KTM je uresničil napovedi, novi Super Adventure 1390 S EVO ima ogromen motor in 173 ‘konjev”!

Prvi cestni motocikel za leto 2025, ki ga je razkril KTM največji evropski proizvajalec motociklov, je novi potovali enduro KTM 1390 Super Adventure S Evo.

Poganja ga motor LC8 v obliki V-dvovaljnika, ki izhaja iz hipernaked modela  Super Duke R in zagotavlja 173 KM in 145 Nm navora.

Poleg povečane zmogljivosti ga odlikujeta tudi trši okvir in polaktivna tehnologija vzmetenja WP zadnje generacije. Nova 8-palčna barvna armaturna plošča, ki je opremljena z zaslonom na dotik in možnostjo navigacije brez povezave, je tehnološko središče motocikla, ki je opremljen tudi s sprednjim radarjem za prilagodljivi tempomat. Model 1390 Super Adventure S Evo bo na voljo tudi s povsem novim avtomatiziranim ročnim menjalnikom (AMT), ki je eden od najbolj inovativnih razvojnih dosežkov KTM v zadnjih letih.

Za leto 2025 so posodobili tudi slog in ergonomijo, med drugim z novo obliko celotne nadgradnje in sedežem, povsem novimi žarometi LED, novimi vetrobranskimi stekli in predali za shranjevanje. Vendar so mehanski elementi pod novo kožo največje posodobitve v primerjavi s prejšnjo generacijo, pri čemer je sprememba prostornine motorja najbolj očitna.

KTM 1390 SUPER ADVENTURE S EVO se ponaša s povečano prostornino motorja s 1.300 na 1.350 cm3, ki proizvede 173 KM pri 9.500 vrt/min in 145 Nm pri 8.000 vrt/min. Za to poskrbijo predelane komponente motorja in povsem nova tehnologija CAMSHIFT, ki zagotavlja boljše vozne lastnosti v območju nizkih vrtljajev, večjo največjo zmogljivost, nizke emisije in bolj učinkovito porabo goriva. Pri višjih vrtljajih se sesalne odmične odmične gredi premaknejo vstran, ventili se odprejo dlje in višje, da valj preplavi plin, kar sprosti največjo zmogljivost. V območju nižjih vrtljajev se prilagodi časovni razpored in dvig ventilov ter tako optimizirajo vozne lastnosti. Ta dvojni pristop zagotavlja močno povečanje zmogljivosti, ne glede na to, ali vozite po mestnih ulicah ali se podirate po hitrih cestah. Podoben sistem prilagodljivega krmiljenja ventilov sicer že lep čas uporablja BMW Motorrad na svojem paradnem modelu BMW R 1250 GS – oziroma po novem na R 1300 GS in vseh ostalih modelih, ki uporabljajo ta motor. Prednost se občuti predvsem v bolj zveznem podajanju moči iz najnižjih vrtljajev. 

Avtomatizirani ročni menjalnik (AMT ) je eden izmed najbolj inovativnih dosežkov KTM pri razvoju motorjev v zadnjih letih. V svojem bistvu AMT vozniku omogoča izbiro med ročnim prestavljanjem v načinu M – brez sklopke – ali popolnoma avtomatiziranim menjalnikom v načinu A. Ko je vključena 1. prestava, se vožnja naprej sproži s povečanjem števila vrtljajev motorja. Takrat se vključi centrifugalna sklopka in spravi motorno kolo v gibanje. Tako so zagon na klancu, speljevanje, ustavljanje in manevriranje pri nizkih hitrostih veliko lažji, še posebej pri večjih motornih kolesih. Poleg tega motorja ni mogoče ustaviti, kar je že samo po sebi velika prednost.

Za razliko od tradicionalnih nastavitev menjalnika za motorna kolesa ima AMT zaporedje prestav P – N – 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6, pri čemer P označuje PARK, kar preprečuje neželeno kotaljenje zaradi zaporne zaklopke v menjalniku.

Hitrost prestavljanja menjalnika elektronsko nadzorujeta ECU in krmilna enota menjalnika. Prestavljanje se sproži z elektromehanskim sprožilcem prestavljanja, ki obrača prestavni boben in prestavlja prestave s hitrostjo 50 milisekund. Vendar AMT vozniku omogoča tudi, da prevzame nadzor nad menjalnikom v načinu ročnega prestavljanja. Pri tem ima voznik možnost, da prestavo namensko prestavi s tradicionalno nožno prestavno ročico na levi strani motorja, prestavljanjem s prstnimi lopaticami na levi stikalni kocki ali prestavljanjem navzdol z ostrim zaprtjem ročice za plin.

To vozniku omogoča, da ohrani pravi občutek športne vožnje, brez kakršnih koli kompromisov pri hitrosti ali okretnosti. Menjalnik AMT je bil skrbno zasnovan tako, da ohranja tradicionalna razmerja menjalnika, hkrati pa ohranja primerljivo težo, kar zagotavlja, da ni kompromisov pri zmogljivosti ali vodljivosti.

ERGONOMIJA IN PRILAGODLJIVOST

Vsi modeli KTM 1390 SUPER ADVENTURE iz leta 2025 so opremljeni s preoblikovanimi zgornjimi trojnimi objemkami, kovanimi iz lahkega aluminija. Poleg izboljšanih vodil kablov imajo zdaj tudi z gumo dušeno pritrdišče za krmilo, ki drži 30 mm širše aluminijasto krmilo.

