KTM je zgodbo z imenom Duke začel pred 30 leti, ko so na osnovi enduro motocikla z zasnovo LC4 nataknili cestne gume in poskrbeli za odbit dizajn. KTM Duke je od samega začetka radikalen in tako bo tudi naprej! Ampak prenovo začenjajo od spodaj, Povsem nova sta Duke 125 in KTM Duke 390, ki ga bomo predstavili v naslednjih vrsticah…
Popolnoma novi modeli 2024, ki prevzemajo celovit in brezkompromisen odnos, predstavljajo največjo spremembo v seriji modelov DUKE s prostornino pod 500 cc od modela KTM 125 DUKE leta 2011.
Več prostornine, več moči
Srce pri modelu 390 je še vedno vodno hlajen enovaljnik LC4c s sklopko proti zdrsu zadnjega kolesa. Se je pa motor zaradi povečanega giba s 60 na 64 milimetrov povečal s 373 na 399 kubičnih centimetrov. Premer izvrtine ostaja 89 milimetrov. Kot rezultat, enojni nominalno ustvari eno konjsko moč več, 45 namesto prejšnjih 44 KM. In KTM navaja, da večji motor ustvari največjo moč pri 8.500 vrtljajih na minuto, torej 500 vrtljajev na minuto prej. In ker je skupna teža 165 kg pripravljena za vožnjo, 390 Duke ne bi smel imeti več konjskih moči za odobritev A2. Ko gre za navor, se voznik 390 Duke lahko veseli povečanja za dva njutonmetra. Največji navor 39 Nm je na voljo pri 7.000 vrt./min. Omejevalnik se vključi pri 10.500 vrtljajih na minuto.
Ob predpostavki, da vam je všeč oster, agresiven dizajn, ki je značilen za KTM, vam mora biti všeč tudi novi Duke 125 in 390! Spojler rezervoarja, ki je potegnjen navzdol in daljši, ter popolnoma preoblikovana LED luč jasno kaže oblikovalske smernice superzmogljivega KTM 1290 Super Duke. Jekleni rezervoar bo od leta 2024 imel 15 namesto 13,4 litra.
Novo vzmetenje, nižja višina sedeža
Postavitve vzmetenja z nadaljnjimi 150 mm giba vzmeti, nastavljivim odbojem in prednapetostjo na zunanji strani namesto na sredini je omogočil oblikovanje airboxa z večjo prostornino in omogočilo znižanje sedeža z 830 na 820 milimetrov. Opcijsko je višina sedeža 800 milimetrov. Poleg tega se je dimenzija stopničnega loka zmanjšala zaradi nove oblike oblazinjenja. Zato bi se morali vsi z manjšimi nogami dobro počutiti na njem. Pozor! Kljub tem ukrepom je novi KTM 390 Duke videti veliko večji in zrelejši od svojega predhodnika.
Jeklen okvir z aluminijasto zadnjo stranjo
Prvič, prestavitev nihajke na KTM 390 Duke ni bil edini ukrep, drugič pa je vključevala novo zasnovano vzmetenje. Popolnoma nova nihajna roka iz aluminija in privijačen zadnji okvir iz tlačne litine, vključno z novim rešetkastim okvirjem iz kromolbidenskega jekla, naj bi naredila 390 bolj stabilnega zaradi večje torzijske togosti in zagotovila večjo okretnost na splošno.
Z novimi vilicami 43 Apex iz WP z odprtim vložkom z – novim – 5-smernim nastavljivim odbojem in kompresijo ter prednapetostjo KTM obljublja več občutka spredaj. Vilice so povečale hod vzmeti za 8 na 150 milimetrov. Tu so tudi lažja petkraka platišča, ki so se pri KTM zgledovala po nedavno predstavljenem superšportnem motociklu KTM RC 125. Gume Michelin Power 5 so nameščene v znanih dimenzijah 110/70 ZR 17 in 150/60 ZR 17.
Varno na zaviranju v ovinek z Boschem
Radialno nameščena štiribatna zavorna čeljust prednjega kolesa KTM 390 Duke je bila nadgrajena, lažji pa je bil tudi njen disk 320. Zavorni sistem ima nastavitev Supermoto ABS, ki omogoča drsenje zadnjega kolesa. Vgrajen je tudi nadzor zdrsa koles, kot tudi nadzor spuščanja, ki ga je mogoče aktivirati le, če je 5-palčni zaslon TFT v načinu prikaza track (steza). Celoten sistem je nov in povezan z MSC, Boschevim nadzorom stabilnosti motocikla, in je občutljiv na kote nagiba (Boch 9,3 MP TC z MSC).
Nov zaslon, več funkcij
KTM 390 Duke prikazuje vse funkcije in zaslone na novem 5-palčnem (12,7 cm) diagonalnem zaslonu TFT.2024 v seriji, s povezljivostjo za glasbo in telefon ter navigacijo zavoj za zavojem. Načina vožnje, ki jih je mogoče izbrati, sta “Street” in “Rain”. Hitri menjalnik, oziroma quckshifter je doplačljiv, a samodejni smerniki so serijski, prav tako celoten sistem LED luči, pri čemer sprednji del še posebej dobro odnese s svojo okvirno konstrukcijo, ki bolje osvetli okolico.
2024 KTM 125 DUKE
Medtem ko morda res sodi v vstopni razred serije KTM naked, KTM 125 DUKE prevladuje v segmentu motorjev z majhno prostornino. Zmogljiv 125-kubični motor, izjemna elektronika in vzmetenje WP APEX pa dvignejo KTM 125 DUKE 2024 v nove višave. Vizualno se KTM 125 DUKE iz leta 2024 loči od predhodnikov s povsem novimi barvnimi možnostmi v elektronski oranžni in atlantski modri barvi, pobarvanim okvirjem žarometov z ultra svetlim žarometom LED in kompaktnimi spojlerji rezervoarja. Elektronsko gledano si model 2024 KTM 125 DUKE deli svoj 5-palčni zaslon TFT s KTM 390 DUKE, pri čemer je izbrana možnost zaslona TRACK in Cornering ABS kot standard. Paket dopolnjujeta izpopolnjen sistem ride-by-wire in samodejna ponastavitev smernikov. Najmanjši Duke ima tudi zmogljive – 43 mm WP APEX Open Cartridge nenastavljive sprednje vilice s 150 mm hoda in WP APEX ločen batni amortizer s prednapetostjo, nastavljivo z orodjem.
Lahko si ga tudi prilagodite
Obsežna izbira delov KTM PowerParts in KTM PowerWear je posebej zasnovana tako, da se prilega novi seriji Duke in njegovim voznikom. Vse to zagotavlja zmogljivost, slog, zaščito in udobje.
Cene še niso znane, novi modeli pa bodo na volje še od septembra letos naprej.
Pingback: KTM 1390 Super Duke R je
Pingback: Husqvarna Vitpilen in Svartpilen z motorji 125, 250, 401