Kljub krizi in bankrotu bosta nova modela KTM 125 Enduro R in 390 Enduro R naprodaj v začetku leta 2025 – z zelo privlačnimi ključnimi podatki in cenami.

KTM je v sklopu salona EICMA v Milanu pokazal dva nova modela 125 Enduro R in 390 Enduro R – nekaj kar smo ljubitelji avanturistične enduro vožnje in enduro motorjev res dolgo časa čakali. Nihče ne oporeka temu, da obvladujejo tekmovalni del endura in motokrosa. Toda, ko govorimo o nezahtevnem, cenovno ugodnem in še vseeno dovolj terensko zmogljivem stroju, smo čakali in čakali. Pa smo dočakali celo KTM 390 Adventure R – potovalni enduro o katerem smo pri motoavanturi že pisali.
KTM Freeride ni nikoli bil mišljen kot alternativa tema modeloma, ki sta namenjena uporabi tudi za vsakodnevno vožnjo v srednjo šolo ali na faks, oziroma v službo. Ko bodo na naših glavnih prometnicah zastoji pa bo vsak, na takšnem motociklu lahko ubral tudi kakšno bližnjico po gozdni cesti ali kolovozu brez najmanjših težav.
Prihaja tudi Supermoto na enaki platformi
Lani v Milanu so, skupaj s prav tako novima in tesno povezanima supermoto različicama 125 SMC R in 390 SMC R – a še vedno brez podatkov in cen. Ker jih izdeluje partner KTM-a Bajaj v Indiji, nanje trenutna zaustavitev proizvodnje v Mattighofnu zaradi plačilne nesposobnosti ne vpliva.

Novi KTM 125 Enduro R za A1 in Kodo 125
Z močjo 15 KM (11 kW) je novi KTM 125 Enduro R motocikel, ki je na voljo za starejše od 16 let z vozniškim dovoljenjem razreda A1 in vse, ki so opravili izpit za Kodo 125. KTM ponuja v paketu tudi zanimiv dodatek – quickshifter za 6-stopenjski menjalnik z protizdrsno sklopko. Povsem novi KTM 125 Enduro R brez goriva po doslej znanih podatkih tehta 152 kilogramov.
Novi KTM 390 Enduro R za izpit A2 in vse, ki radi vozijo TET
Z najvišjo močjo 45 KM (33 kW) je novi KTM 390 Enduro R močnejša različica, ki jo prav tako poganja znani enovaljni štiritaktni motor. Tu ima vodno hlajeni štiritaktni enovaljni motor tipa LC4c nekoliko večjo prostornino, kot je navedeno v imenu modela, in sicer 399 kubičnih centimetrov. Tudi tu je na voljo quickshifter. Novi KTM 390 Enduro R naj bi tehtal 159 kilogramov brez goriva v sicer 9-litrskem kovinskem rezervoarju.

Lahek okvir za terensko vožnjo
Manj razlik med obema motocikloma je pri vzmetenju in okvirju kot denimo pri pogonu. KTM 125 Enduro R in KTM 390 Enduro R imata enako zasnovo. Ta je sestavljena iz dvodelnega prašno lakiranega jeklenega cevastega okvirja s privijačenim zadnjim delom in aluminijasto dvokrako nihajno roko. Oba imata 230 milimetrov giba vzmetenja spredaj in zadaj z višino sedeža 890 milimetrov na ozkem, enodelnem enduro oblazinjenju. Oba imata hišno vzmetenje WP vzmetenja z eno razliko. Pri 390 Enduro R je mogoče prilagoditi blaženje na obrnjenih vilicah in na amortizerju, pri 125 Enduro R pa samo prednapetost vzmeti na zadnjem delu.


Tipični enduro: 21-palčno sprednje kolo in 18-palčno zadnje kolo
Kot prava terenska enduro motocikla, sta KTM 125 Enduro R in KTM 390 Enduro R opremljena s platišči z žičnimi naperami z enakimi formati pnevmatik: 90/90-21 spredaj, 140/80-18 zadaj. Tudi zavore so enake s kolutom premera 285 mm spredaj in 240 mm zadaj. Zavorne komponente prihajajo iz indijske Brembo podznamke Bybre, ABS iz Boscha pa je mogoče izklopiti na obeh kolesih.

Sodobno in lahko: 4,2-palčni zaslon in povezljivost
Druge skupne značilnosti vključujejo aluminijasto cevno krmilo in zaslon TFT z diagonalo 4,2 palca, integrirano povezljivostjo in vhodom USB-C. KTM 390 Enduro R omogoča izbiro med načinoma Offroad in Street; poleg ABS-a je mogoče izklopiti tudi nadzor zdrsa. KTM 125 Enduro R nima teh možnosti nastavitve, ima pa tudi razmeroma velike servisne intervale na vsakih 10.000 kilometrov.