Zaradi ekscentrične spodnje objemke krmila omogoča pritrditev krmila v dveh položajih, novi ščitniki za roke pa zagotavljajo večjo togost za boljšo zaščito kolesarjevih rok. Za dodatno udobje in nadzor je položaj pritrditve stopalk znižan za 8 mm, kar omogoča širši kot kolen. Poleg tega so bili za 10 mm pomaknjeni navzven za boljši stik in občutek voznika med stojo.

EMISIJE IN PORABA Novi modeli KTM 1390 SUPER ADVENTURE so skladni s standardom EURO 5+; s porabo goriva 6,7 l/100 km združujejo zmogljivost in varčnost. Prav tako skrbi za ekologijo, saj proizvede le 139,5 g/km CO2.

SOFISTICIRANI NAČINI ABS SISTEMA

Na voljo sta 2 načina ABS: cesta in teren. Vsi načini ABS so vgrajeni serijsko. Dodatni načini ABS bodo vozniku omogočili najbolj poglobljeno izkušnjo vožnje in mu omogočili, da se preizkusi do skrajnih meja. Način ABS lahko med vožnjo preklapljate tako, da ga spreminjate posamično ali s spreminjanjem načina vožnje. 

LED ŽAROMETI IN SMERNIKI

Nova zasnova žarometa in smernikov zagotavlja seriji KTM 1390 SUPER ADVENTURE nov videz in bistveno izboljša učinkovitost osvetlitve. Svetlobni elementi so vgrajeni v strukturo iz plastike s steklenimi vlakni, ki zagotavlja najboljšo stabilnost in zagotavlja enakomeren snop svetlobe na neravnih površinah. Velik napredek, kar zadeva svetlobno učinkovitost, je povezan z novimi lučmi za vožnjo v ovinek – to je velika prednost pri vožnji po ovinkastih cestah ponoči.

NAČINI VOŽNJE ZA INDIVIDUALNE ŽELJE

Novi koncept načinov vožnje zagotavlja najpomembnejšo izboljšavo uporabniške izkušnje pravijo pri KTM. Sprememba načina vožnje zdaj vključuje spremembo vseh nastavitev, ki vplivajo na obnašanje motornega kolesa in izkušnjo vožnje. Načini vožnje vključujejo sisteme ABS, MTC, HHC, odzivnost na dodajanje plina, zaviranje motorja, način prestavljanja AMT, blaženje SAT, predobremenitev SAT, preprečevanje potapljanja SAT in vmesnik zaslona. Vse te nastavitve so nastavljive za vsak posamezen način vožnje. Voznik ima na voljo enako raven nastavitev kot prej, kar pomeni, da lahko še vedno prilagodi svoj motocikel po svojih željah, vendar ga mora prilagoditi le enkrat, namesto da bi spreminjal vsako posamezno nastavitev, ko se spremeni scenarij vožnje.

Način po meri omogoča, da podvoji obstoječi način vožnje in ga hitro spremeni po svojih željah. Voznik ima lahko na primer nastavitev načina Street Mode za samostojno vožnjo, drugo pa za vožnjo s sovoznikom. To je še posebej uporabno, kadar želi voznik bolj individualiziran nadzor na dirkališču ali terenu. Na voljo so trije prilagojeni načini, ki omogočajo največjo prilagodljivost za primere uporabe na stezi in terenu.  Vsi načini vožnje so prilagodljivi.

NOV DIZAJN

Novi stilski elementi so takoj opazni. Oblikovani so tako, da opravljajo pomembne ergonomske funkcije, hkrati pa seriji KTM 1390 SUPER ADVENTURE dajejo značilen videz KTM, ki se je prvič nakazal z novo linijo modela Duke 990. Spredaj so vse komponente predelane, vključno z novo enoto žarometov, kar zagotavlja splošni, kompaktnejši in bolj mišičast videz. Nova vetrobranska stekla, zasnovana v vetrovniku, zagotavljajo izboljšano zaščito pred vetrom za največje udobje ob minimalnem hrupu vetra.

Poleg tega so nastavljiva, saj omogočajo 70 mm nastavitve v primerjavi s 55 mm v prejšnji generaciji. Odlagalni prostor med pokrovom za gorivo in krmilom je zdaj večji, kar zagotavlja več prostora za pametne telefone. V bližini je priključek USB-C. Pod armaturno ploščo se nahaja drugi priključek USB-C, ki omogoča polnjenje dodatnih naprav, kot so akcijske kamere ali GPS naprave. Razviti so bili novi ventilatorji hladilnika, ki bolje hladijo motor in vozniku v vročih poletnih dneh zagotavljajo bolj prijetno počutje, saj seva manj vročine v noge. Zdaj je vključen tudi nov komplet orodij z večjim izborom, ki je zapakiran v kompaktni škatli za orodje, nameščeni v podnožju sedeža. Tudi sam sedež je bolj udoben, od tal pa je dvignjen za 847 ali 867 mm – odvisno od nastavitve.  Tank ima prostornino 23 litrov, KTM pa teže še ne komunicira. 

This Post Has One Comment

Comments are closed.