaj in 180/55ZR17 zadaj preizkušenih na BMW R 1250 RS.

Motorradovi preizkuševalci so še posebej pohvalili njene povratne informacije na podeželskih cestah in zapisali: ”Športni vozniki bodo navdušeni nad dobrim oprijemom in pri višjih hitrostih nad dobrimi povratnimi informacijama.”

Pnevmatika RoadSmart IV je navdušila tudi v mokrih razmerah in si prislužila oceno zelo dobro. ”Oprijem v mokrih razmerah v kombinaciji z lahkotnim vodenjem omogoča dobre čase kroga na mokrem testu. Dovolj zgodaj napove kje je meja oprijema, oprijem je nadpovprečen in zaradi tega je pnevmatika enostavna za ocenjevanje v slabih vremenskih razmerah.”

Zaradi takšnih zmogljivosti v suhem in mokrem vremenu si je Dunlopova pnevmatika skupaj prislužila oceno revije ”Kauftipp” (priporočilo za nakup) za podeželske ceste in vsakodnevne vožnje.

 

 https://www.dunlop.eu/sl_si/motorcycle/tires/roadsmart-iv–sxrsmart4.html