Kot prvi, torej originalni motocikel serije MT, ki izhaja iz ‘temne plati Japonske’, je bil MT-09 vedno najpristnejši od vseh modelov. Kombinacija moči in igrivosti je zato vedno predstavljala eksplozivno mešanico, ko se je oglasil trivaljnik.
Yamaha MT-09, ki je spremenila pravila igre v razredu hyper naked, je bila predstavljen leta 2013, le eno leto po tem, ko je bil koncept trivaljnega agregata CP3 prvič prikazan v zapletenem žičnem okvirju na motociklističnem sejmu v Kölnu. Za leto 2024 bo Yamaha povzdignila model MT-09 na novo raven ‘temačnosti’, ki združuje inovativnost, drznost in prepoznaven slog ter še naprej sledi pristnosti izročilu. Motor, ki mu lahko rečemo, da je eden najboljših v industriji zmore 87,5 kW (119,0 KM) pri 10.000 vrt./min!
Predstavitev modela MT-09 je za Yamaho pomenila odmik od konvencionalnega japonskega oblikovanja motornih koles ter novo drzno in abstraktno smer, ki jo je navdihnila edinstvena urbana motociklistična subkultura z ulic največjih japonskih mest.
MT-09, ki označuje novo obdobje za Yamaho, je imel agresivno obliko, okvir za super vodljivost in agregat CP3 z velikim navorom, estetika in zmogljivosti pa so bile zasnovane tako, da ni bil ihče povsem ravnodušen.
Brez nepotrebnega oklepa, v kompaktnem okvirju iz aluminija ter z Yamahinim elektronskim sistemom za nadzor plina (YCC-T) je bil model MT popolna mešanica visokih zmogljivosti, vrhunske tehnologije in namenske funkcionalnosti.
Z leti se je model MT-09 razvil v enega najpomembnejših in najuspešnejših modelov v Yamahini ponudbi, s čimer si je prislužil status enega najbolj kultnih motociklov v zgodovini Yamahe.
Predstavitev modela MT-09 je kmalu okrepil prihod modela MT-07, še enega zelo uspešnega motocikla, ki se je uveljavil kot vodilni na trgu več zaporednih let.
Segment Hyper Naked je zdaj eden najpomembnejših in najuspešnejših v Yamahini ponudbi, saj obsega skupno osem modelov, ki napredujejo po stopnjah izkušenosti, od začetnikom prijaznega 125-kubičnega modela MT-125 do 1000-kubičnega modela MT-10 SP, ki predstavlja osrednji model linije.
Kaj je novega za 2024?
MT-09 obeležuje svojo 10. obletnico s celovito novo zasnovo, ki naj bi okrepila občutek značilnega pospeševanja z visokim navorom agregata CP3.
MT-09 za leto 2024 temelji na konceptu »3D-vožnje«, ki vozniku omogoča bolj prosto gibanje na motociklu, in je dobil navdih pri Yamahinih motornih kolesih za motokros YZ, ki prav tako zahtevajo visoko stopnjo svobode v položaju med vožnjo.
Koncept oblikovanja MT-09 je bil vedno koncept, ki odpravlja nepotrebne elemente in uteleša pristop »manj je več«. Vse skupaj tvori pristen agresiven videz modela.
Ostrejši in kompaktnejši videz, vključno s preoblikovanim dvofunkcijskim žarometom LED
Nov 5-palčni barvni zaslon TFT s povezljivostjo s pametnim telefonom in navigacijo
Prilagodljiva vozna izkušnja z nastavitvami Yamahinega nadzora vožnje (YRC)
Spreminjanje nastavitev YRC prek pametnega telefona z aplikacijo MyRide
Spremenjen položaj krmila in stopalk za bolj aktivno vožnjo (možnost nastavitve dveh položajev)
Ločena nova sedežna enota
Na novo oblikovan rezervoar za gorivo
Nova maska
Najnovejši 890-kubični, trivaljni, tekočinsko hlajeni agregat CP3 s štirimi ventili in dvojno odmično gredjo v glavi, skladen s standardom EU5+
Šestosna inercijska merilna enota s celotnim naborom pripomočkov za voznika, občutljivih na nagibanje, zdaj vključuje regulator zdrsa nazaj (BSR)
Tempomat
Nove radialne zavore Brembo
Sistem za hitro prestavljanje tretje generacije
Nove pnevmatike Bridgestone Battlax Hypersport S23 M
Nastavljivo vzmetenje za boljšo športno vožnjo
Kompakten okvir iz tlačno litega aluminija
Yamahina rotacijsko kovana platišča za okretno vodljivost
Nastavljiva zavorna ročica in ročica sklopke