Aktualno: Katere gume izbrati za adventure motor?

Dunlop Trailmax Raid in KTM SuperAdventure sta odlična kombinacija

Gume za vaš adventure motor so tiste, ki določajo kako se boste vozili po cesti in po terenu. Zato ni vseeno kaj nataknete na kolesa!

Moto pnevmatike so namreč edini stik motocikla s podlago in imajo pomembno nalogo, da prenašajo moč motorja na podlago. Pravilna izbira bo vašo vožnjo naredila tudi bolj varno.

Z ekipo www.motoavantura.si in ob podpori ‪Dunlop Slovenija, kjer so nam je odstopil na test tri različne modele pnevmatik za potovalne enduro motocikle, smo pripravili nekaj nasvetov, ki vam bodo v pomoč pri izbiri prave moto pnevmatike za vaš motocikel in vaš slog vožnje, oziroma za način kje in kako se vozite z vašim potovalnim enduro motociklom.

Tule si lahko pogledate širok izbor pnevmatik za različne namene pri Dunlopu.

Tri opcije ki vsaka na svojem področju predstavlja zelo dobre zmogljivosti

Cesta in malo terena 70/30

Prava izbira zagotavlja veliko užitka v vožnji na adventure motociklu

Najbolj množično uporabljene moto pnevmatike na potovalnih enduro motociklih so v osnovi narejene enako kot tiste za športne in športno potovalne motocikle. Z njimi boste imeli odličen oprijem na suhem in mokrem asfaltu in prevozili veliko kilometrov. Prav tako nudijo veliko mero zaupanja in udobja v vožnji. Seveda pa makadamu ne zmorejo tako veliko kot bolj terenske pnevmatike. A vseeno, za nekaj malega vožnje po makadamu ali suhi kolovozni cesti bo šlo lepo počasi  kar daleč. Seveda pa je potrem potrebno paziti, da v ovinkih nismo prehitri. Težava nastane ko je pod kolesi blato in pesek (neutrjen makadam) takrat enostavno guma z bolj cestnim profilom nima dovolj oprijema. Primer: Dunlop Meridian.

Cesta in teren 50/50

Na makadamskih cestah je guma 5050 zelo dober kompromis tudi ko govorimo o daljših razdaljah

Za vsakogar, ki ima ambicije po vožnji izven urejenih asfaltiranih cest je to daleč najboljši kompromis, ki združuje najboljše iz obeh svetov. S temi gumami, ki imajo bloke na karkasi dovolj narazen, da lahko nudijo dobre robove za oprijem na makadamski podlagi in tudi v ne preglobokem blatu, nudijo bistveno več kot gume, ki so v osnovi narejene bolj za cestno rabo. Pri Dunlopu so denimo za osnovo vzeli sicer športno gumo, ki pa so jo prilagodili za vožnjo po terenu. V praksi to pomeni, da lahko presenetljivo dobro in z veliko mero povratnega občutka voziš dinamično po asfaltu. Tudi v mokrem in hladnem gre dobro zaradi velikega deleža silike. Profil se bo sicer obrabil prej kot pri cestni pnevmatiki a to absolutno odtehta nivo oprijema in veliko zabave v vožnji po terenu. Zaradi bolj agresivnega terenskega profila je tudi vožnja po makadamskih in kolovoznih poteh neprimerno bolj varna in dopušča, da lahko izkoristiš potencial motocikla. Vsekakor je vredno poizkusiti, pa če dobro izgledajo na adventure motociklih. Primer: Dunlop Trailmax Raid.

Teren 100%

Agresiven profil hard enduro gume prva z leve zagotavlja maksimalen oprijem na terenu a se tudi hitro obrabi

Tule govorimo o res ekstremni izbiri, torej o gumah za enduro, ki pa jih lahko namestimo na adventure motocikle, če le te ustrezajo dimenzijam platišč. Za klasično dimenzijo 21 palcev spredaj in 18 palcev zadaj je izbire resnično veliko. Te pnevmatike imajo tudi zhradbo samega plašča narejeno tako, da je med seboj prepletenih več slojev in je bistveno bolj odporna na predrje kot denimo bolj cestna guma. Za takšne pnevmatike je tudi smiselno uporabiti debelostenske zračnice. Nenazadnje tudi zato ker smo na terenu v pogojih slabega oprijema včasih primorani uporabiti nižji tlak (med 1 in 1,5 bara). Primer: Dunlop Geomax enduro ali enduro Rally raid.

Prava izbira je seveda pogojena tudi z ustreznim vzdrževanjem, tlakom v pnevmatikah in stopnjo obrabljenosti. Tu se ne splača varčevati kajti najdražje je popravilo motocikla po padcu, da o tem, da tvegate poškodbo sploh ne izgubljam besed.

Foto: Janez Mandeljc

Video: Kristjan Vatovec

 #dunlop #dunloptires #adventuretravel #advtires #advmotorcycle #advmoto