Honda CRF450 za 50 let motokrosa v retro izvedbi – je to motor za svetovnega prvaka?

Honda CRF450 za 50 let motokrosa v retro izvedbi – je to motor za svetovnega prvaka?
The CRF450R, CRF450R 50th Anniversary and CRF450RX headline the 23YM CRF family updates

Specialki za dirke v kraljevem razredu, torej Honda CRF450R in CRF450RX sta po navedbah hondinih inženirjev dobila tovarniške nastavitve vzmetenja po vzoru HRC dirkalnikov in sprememb motorja, ki zagotavljajo hitrejšo in bolj učinkovito vožnjo. A bolj kot to kar je očem v resnici skrito navdušuje pogled na dizajn in grafike, ki so poklon superuspešnim modelom Honda CR iz osemdesetih in devetdesetih let prejšnjega stoletja. Vem, da je ocenjevanje lepote subjektivno a tokrat bom izkoristil privilegij in napisl, da so v rdeče-modro-zlati barvni kombinaciji, to daleč najlepše specialke za motokros v zadnjih letih. Ob tem naj še omenim, da je del jubileja – praznovanja ob 50 letnici motokrosa pri Hondi tudi naš Tim Gajser. Z zmago v prvenstvu se bo Tim še močneje zapisal v zgodovino motokrosa in največjega proizvajalca motociklov na svetu. Držimo pesti, da bo tako.

Hondin HRC dirkalnik za MXGP je v enakih barvnih kombinacijah.

Novosti, kot so dotok zraka v ožje sesalne kanale, nova enota za vbrizg goriva, drugačno časovno krmiljenje ventilov in nastavitve ECU zagotavljajo več kot 10 % več navora pri 5.000 vrt./min in dodatno, bolj enakomerno naraščajočo moč pri nizkih vrtljajih

Nov je tudi kompaktni izpušni sistem, ki je izdelan iz močnejšega aluminija in ne prinaša dodatne teže.

Za izboljšan oprijem koles s podlago so zadolžene najnovejše sprednje USD vilice Showa premera 49 mm z novimi nastavitvami.

Jubilejni model CRF450R 50 je s posebnimi grafikami in novim logotipom HRC tudi posvečen obletnici – 50 let tekmovanja v motokrosu.

Honda praznuje 50 let motokrosa.

Nadzor povečane moč in revidirana togost okvirja omogoča povečanje zadnje vzmeti in dušenje za izboljšane povratne informacije voznika, kar prinaša boljši nadzor med vožnjo po razgibanih tleh.

V čast mogočnim Hondam z motokros z oznako CR iz osemdesetih let prejšnjega stoletja je CRF450R opremljen z značilno kombinacijo barv, vključno z modrim sedežem, belimi tablicami s številkami, zlatimi kolesi in krmilom, kovinsko sivo barvo okvirja in edinstveno grafiko ohišja hladilnika.

CRF450R 50th Anniversary.

Na voljo so tudi nove grafike za  CRF250R in CRF250RX, skupaj z novim logotipom HRC. Šibkejša, torej 250 kubična izvedba tehnično gledano za modelno leto 2023 ni doživela večjih sprememb. Nekoliko so izboljšali vzmetenje, motor, ki ima več moči in navora v nižjih vrtljajih, sklopko z devetimi lamelami in tristopenjski štartni program za različne podlage.

Popularna modela CRF450R in CRF250R lahko pričakujemo na našem trgu od oktobra 2022 dalje. 

Predvidene MPC so:
– CRF250R … 8.990eur

– CRF450R … 9.490eur

– CRF450R 50th Anniversary … 9.790eur

– ( manjšo cross CRF150RB in hard enduro modela CRF250/450RX, vsi brez homologacije, pri AS Motocenter uvažajo le po naročilu)

Peter Kavčič

Foto: Honda